{ }
שישי 22 בנובמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    |
    כללי • 11.04.2019
    גלגלי האלפיון
    ב־2018, לראשונה מזה שנים, הפכה ב־מ־וו למכונית הפאר הנמכרת בישראל • האם הגרסה המעודכנת תצליח לאפשר לה לשמור על ההובלה גם השנה, ואיך השפיעו עליה הסינים?
    דרור ברלי

    אפילו אני הופתעתי, אבל זו עובדה: ב־מ־וו סדרה־7 היתה מכונית הפאר הנמכרת בישראל ב־2018, בזכות גרסת הפלאג־אין ההיברידית שהייתה חסרה בשנה שעברה בהיצע של המרצדס S קלאס.

     

    ולמה פלח השוק הסופר־יקר אך הקטן עד איזוטרי הזה כה מעניין? מפני שישראל, שמאוד רוצה לקדם מכוניות "נקיות", מעניקה להיברידיות הנטענות הטבות מס באופן גורף: 20% מס קנייה לעומת 83%, כך שהמכונית האלה שבמקור יקרות משמעותית מדגמי הבנזין והדיזל, הופכת כאן לזולות משמעותית. ולכן, למרות הכוונה הטובה, עיקר הנטענות שנמכרות פה הן מכוניות יוקרה, ועיקר הנהנים הם לקוחות אמידים שבמקום לשלם כמיליון שקל על האוטו, מקבלים אותו בהנחת מס של 250־300 אלף שקל.

     

    אז כעת משיקים ב־מ־וו את הדור השביעי של סדרה־7. אנו נוחתים בפארו, בירת מחוז אלגארבה שבדרום פורטוגל כדי לפגוש ולנהוג בה לראשונה. ההסעה שלנו למלון היא במושב האחורי המפנק של 745Le חדשה בגרסת בסיס הגלגלים הארוך. זה פינוק אמיתי ואני חושב לעצמי שזהו כנראה המושב הנכון לשבת בו ולאו דווקא מאחורי ההגה שלה.

     

    שוק היעד העיקרי של סדרה־7 ומתחרותיה הוא כבר מזמן בסין. לא פחות מ־41% מדגמי סדרה 7 המיוצרים כיום נרכשים בידי מיליארדרים ומיליונרים סיניים. ואם הלקוחות בשנגחאי מתעניינים פחות בנהיגה ויותר במימדים החיצוניים ובסממני הופעה ועיצוב, זה מה שנקבל, כי הרוב קובע.

     

    וכך כל דגמי ב־מ־וו החדשים מחזקים את המסר העיצובי באמצעות הגדלת השבכה הקדמית. וב־7 לקחו את העניין הזה ממש רחוק, אולי רחוק מדי. צמד ה"כליות" הפכו לחתיכת גריל במימדים מופרכים, כשכל אחת מזכירה בגודלה מגרש כדורגל. וזה לא הכל: מכסה המנוע גבה ב־5 ס"מ ונוספו עיטורי כרום שמדגישים קוים אנכיים מוצקים. באם ההשראה הזו הגיעה מרולס־רויס, שנמצאת גם היא בבעלות ב־מ־וו? הגרמנים בהשקה לא ענו.

     

    ה־7 גדולה מהחיים גם מבפנים. תחושת המרחב והמימדים העצומים מתמתנת במעט, אך עדיין נדיבה ־ כמו רשימת האבזור. באמת בקיצור: ארבע כורסאות מפנקות, מתכווננות חשמלית, ומחוממות/מקוררות ומעניקות מסאז' מרגיע, שולחנות מתקפלים כמו במטוס, לצד מערכת iDrive המפורסמת בגרסה 7.0 העדכנית, שיש בה היום עוד המון פונקציות ואפשרויות שמחייבת להשלים סמסטר אקדמי כדי להכיר אותה.

     

    אותי תפס פיצ'ר אחד: כפתור פשוט, בולט וברור, שמפעיל/מכבה את כולן בבת אחת, בלי להתברבר בין מסכים ותפריטים. יש גם הפעלה קולית, כולל אם בא לכם לדעת מה מזג האוויר בכל מקום בעולם, אתם רק צריכים לשאול (עדיין לא בעברית), "מצב מרגיע" שמזרים אוויר בטמפרטורה מחושבת היטב עם בישום קל וסאונד משובח של Bowers & wilkins.

     

    מבין מבחר המנועים בנפחים שבין 3 ל־6.6 ליטר, עם 6, 8 ו־12 בוכנות, בנזין ודיזל, הגרמנים אפשרו לנו לנהוג ברצינות רק ב־750Li XDrive עם 4.4 ליטר, 530 כ"ס, גיר אוטמטי, 8 הילוכים והנעה כפולה, בגרסת בסיס הגלגלים הארוך. ל־250 הקמ"ש המירביים מוגבלי המחשב היא מגיעה כהרף עין. בדקתי. צריכת הדלק בהתאם: 4 ק"מ לליטר.

     

    להיברידית הנטענית יש 3 ליטר וביחד עם המנוע החשמלי 394 כ"ס, עם צריכת רשמית של 44.4־52 ק"מ לליטר. דווקא אותה קיבלנו לנהיגה קצרה במתאר עירוני, כנראה כי הגרמנים רצו שנתרשם מנסיעה במצב החשמלי מלא שמתיימר להספיק ליותר מ־50 ק"מ בין טעינות. שם היא גלשה בשקט כמו כל מכונית פאר חשמלית, האיצה היטב ומתלי האוויר הסטנדרטיים מספקים נסיעה נוחה להדהים. תא המטען רדוד מאוד, אבל ככה זה כשסוללה ענקית נמצאת מתחת לריצפה.

     

    מגרסת הבנזין יכולנו להתרשם בקטע כביש מפותל מאוד באורך של כ־100 ק"מ, לא המיתאר שלימוזינה כזו מרגישה בו בנוח. אבל כראוי לב־מ־וו ה־7 עמדה בו בכבוד, למרות שדאגה להזכיר לנו שנהיגה ספורטיבית נוגדת את אופיה המלכותי. אחיזת הכביש שלה מוחלטת, לא פחות. יכולת שמירת הקו הנבחר בפנייה מזכירה רכבת אקספרס, ההנעה הכפולה מעניקה ביטחון רב, מתלי האוויר מתמודדים עם רצף הפניות שמגיעות בצרורות בקצב בלתי נתפס, הבלמים עצומי הקוטר מסרבים להתעייף ובמצב "ספורט" ההיגוי מתקשה והוא חד ומדויק, אבל לא מצטיין במיוחד בהעברת תחושה.

     

    ה־7 החדשה היא מכונית סופר־פאר מרשימה, עמוסה בטכנולוגיה מתקדמת, מאובזרת לעילא ומעניקה את אותה תחושת נהנתנות מושחתת. אך בסופו של דבר אין כאן בשורה. הקטע האמיתי שלה הוא התאמתה לסדר העולמי החדש, היא ממוקדת בהמוני המגה־עשירים של בייג'ינג ושנגחאי. יודעים מה? גם אצלנו, רבים באלפיון העליון בוודאי יחבבו אותה.

     

    ב-מ-וו 7 המחודשת

    מנוע: בנזין, 2,998 סמ"ק, 6 צילינדרים + מנוע חשמלי. הספק משולב: 394 כ"ס

    תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות, הנעה כפולה קבועה XDrive

    ביצועים (יצרן): 5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מהירות מרבית, 44.4 ק"מ לליטר במשולבה

    זיהום אוויר: 52 גרם CO2 לק"מ, קבוצה 2 מ-15.

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ.

    מחיר משוער: טרם נקבע.

    + גדולה מהחיים, טכנולוגיה ירוקה, נוחות ופאר

    - כנראה גדולה מדי. תא מטען מצומצם, לא באמת מכונת נהיגה

    ציון: 3

     

    הכותב היה אורח ב־מ־וו בפורטוגל

     


    פרסום ראשון: 11.04.19 , 23:07