ראשון 26 במאי 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: רונן טופלברג
    ממון • 13.05.2019
    פיג'ו עושה ב־מ־וו
    הלקוחות נוטשים את מכוניות המנהלים לטובת הג'יפונים? אז פיג'ו משדרגת ומייקרת את החדשה שלה • מה שנראה קצת מטורף ברגע הראשון, הופך כמעט הגיוני אחרי שמתיישבים מאחורי ההגה
    מאת אודי עציון

    מכונית מנהלים של פיג'ו שמחירה מתחיל ב־200 אלף שקל, כ־25 אלף שקל יותר ממאזדה 6, נראית כמו התחלה של קריעה. הכינו את המקלדות.

     

    אבל אז נוהגים בה ומתברר שיש לה אליבי לא רע. שוק מכוניות המנהלים קורס בכל העולם. אז הצרפתים במקום להיכנע יצאו במהלך אמיץ ולא אופייני: שידרגו את המוצר לרמה שאמורה להציב אותו מול מכוניות המנהלים היוקרתיות, והעלו את המחיר. כבד אווז במקום ברווז בתפוזים. העיצוב החיצוני מושקע, מכונית קופה ארבע דלתות, עם 'גריל' דרמטי. גם תא הנוסעים מרהיב, עם איכות חומרים גבוהה, ועוד וריאציה על סביבת הנהג המוכרת מה־3008, עתידנית, עם בעיות הנדסת האנוש המוכרות.

     

    המושבים טובים, שדה הראייה מצוין, והאווירה מצוינת עד שמתיישבים מאחור ונתקלים במרווח ראש מצומצם שמכתיב עיצוב הקופה. גם מרווח הברכיים לא ממש מזכיר את סקודה סופרב, אם כי תא המטען מפתיע לטובה עם נפח של 487 ליטר ודלת חמישית כמו בסופרב, שהופך אותה לסטיישן קטנה.

     

    האבזור נדיב: צג מולטימדיה 10 אינץ' (ללא waze), ואחד נוסף 12.3 אינץ' כלוח מחוונים. ה"פרימיום" הבסיסית (200 אלף ש' כאמור) כוללת גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג למושבים מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וחישוקי 18 אינץ'. ה־GT (ב־240 אלף ש') מוסיפה מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם הנפת הרגל, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות ומסאז', סטריאו מצוין של FOCAL וחישוקי 19 אינץ'. לשתיהן חבילת בטיחות אקטיבית מלאה, כולל בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש.

     

    גם המנוע משתנה לפי רמת האבזור: 1,600 סמ"ק טורבו בשתיהן, 180 כ"ס בבסיסית ו־225 כ"ס במאובזרת שבה נהגתי, כאשר לשתיהן תיבה אוטומטית 8 הילוכים. הביצועים מצוינים, הגיר יכול היה להיות רהוט יותר, והצריכה המשולבת עמדה על 11 ק"מ לליטר. מתלים אקטיביים בשתי הגרסאות מאפשרים בחירה בין "ספורט", "נורמל" ו"קומפורט", עם השפעה מורגשת על הנוחות, תגובות המנוע, הגיר ומשקל ההגה.

     

    התוצאה: התנהגות כביש מהנה, אולי המהנה ביותר שאפשר לקבל מהנעה קדמית, עם אחיזה גבוהה שלא על חשבון הנוחות, כמעט אפס זווית גלגול בסיבובים והגה מדויק מאוד.

     

    508 לא ממש מתחרה במלכת המכירות של השוק הזה, הסופרב. היא קטנה יותר, מאובזרת הרבה יותר ובעלת הרבה יותר אופי. אלטרנטיבה מעניינת למכוניות המנהלים היוקרתיות מגרמניה, ואולי אפילו אלפא ג'וליה ל"עניים". סמל האריה יהיה חיסרון עבור לקוחות שרוצים להניח על השולחן מפתח עם סמל מפוצץ, אבל יתרון למי שלא מחפשים להחצין את חשבון הבנק, או את תנאי השכר שלהם, ונהנים גם לנהוג ולא רק לנסוע לישיבה הבאה.

     

    תעודת זהות

    מנוע: 1,598 סמ"ק, טורבו־בנזין. הספק 225 כ"ס ב־5,500 סל"ד, מומנט 30.6 קג"מ ב־1,750 סל"ד

    תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים. הנעה קדמית

    ביצועים (יצרן): 7.3 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 250 קמ"ש מהירות מרבית, 17.2 ק"מ לליטר במשולב

    זיהום אוויר: 131 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 13 מ־15

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

    מחיר: 240 אלף שקל

     


    פרסום ראשון: 13.05.19 , 19:57