ממיר הנטפליקס החדש של סלקום יעלה לה עשרות מיליונים
גם סלקום חתמה עם נטפליקס על הסכם לשיתוף פעולה • לשלט בממיר חדש שתציע החברה יתווסף כפתור ייעודי • הערכות: החלפת הממיר הישן לחלק נכבד מלקוחותיה תעלה לחברה עשרות מיליוני שקלים
אחרי פרטנר והוט (אלטיס) חתמה גם סלקום על הסכם שיתוף פעולה עם ספקית שירות הווידיאו בסטרימינג נטפליקס, ובו יתווסף כפתור ייעודי של נטפליקס לשלט של הממיר החדש שתשיק בשבועות הקרובים. שיתוף הפעולה לא כולל תשלום בחשבון אחד לשתי החברות. לקוחות סלקום TV שירצו יידרשו להצטרף לנטפליקס ולשלם לה בנפרד.
החברה לא חושפת בינתיים אם לקוחות חדשים יידרשו לשלם על הממיר ואם תחליף את הממירים הישנים בחדשים, בחינם או במודל תשלום כלשהו. בנוסף, לא מסרה אם תינתן הטבה כספית ללקוחות סלקום שיצטרפו לנטפליקס כפי שהעניקה פרטנר בשעתה, חצי שנה חינם.
לנטפליקס יש בישראל לפי ההערכות כמה עשרות אלפי מנויים. מנוי לנטפליקס עולה 29.90 שקל לחודש לצפייה באיכות בסיסית (SD) או 39.90 שקל לחודש לצפייה ב־HD.
לפי סלקום, הממיר החדש מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד TV, תומך באיכות צפייה 4K, כולל מעבד חזק, ומציע ממשק משתמש מהיר וביצועי WiFi מעולים ואפשרות להורדת אפליקציות. הוא מזכיר בצורתו את הסטרימר הפופולרי שיאומי Mi Box.
במבט שטחי, החשיבות שמייחסות חברות שירותי הטלוויזיה הן לממיר והן לשילוב הגישה לנטפליקס בתוכו לא מובנת. שהרי כמעט כל מכשירי הטלוויזיה הנמכרים כיום הם חכמים, כוללים גישה ישירה לאינטרנט ומערכת הפעלה מובנית (אנדרואיד TV, Web OS ואחרות). אלה מאפשרים להפעיל שירותים כמו נטפליקס, סלקום TV ופרטנר TV כאפליקציה; כלומר בלי ממיר ובלי שלט נוסף. במקרים רבים השלט הנלווה לטלוויזיה כולל כפתור גישה ישירה ליוטיוב, לנטפליקס, או לאמזון־פריים ודומיהם.
אלא שהמציאות מוכיחה שלממירים יש עדיין מקום מרכזי בחוויית הצפייה שלנו אף שהם צפויים להיעלם בתוך שלוש־ארבע שנים. ראשית — טלוויזיות חכמות נמצאות בינתיים רק בכ־40% מהבתים בישראל. שנית — לחלק מהטלוויזיות החכמות ממשק מסורבל המחייב פעולה מורכבת יחסית ביציאה או בכניסה לשירותים מבוססי אינטרנט. שלישית — חלק מהממירים עדיין מספקים מהירות, ממשק ואיכות צפייה עדיפה.
לכן גם הוט הודיעה לפני שנה על הכללת נטפליקס בממיר (ובשלט) המתקדם שלה, וב־Yes ניתן יהיה לצפות בסוף השנה לראשונה כאפליקציה דווקא באפל TV ולא בטלוויזיה חכמה.
סלקום TV הצליחה לשלב את האפליקציה שלה ברוב דגמי הטלוויזיות החכמות, אבל בתחום הממיר והשלט נשארה מאחור. מול פרטנר סלקום TV משווה כוחות רק עכשיו, וזה יעלה לה.
אם סלקום מתכוונת להחליף את הממיר הישן שנמצא אצל רבים מ־230 אלף לקוחותיה בממיר החדש היא צפויה להוצאה כבדה. גם בהנחה שההחלפה תתבצע רק ל־150 אלף, החברה תזדקק ל־15 מיליון דולר (יותר מ־53 מיליון שקל) לפי 100 דולר לממיר. לא כסף קטן לחברה שרק באחרונה דיווחה על הפסד שנתי של 64 מיליון שקל.

