yed300250
הכי מטוקבקות
    |
    כללי • 11.04.2019
    דגמי 2020: חשיפה ראשונה
    מאכזב לרכוש מכונית מהניילונים ואחרי כמה חודשים לגלות פתאום על הכביש דגם חדש לגמרי שלה • קבלו 20 דגמים קיימים שהיורשים שלהם ייחשפו בשנה הקרובה, ביניהם הדורות הבאים של יונדאי i10, הונדה ג'אז, טויוטה יאריס, סקודה אוקטביה ואפילו ניסאן ג'וק, סוף סוף
    אודי עציון

    מהרגע שבו עולה לכביש דגם חדש, מתחילה הספירה לאחור להשקת המחליף שלו. עוד לפני כן, אי שם באמצע חייו יעבור הדגם מתיחת פנים, שתכלול עדכונים קוסמטיים לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים, ואולי גם עדכון של המנועים ותיבות ההילוכים.

     

    יש יצרנים, בדרך כלל היפנים, שממהרים לשגר דגם חדש כבר אחרי חמש־שש שנים לאחר השקת קודמו, יש כאלה שהחלפה לוקחת להם עשור, בעקבות הצלחה יוצאת דופן של הדגם הנוכחי, סדרי עדיפויות או מחסור במשאבים להשקעה ביורש.

     

    גם בשנה הקרובה יגיעו לישראל עשרות דגמים חדשים ומחודשים. חלקם כבר אינם סודיים: מאזדה למשל כעבר חשפה רשמית את ה־3 החדשה, שתגיע בקיץ. אבל לפי בדיקת "ידיעות אחרונות", ישנם לפחות 20 דגמים שנמכרים היום בארץ, ביניהם כמ מהפופולריים ביותר בשוק, ויוחלפו בשנה הקרובה, והיצרנים טרם הכריזו על כך. חלקם יציעו שיפורים דרמטיים, חלקם פחות כאשר יגיעו אלינו מסוף 2019 ובמהלך 2020, ומיעוטם אף רק ב־2021.

     

    לחכות או לקנות עכשיו? תבדקו את הרשימה שבהמשך: אם אתם שוקלים לרכוש את אחד הדגמים האלה, תעשו את החשבון. באולמות התצוגה כמעט תמיד יכחישו הגעת דגם חדש בקרוב, גם במקרים שהיצרן כבר חשף אותו, ויש כבר תאריך הגעה רשמית לארץ. אבל יכול להיות שבכל זאת יוכלו להציע כעת הנחות והטבות למי שירכשו את הדגם הנוכחי ולא ימתינו לחדש, שעשוי בכל מקרה להיות יקר יותר.

     

     
    ב-מ-וו
    ב-מ-וו

     

     

    אאודי A3: עם 400 כ"ס

    בשנה הקרובה יגיע לכבישים הדור רביעי של האאודי הקומפקטית. מי שהייתה הראשונה בקבוצה עם גרסה היברידית נטענת תשמור עליה גם בדור החדש, שיגדל ויציע נפח נאה של 400 ליטר בתא המטען. גרסאות ה־3 דלתות והקבריולה יבוטלו לטובת חסכון בעלויות, גרסאות ה־4 דלתות סדאן ו־5 דלתות האצ'בק ימשיכו לשאת בנטל.

     

    להיצע המנועים יצטרפו גרסאות היברידיות קלות, עם סוללה קטנה יותר וזולה יותר לייצור, וגם גרסת דיזל היברידית. אך עם כל הכבוד לחסכון בדלק ולהפחתת פליטות, גם הגרסאות הספורטיביות יישרדו: S3 תגיע עם הספק של 330 כ"ס, RS3 תעפיל עד ל־400 כ"ס.

     

    אופל קורסה: במבטא צרפתי

    אחרי צמד הג'יפונים קרוסלנד־X וגרנדלנד־X המבוסס על דגמי פיג'ו־סיטרואן, תעבור בסוף השנה גם הקורסה המיושנת לארכיטקטורה ומנועים עדכניים מצרפת, על בסיס ה־208 החדשה: גיר אוטומטי 8 הילוכים, ראשון מסוגו בקטגוריה, ומנוע 1,200 סמ"ק טורבו בנזין עם 100 ו־130 כ"ס. תהיה גם אופציה חשמלית לגמרי ־ 136 כ"ס, סוללת 50 קילוואט שעה, וטווח רשמי של 340 ק"מ.

     

    הממדים יגדלו (לפיג'ו 4.06 מטר אורך) והאבזור יכלול, תלוי בגרסה, טעינה אלחוטית לסלולרי, צג מולטימדיה בגודל של עד 10 אינץ', בלימת חירום אוטונומית עד 140 קמ"ש.

     

    אלפא רומיאו ג'ולייטה: עוברים להנעה אחורית

    בעידן שבו דגמי מכוניות מוחלפים אחרי 6־7 שנים, הג'ולייטה נחשבת כבר לדי עתיקה, לאחר שהושקה ב־2010 ותוחלף רק בשנה הבאה.

     

     
    מרצדס
    מרצדס

     

     

    החדשות הטובות: הדור החדש יעבור להנעה אחורית, על בסיס פלטפורמה מקוצרת של הג'וליה, מה שמבטיח התנהגות כביש ספורטיבית יותר. הנעה כפולה תהיה אופציה. ההיצע יכלול מנועי בנזין, היברידיים קלים והיברידי נטענים והג'ולייטה תסגור את הפער בבטיחות אקטיבית, עם מערכות בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית מתקדמות.

     

    במקביל תשיק אלפא ג'יפון חדש, שימוקם מתחת לסטלביו ויתחרה באאודי Q3, כפי שרמזה השנה בתערוכת ז'נבה ברכב הקונספט טונאלה. אולם הוא יתבסס על פלטפורמת הג'יפ רנגייד, ולא על זו היקרה יותר של הג'ולייה הבאה. העיצוב שלו, עם זאת, מסגיר חלק מקווי הקומפקטית החדשה.

     

    ב־מ־וו סדרה־1: הולכת קדימה

    במונחי ב־מ־וו מדובר בדרמה: הקומפקטית הגרמנית תעבור בדור השלישי שלה, לראשונה, לשלדת הנעה קדמית ולא אחורית קלאסית, סמלה המסחרי של ב־מ־וו — מהלך הפוך מזה שתעשה הג'ולייטה המתחרה. הצורך לטפח את המוניטין הספורטיבי קיבל הפעם חשיבות משנית לעומת הצורך לחסוך בעלויות ולשפר את מרווח הפנים, תוך שימוש בפלטפורמת ההנעה הקדמית של המיני וסדרה 2 גראן טורר. תהיה אופציה להנעה כפולה.

     

    היצע המנועים יכלול יחידות 3 ו־4 צילינדרים. גרסת ה־6 צילינדרים שמשמשת כיום את ה־M140 הספורטיבית תבוטל ברוח הזמן הירוק. גם גרסת 3 דלתות לא תוצע בקומפקטית החדשה. ב-מ-וו חשפה בחודש שעבר תמונות ראשונות של אב הטיפוס המוסווה בניסויים בצרפת.

     

    דאצ'יה סנדרו וסטפוויי: דיל לקליאו

    הסופר מיני הזולה בארץ תזכה ב־2020 לדגם חדש לגמרי. 11 שנים אחרי שהושקה בחו"ל על בסיס רנו קליאו־3, תדלג הסנדרו ישירות אל גרסה פשוטה יותר של שלדת ומנועי קליאו־5 החדשה. שתיהן פותחו במשותף כדי לחסוך במשאבים, אבל הסנדרו לא תקבל מערך בטיחות אקטיבית זהה.

     

    הגוף עצמו יהיה גדול, מרווח ובטוח יותר, והיצע המנועים יכלול טורבו־בנזין 1,000 סמ"ק 3 צילינדרים עם 75 ו־100 כ"ס וטורבו־דיזל 1,500 סמ"ק, עם 90 כ"ס. במקביל, אם כי ייתכן שבפער של כמה חודשים, תושק גם גרסת הג'יפון סטפוויי, שתוסיף לממדים המוגדלים גובה, פסי גגון ושאר סממנים של 4x4, למרות שתישאר גם הפעם עם הנעה קדמית, אם כי תיתכן תוספת בקרת משיכה חדשה לשטח בסגנון 4גריפ של פיג'ו.

     

    הונדה ג'אז: שוב היברידית

    ב־2020 תשיק הונדה את הדור הרביעי של הג'אז, 6 שנים מהירות אחרי השקת הדור הנוכחי. הקונספט שמלווה את הסופר מיני היפנית הגדולה לא ישתנה: מבנה קופסתי ומרווח עם שפע אפשרויות לסידור המושבים.

     

    להיצע המנועים יצטרף ה־1,000 סמ"ק טורבו מהסיוויק, אם כי ייתכן שבגרסה מוחלשת, ותחזור אליו גרסה היברידית שזכתה להצלחה בדור השני, אך לא שווקה מחוץ ליפן בדור השלישי. ועוד חידוש: גרסה חשמלית מלאה, עם טווח של כ־300 ק"מ.

     

    וולוו S40/V4: גם חשמלית

    אחרי השקת ה־XC40 המוצלח, תפנה היצרנית השבדית שבשליטת ג'ילי הסינית להשקת דור חדש של הקומפקטיות שלה, בגרסאות האצ'בק וסדאן.

     

    רוב הדגמים יהיו היברידיים קלים ונטענים, כאשר ב־2021 תושק גם גרסה חשמלית מלאה, עם טווח נסיעה מכובד בין הנעה להטענה, שיעמוד על כ־400 ק"מ.

     

    כרגיל בוולוו אפשר לצפות לתא נוסעים איכותי ומינימליסטי בעיצובו, ולמערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות. עיצוב ה-S40 צפוי להיות דומה מאוד לזה של מכונית הקונספט 40.2 מ-2016: הקונספט 40.1 הציג אז בדיוק רב את ה-XC40 שהושק אחר-כך, ומתבסס על אותה פלטפורמה.

     

     

    וולוו
    וולוו

     

    טויוטה יאריס: קורולה מוקטנת

    הדור הנוכחי והשלישי של הסופר מיני היפנית זכה למשך חיים ארוך יחסית לדגמים אחרים של טויוטה. למרות שהושק עוד ב־2011, הוא עדיין איתנו ב־2019. לא שזה מנע ממנה להיות הסופר מיני השנייה כי נמכרת בארץ ב־2018 והנמכרת ביותר מתחילת השנה.

     

    הדור הרביעי יושק במהלך השנה הקרובה, בנוהל המקובל אצל טויוטה: קודם ביפן, שם מכונה הדגם Vits, ורק אחרי כמה חודשים גם באירופה, שם יישמר השם יאריס. היאריס 4.0 תמשיך להגיע אלינו ממפעל טויוטה בצרפת, ותיבנה על פלטפורמה מקוצרת של הקורולה החדשה. ההנעה ההיברידית צפויה להיות דומיננטית עוד יותר, לאור החמרת רגולציית הזיהום באירופה, כאשר יחידת ה־1,500 סמ"ק בנזין־חשמל הקיימת תעודכן לטובת הפחתת הפליטות ושיפור צריכת הדלק.

     

    יגואר F־טייפ: עם עזרה מב־מ־וו

    אם התמזל מזלכם ואתם שוקלים מכונית ספורט יוקרתית כרכב הבא שלכם, כדאי שתדעו שיגואר תשיק את הדור הבא של ה־F־טייפ ב־2020. אלא אם תתרחש קטסטרופת ברקזיט, הייצור צפוי להימשך בבריטניה, בגרסאות קופה סגורה ורודסטר פתוחה, עם מנוע קדמי והנעה אחורית. הגוף ייבנה מאלומיניום יקר אך חזק וקל משקל.

     

    החידוש המעניין: בפסגת ההיצע יחליף את מנוע ה־V8 של הדגם הנוכחי, שמקורו בפורד, מנוע V8 אחר ממיקור חוץ. הפעם תהיה הספקית חברת ב־מ־וו, עם יחידת טורבו 4,400 סמ"ק, 560 כ"ס, שתגיע גם לדגמים אחרים של יגואר ולנד רובר. למה לב־מ־וו למכור מנוע למתחרים? בעידן שעלויות הפיתוח והייצור כה גבוהות, ושוק מכוניות הספורט הולך ומתכווץ, כל מקור הכנסה חשוב כדי לשמר את הדגמים החמים ולאזן את העלויות הכבדות שבבנייתן.

     

    יונדאי i10: תוספת בטיחות

    המיני הקוריאנית שטיפסה השנה לצמרת טבלת המכירות בקטגוריה שלה, תקבל בסוף 2019 לדור חדש. לא צפויות מהפכות: הממדים יהיו דומים, המנועים יהיו זהים לטובת חסכון בעלויות, אבל למערך הבטיחות תתווסף סוף סוף מערכת בלימה אוטונומית, שכבר מוצעת בקיה פיקנטו התאומה.

     

    בעוד האחות הגדולה i20 תקבל גרסה חמה (i20N בנוסח ה־i30N), עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין, 204 כ"ס, ה־i10 לא תזכה לגרסה ספורטיבית אמיתית גם בדור השל שי שלה.

     

    מרצדס S־קלאס: צג על גלגלים

    כל החלפת דגם של מכונית הפאר הנמכרת והמוערכת ביותר בתעשייה היא אירוע. גם S־קלאס הבאה שתושק ב־2020 אמורה לסמל קפיצה קדימה באיכות ובטכנולוגיה.

     

    צילומי ריגול של אבי הטיפוס חושפים צג מגע ענק במרכז החלק הקדמי לשליטה במערכות הרכב. בניגוד לטסלה, שהשיקה את הקונספט הזה, במרצדס הוא לא יהיה שקוע בתוך הדשבורד, אלא יתרומם מהקונסולה שבין הנהג לנוסע, ויהיה מוטה לאחור.

     

    גם הפעם יוצעו מנועי בנזין, דיזל ויחידה היברידית נטענת, כאשר ב־2022 תצטרף גרסה חשמלית לגמרי, עם טווח של 500 ק"מ, שתכונה EQ S, לפי שיטת הסימול החדש לחשמליות במרצדס.

     

    בניגוד לעבר לא תהיה בחירה בין שני אורכי בסיסי גלגלים, ויהיה רק אחד, ארוך. את הפער תסגור ה־E קלאס הבאה, שתגדל משמעותית ביחס לדגם הנוכחי.

     

    ניסאן ג'וק: העיצוב המקורי יישמר

    לקראת סוף 2019, לא רגע אחד מוקדם מדי, ייחשף הדור השני של הג'וק. כאשר הושק ב־2010 הוא היה ממבשרי טרנד הג'יפונים והפך ללהיט גדול, גם בארץ. מאז הלך והתיישן לעומת מתחרים כסיאט ארונה, ואיבד קהל רב.

     

    הדור החדש מתבסס על פלטפורמת הקליאו החדשה ויחלוק איתה מנועי בנזין ודיזל. העיצוב יהיה אבולוציה של הדגם הנוכחי והייחודי מאוד למראה, עם החזית המגושמת, קו החלונות העולה כלפי מעלה בחדות וידיות דלתות אחוריות הממוקמות בקורה האחורית.

     

    צפו גם לשיפור בשתי נקודות התורפה של הדגם הנוכחי, המרווח מאחור ובמושב האחורי.

     

    סיאט לאון: זמן ההיברידית

    הקומפקטית הספרדייה תזכה השנה לדור שלישי, שיהיה כרגיל דגם אח לפולקסווגן גולף, שתתחדש במקביל. העיצוב יהיה דומה לדגם הנוכחי, עם חזית סיאט עדכנית שכבר נחשפה בג'יפון החדש טראקו.

     

    בניגוד לדור היוצא, לחדש תהיה רק גרסת האצ'בק 5 דלתות. ללא גרסת "קופה" 3 דלתות וללא דגם סטיישן, שדווקא היה פופולרי יחסית אצלנו. היצע המנועים יכלול יחידות היברידיות קלות והיברידיות נטענות, אך סיאט לא תזנח את הקופרה הספורטיבית, שתקבל מנוע טורבו־בנזין 2,000 סמ"ק, 350 כ"ס. מנועי הבנזין הרגילים יקבלו מערכת לשריפת חלקיקים, הדורשת שימוש בתוסף אוראה (אדבלו) מדי כמה חודשים.

     

    סקודה אוקטביה: עוד יותר בגאז'

    אחת המשפחתיות הפופולריות בישראל תזכה בשנה הבאה לדור חדש, דגם אח לפולקסווגן גולף החדשה. מבנה ה־5 דלתות הסופר שימושי ישמר, כאשר נפח תא המטען יגדל קצת, במקביל להארכת בסיס הגלגלים, ממנה ירוויחו יושבי המושב האחורי. למרות זאת גם הפעם תוצע בנוסף גרסת סטיישן.

     

    להיצע מנועי הטורבו־בנזין החסכוניים תצטרף לראשונה גרסת היברידית נטענת עם טווח חשמלי רשמי של יותר מ־50 ק"מ. תא הנוסעים יהיה איכותי יותר ויצויד בתפעול קולי מתקדם למערכות הרכב השונות.

     

    פולקסווגן גולף־8: באיחור אופנתי

    הגרמנים תכננו במקור להשיק את הגולף הבאה כבר השנה, אבל בעיות במערכת האינפוטיינמנט המתוחכמת דחו את ההשקה לשנה הבאה. זו אמורה להציע לנהגים שירותים נוספים רבים בתשלום, כמו קניות מהאוטו.

     

    העיצוב החיצוני יהיה כרגיל אבולוציוני, בזמן שסביבת הנהג תבצע קפיצה קדימה עם מסכנים מוגדלים ותפעול קולי ובאמצעות מחוות יד, בסגנון מרצדס A־קלאס החדשה. תהיה גם תצוגה עילית תלת ממדית, שתסייע בעיקר בניווט.

     

    לצד מנועי הטורבו־בנזין 1,000 סמ"ק (116 כ"ס) ו־1,500 סמ"ק (150 כ"ס), יהיה גם גרסאות היברידיות קלות ונטענות. גולף GTI וגולף R הספורטיביות ישרדו את תקנות הזיהום החדשות. גרסת ה־3 דלתות, לעומת זאת, תיעלם מההיצע לראשונה ב־45 שנות הגולף, אבל הסטיישן תמשיך.

     

    פיג'ו 308:GTI נטענת

    הדור הבא של הקומפקטית הצרפתייה יקבל את קווי העיצוב המוצלחים של ה־3008, אך בניגוד למתחרים רבים ישמור על גרסת סטיישן, לצד האצ'בק. גם סביבת הנהג תעבור לזו המרהיבה שב־3008.

     

    לצד מנועי בנזין ודיזל בנפח של 1,000 עד 2,000 סמ"ק, יהיו שתי גרסאות היברידיות נטענות, אחת עם הנעה קדמית ו־220 כ"ס ואחת ספורטיבית שתשמש את ה־GTI, עם מנועים חשמליים לגלגלים האחוריים שיצאו הנעה כפולה, שתהלום הספק מתוכנן של 300 כ"ס.

     

    פיג'ו 2008: גם 4x4

    הדור היוצא של ה־2008 הושק ממש בתחילת עידן הג'יפונים הקטנים, אבל פיג'ו לא הייתה חד משמעית בעיצוב שלו, שהיה ספק סטיישני ספק ג'יפון. הטעות הזאת תתוקן בדור הבא שיגיע ב־2020, יקבל מאפייני עיצוב של ה־3008 ויהיה גדול משמעותית מהדור הנוכחי — חלק מהמקורות מדווחים על אורך של יותר מ־4.2 מטר.

     

    גם הפעם יחלוק ה־2008 שלדה, מנועים ותיבות הילוכים עם ה־208. גרסה היברידית נטענת תציע לראשונה בדגם הזה גם הנעה כפולה, בזכות מנועים חשמליים לגלגלים האחוריים.

     

    רנו קפצ'ור: אולי הפעם

    הדור הראשון של הקפצ'ור לא זכה להצלחה גדולה בישראל, אבל באירופה הוא אחד הנמכרים ביותר. אחרי השקת הקליאו־5, יגיע בשנה הבאה הדור השני שלו, עם פוטנציאל להצליח אצלנו הרבה יותר.

     

    לצד שיפור באיכות ובאבזור ותוספת מערכות בטיחות אקטיבית, אפשר יהיה לבחור בין מנועי טורבו־בנזין 1,000 סמ"ק (100 כ"ס), 1,300 סמ"ק (130 כ"ס) וטורבו־דיזל 1,500 סמ"ק (115 כ"ס). גרסת פלאג אין חדשה תציע הנעה כפולה וטווח חשמלי של 50 ק"מ.

     

    קאדילק CT4: שלום ל־ATS

    בשנה הקרובה יושק הדור הבא של מכונית המנהלים והדגם הזול בהיצע של קאדילק, שיקבל גם שם חדש, בהתאם לשיטת סימול הדגמים המעודכנת של היצרן. אחרי שה־CTS הפכה ל־CT5, הקאדילק הקטנה ביותר תכונה CT4 ותשמור על מבנה סדאן 4 דלתות. יתכן שקאדילק תבחר להקטין אותה מעט, כך שתתחרה גם בגרסאות הסדאן של מרצדס A־קלאס וה־CLA, אאודי A3 ב־מ־וו סדרה־2.

     

    ההנעה תישאר אחורית, המנוע הבסיסי יהיה 2,000 סמ"ק טורבו בנזין, וקאדילק רומזת שגרסת ה־V הספורטיבית תישאר, אם כי לא ברור שהיא תשתמש כמו היום במנוע V8, לאור תקני הזיהום המחמירים. מבחינה טכנולוגית צפויה ה־CT4 לקבל את ה"סופר קרוז", בקרת השיוט האדפטיבית המתקדמת, שבארה"ב כבר אושרה בידי הרגולטורים לנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים מסוימים, תוך שהנהג משוחרר מחובת השארת הידיים על ההגה.

     

    שברולט טראקס: האח הקטן

    טראקס אמור היה להיות אחד מראשי החץ של שברולט בהסתערות על השוק האירופי, והוא פותח ביחד עם אופל, שגרסתה לפרויקט הייתה המוקה. למרות ששברולט נסוגה מאירופה ושג'נרל מוטורס מכרה את אופל לפיג'ו, הטראקס לא ייעלם מגוון הדגמים שלה, הודות למכירות נאות בצפון אמריקה.

     

    טראקס־2, שתמונה חלקית שלו כבר דלפה מג'נרל מוטורס ועשוי להיחשף החודש בתערוכת ניו־יורק, אמור להזכיר בעיצובו את הבלייזר החדש. הממדים גדלו קצת, המנוע העיקרי יהיה כנראה ה־1,400 סמ"ק 153 כ"ס של הקרוז. לאבזור יצטרפו מערכות בטיחות מודרניות.

     


    פרסום ראשון: 11.04.19 , 23:46
    yed660100