שבת 19 באוקטובר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: רוני נאק
    כללי • 11.04.2019
    חדה יותר
    אאודי מציינת 20 שנים לקופה המעוצבת שלה, עם ריענון מנועים ומתיחת פנים. האם היא שמרה על הקסם?
    אוני נאק

    כשהוצגה אאודי TT הראשונה ב־1998 מיד גילינו בה שתי בעיות: התנהגות כביש בעייתית בנהיגה נמרצת, ובזה אאודי טיפלה במהירות באמצעות ריקול שכלל עדכון למוטות המייצבים במתלים והוספת ספוילר אחורי למכוניות שיוצרו, ובקרת יציבות כסטנדרט.

     

    הבעיה השניה הייתה שאי אפשר היה לראות מי נוהג. אותו עיצוב יוצא דופן, שהפך אותה לאייקון מיומה הראשון, שם את הנהג עמוק בתוך העיצוב ועם משקוף שיורד נמוך ומסתיר אותו/אותה. והרי חצי מהסיבה שמישהו קונה אותה זה כדי שיראו אותו בה. כל השאר זה בונוס.

     

    עתה מגיעה לארץ מתיחת הפנים לדור השלישי שלה, שהחל את דרכו ב־2014. העדכונים התמקדו בלהפוך את ה־TT לספורטיבית וחדה יותר ולהמשיך את הקו הטכנולוגי המושחז. השינוי העיצובי מינורי למדי: הוא כולל שבכת מצנן בעלת אפקט תלת־ממדי, ופתחי כניסת אוויר מוגדלים בצידי הפגוש. מאחור מדגישה אאודי את הפרופורציות עם קווים אופקיים ויוצרת מתניים רחבים ותנוחה אסרטיבית על הכביש. חישוקי 19 אינץ' וצמיגים בחתך 35 ורוחב 245 חותמים לוק ספורטיבי מאד.

     

    הפלטפורמה נותרה אותה MQB המשרתת דגמים רבים של קבוצת פולקסווגו. כאן עם בסיס גלגלים של 2.51 מטר וסרחי עודף קצרים לפנים ומאחור.

     

    אם יש מישהו שיודע לעשות תאי נהג מרשימים זו אאודי. כאן, מה שנראה בתחילה כתא נהג קמצני, הולך עם הזמן ומתגלה כגאוני. היצרן ויתר על מסך מולטימדיה המזדקר מהדשבורד ושילב את חיווי בקרת האקלים וכפתורי ההפעלה בפתחי המיזוג המרכזיים. זה משאיר תא נהג נקי ומינמליסטי, ועם עיצוב במוטיב תעופתי, כדשבורד עם פרופיל של כנף ופתחי מיזוג בצורת טורבינות. זה מקום שכיף להיות בו. לצד זאת איכות החומרים מרשימה מאד והביצוע - פיקס. וכמו חצ'קון על פניה של נערה מתבגרת גם כאן יש מובילאיי המצרצר כל כך הרבה שהוא פשוט שקוף ומיותר. בטח במכונית שעולה 300 אלף שקל.

     

    מושבי הספורט לנהג ולנסוע חובקי גוף, מרופדים עם אלקנטרה ועם צבע ותפרים תואמים לדיפוני דלתות ודשבורד. מאחור ישנם צמד מושבים נוספים - תיאורטיים למדי - גם הם מרופדים אבל לא מקום שהייתי מוכן להכנס אליו מבחירה. גם טווח הזזת המושבים הקדמיים קצר למדי ומהר מאד מתקבל המסר שאאודי TT היא בעצם מכונית לשניים.

     

    בתחום ההנעה תמצאו כאן את דור מנועי הטורבו-בנזין האחרון של היצרן. רכב המבחן מקבל את ה-2 ליטר טורבו, עם 197 כ"ס, גיר רובוטי כפול מצמדים והנעה קדמית. יש גם גרסת 245 כ"ס לאותו מנוע, שמגיעה עם גיר זהה אך הנעה כפולה קבועה באדיבות מערכת קוואטרו.

     

    נקפוץ להר

    וקפצנו - די הרבה. ה־TT מעניקה הרגשה מאוד מוצקה וגרמנית. תחושה מהנה אחרי שנהגתי ביותר מדי ג'יפונים רכרוכיים באחרונה. בעיר ובכל מצב שאינו נהיגה ממש ספורטיבית אפשר ליהנות מהיכולת של מתג מצבי הנהיגה, ולדלג בין מצב "נוחות" למצב "אוטומטי", כדי לנסות ולבודד את הישבן המעודן של הנהג מהכבישים הישראליים. עם מינימום של גומי על חישוקי הסגסוגת די הרבה מהכביש מצליח בכל זאת לעבור פנימה. כמו שאומרות מעצבות השיער - זה כואב להיות יפה - וזה נכון גם כאן.

     

    למרות תנוחת הנהיגה העמוקה והנמוכה הראות החוצה טובה. ציפיתי לקבל חוויה של חרכי ירי מפילבוקס, אבל בסך הכל הראות החוצה מצוינת וכך גם השטח שמכסות המראות. לא קלסטרופובי ומאוד עוזר לחיים בעיר. לגבי זמינות כוח של המנוע החדש באמת שאין הרבה מה לומר - עם שיא מומנט שמגיע כבר ב־1,500 סל"ד ו־7 הילוכים מתיבה ערנית, יש תמיד המון "מיץ" מתחת לדוושה.

     

    ובדיוק את המיץ הזה יצאנו לסחוט בהרים. כאן האאודי TT מתחדדת במעבר למצב דינאמי של בורר מצבי הנהיגה. כאילו אמרת משהו לעצבן אותה והיא מתכווצת, המנוע נהיה עצבן, תיבת ההילוכים מושכת כל העברה וההגה מקבל משקל נוסף. הקצב שבו אפשר ליישר פיתולים מרשים - ולפעמים נדמה שיש יותר כוח ממה ששני צמיגים קדמיים מסוגלים להתמודד איתם. בתצורה הזו היא אינה מכונית לנהיגה סופר אגרסיבית - אלא לקצב מהיר וזורם מפניה לפניה. פחות גרופ־B יותר GT - שייטת מהירה ומפנקת למרחקים ארוכים.

     

    סיכום

    אאודי TT היא יותר מכל תרגיל בעיצוב. פסל קינטי שאם יש לכם את היכולת לממן אותו, תוכלו גם לנהוג בו. היא פחות מכונית ספורט ויותר מכונית לייף סטייל, לנהג שהפרופיל שלו חשוב לו לא פחות מהאופן שבו המכונית לוקחת עקומות. האם בעולם של רכבי פנאי אאודי TT חיה על זמן שאול?

     

    אאודי TT

    מנוע: טורבו-בנזין, 1,984 סמ"ק. הספק 197 כ"ס ב-4,400 סל"ד, מומנט 32.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד.

    תיבת הילוכים: רוב' כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית.

    ביצועים (יצרן): 6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מהירות מרבית, 16.4 ק"מ לליטר.

    זיהום אוויר: 138 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 12 מ-15.

    בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר.

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ.

    מחיר: 299 אלף שקל.

    + עיצוב, תא נוסעים, התנהגות וביצועים

    - מחיר

    ציון: 4.5

     


    פרסום ראשון: 11.04.19 , 23:05