הקסם של רמי לוי עוד לא עובד: רשת קופיקס ממשיכה להפסיד
מניות רמי לוי בהן מחזיקה קופיקס היו הפעילות היחידה שבה נרשם רווח אשתקד • ההפסד של רשת בתי הקפה והסופרמרקטים העמיק ל–8.5 מיליון שקל • יו"ר החברה: "נגדיל את מגוון המוצרים"
קופיקס פירסמה את דוחות 2018, מהם עולה כי המגזר היחיד שהרוויח אשתקד בכלל לא היה יצרני, אלא אחזקה במניות רשת רמי לוי שיווק השקמה (1.38%), שקיבלה כחלק מעסקת מכירת השליטה בחברה לרמי לוי. אלה הניבו לחברה רווח של כ־3.9 מיליון שקל, עקב עליית שוויין ב־13%.
רמי לוי קנה את השליטה בקופיקס (51.3%) בספטמבר האחרון, כשחלק מהתמורה הייתה במניות החברה שבבעלותו, שערכן כיום בספרי קופיקס הוא 20 מיליון שקל.
ההפסד של קופיקס אשתקד העמיק ל־8.5 מיליון שקל, אחרי הפסד של 5.9 מיליון שקל ב־2017. פעילות בתי הקפה הפסידה 7.9 מיליון שקל, אחרי רווח של 67 אלף שקל בשנה קודמת, זאת בשל גידול בעלויות, ומחיקות שמקורן בסגירת 13 סניפים מפסידים. במסגרת זו הפסיד המפעל המייצר לחברה כריכים, מאפים ומוצרים נוספים, כ־4 מיליון שקל. רשת המרכולים סופר קופיקס צימצמה את הפסדיה לכ־4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.6 מיליון ב־2017. מנגד הפעילות ברוסיה, המונה כבר 130 סניפים, עברה לאיזון, ואף נבחנת התרחבות לבלארוס.
לדברי יו"ר קופיקס, רן אפרתי, "ב־2018 עוד לא הבאנו לידי מיצוי את שינוי הבעלות. המטרה הייתה להיפטר מפעילויות מפסידות, להגדיל את הרווח גולמי, לשפר את רווחיות המפעל ואת הממשק עם הזכיינים. השנה היעד הוא הגדלת המכירות והסל הממוצע בקופיקס קפה על ידי הגדלת מגוון המוצרים מ־1,000 ל־2,400".
מכירות הרשת ירדו אשתקד ב־5.5% ל־287 מיליון שקל, מהם 81 מיליון מבתי הקפה. ברבעון האחרון של השנה מכרו בתי הקפה בכ־19.6 מיליון שקל, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל, ומכירות המרכולים ירדו ב־7% לכ־48 מיליון שקל.
קרן האור ברבעון הייתה שיפור ברווח הגולמי: גידול של 7% על רקע שיפור תנאי הסחר מול ספקים. במגזר המרכולים צמח הרווח הגולמי בכ־9%, לכ־11.6 מיליון שקל, ובבתי הקפה הוא גדל ב־4%, לכ־5 מיליון שקל. ברבעון האחרון צומצם ההפסד של הרשת לכ־800 אלף שקל לעומת כ־2.4 מיליון ברבעון המקביל, בעיקר מעליית ערך מניות רמי לוי.
קופיקס מפעילה 145 סניפים, מתוכם 114 בתי קפה ו־31 מרכולים. ההנחה היא כי השינויים שמבצע רמי לוי ברשת, בעיקר בתנאי הסחר, יעבירו אותה השנה לאיזון ואף לרווח.
המספרים של קופיקס ב־2018
מכירות: 287 מיליון שקל (5.5%-)
הפסד: 8.5 מיליון שקל
ההפסד של בתי הקפה: 7.9 מיליון שקל
ההפסד של הסופרמרקטים: 4.5 מיליון שקל
הרווח ממניות שיווק השקמה: 3.9 מיליון שקל

