שישי 23 באוגוסט 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: עמית שעל
    ממון • 28.04.2019
    127 עסקים בסכנת פגיעה בשל עבודות הרכבת הקלה ביפו
    תושבים ובעלי עסקים יפגינו מחר נגד סגירת שדרות ירושלים, העורק הראשי בעיר: "חיינו יהפכו לסיוט" • נת"ע: "יינתן מענה לעסקים ויישארו נתיבים להולכי רגל ולאופניים"
    מאת עופר פטרסבורג

    בעלי עסקים ותושבים בשדרות ירושלים ביפו יוצאים למאבק נגד הסגירה הקרובה שלהן במסגרת העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה בעיר. מחר הם מתכננים לקיים הפגנה גדולה במחאה על כך שהסדרי התנועה המתוכננים הונחתו עליהם, לטענתם, ללא שיתוף ובניגוד לסיכומים קודמים.

     

    לפי תוכניות חברת נת"ע, מ־23.5 ייסגרו שדרות ירושלים משלמה עד הבעש"ט לכיוון דרום. מהבעש"ט עד יהודה הימית הן יישארו פתוחות לבקשת ראש עיריית ת"א רון חולדאי עד לאחר הרמדאן, וייסגרו ב־10.6. נתיב האופניים יהיה פתוח.

     

    במקטע הרחוב שצפוי להיסגר פועלים כיום 127 בתי עסק שבעליהם חוששים מפגיעה קשה בהם, בדומה לעסקים במקומות אחרים שבהן נסגרה התנועה לצורך העבודות על הרכבת. "זו מכת מוות עבורנו", אומר זכי עזאזמה, בעל סלון יופי לגברים בשדרה. "היינו בסרט הזה שסגרו את שדרות יפו להנחת צינור. רוב בעלי העסקים פשטו רגל, וחנויות רבות הפכו לדירות סטודיו. אין לי סיכוי לקיים עסק באתר עבודות שנסגר באופן מוחלט". דלאל (שם המשפחה שמור במערכת), בן 85 הנעזר בהליכון, אומר כי "אני לא יודע איך אצא מהבית". בתיה פלדמן, המתגוררת בסמוך: "מזל שהתחלתי להתנייד באופניים, אבל מאות ילדים וקשישים שגרים פה נותרו חסרי מענה".

     

    לפני החג התקיים מפגש תושבים עם צוותי נת"ע. לטענתם, הם נדהמו לשמוע שהתוכניות להשאיר נתיב תחבורה אחד לאוטובוסים בוטלו והכוונה לסגור את כל הנתיבים, כפי שנחשף ב"ממון". לדברי אחד התושבים, "רחוב יפת צר ועמוס גם כך, ועכשיו מעבירים אליו ולרחוב שלבים את כל תנועת האוטובוסים. משם להגיע הביתה זו תהיה כמעט משימה בלתי אפשרית".

     

    התושבים ציינו גם שבמפגש נדהמו לשמוע כי מעבר לשלוש שנות העבודות המתוכננות הכוונה להשאיר את שדרות ירושלים כמדרחוב גם בעתיד. במכתב לראש העירייה רון חולדאי הם כתבו שרחובות יפת ושלבים לא יכולים להיות פתרון לאוכלוסייה צעירה מאוד ומבוגרת מאוד שאין לה יכולת להתנייד ברגל. "ומה יהיה בחורף? חייבים לתת לנו פתרון מתאים מבחינת נגישות ותדירות של תחבורה ציבורית", אומרת פלדמן. תושב נוסף ציין כי "הבטיחו שבזמן העבודות יהיה נתיב תחבורה ציבורית אחד פעיל. חיי התושבים יהפכו לסיוט".

     

    מנת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע נערכת בתיאום עם עיריית תל־אביביפו לעבודות שיחלו בסוף מאי במקטע שבין רחוב נחל הבשור לדרך שלמה. העבודות כוללות הנחת מסילות הקו האדום, שיפוץ כולל של השדרה והפכיתה למדרחוב, וחיזוק תשתית ניקוז עירונית תוך שמירה על עצים עתיקים. עקב אילוצים אלה הוחלט להקדים את הסטת התחבורה הציבורית אל נתיבים חלופיים תוך הקפדה על מיקום תחנות בקרבת השדרה ברחובות החוצים. יינתן מענה לצורכי פריקה וטעינה של העסקים ויתאפשר מעבר רכבי חירום. המדרכות יישארו פתוחות להולכי הרגל, ויישאר נתיב אופניים במרכז השדרה".

     


    פרסום ראשון: 28.04.19 , 20:04