yed300250
הכי מטוקבקות
    |
    24 שעות • 20.05.2019
    הבונבון של שרון
    מומחית הפטיסרים הישראלית, שרון היינריך, מגשימה חלום ומשיקה ביחד עם המותג הצרפתי La maison du chocolat קולקציית האקלרים לקיץ הקרוב
    ענת לב אדלר

    מי שעוקב אחרי חילופי הטרנדים בזירת הפטיסרי הצרפתי כבר יודע שהאקלר תפס את מקום המקרונים בפסגה המתוקה. כל שף־פטיסרי שמחשיב את עצמו מנפנף כבר זמן־מה בקולקציית אקלרים עדכנית, מעוצבת ושוברת מוסכמות, שנועדה למשוך את גרגרני המתוק אל הוויטרינות המתפקעות מכל טוב. גם בית השוקולד הוותיק La maison du chocolat מצטרף לחגיגה, עם קולקציית קיץ של אקלרים שנושאת תו תקן של גאווה ישראלית. את הקולקציה רקחו במותג השוקולד המוביל במשך שנה שלמה יחד עם מומחית הפטיסרי הישראלית שרון היינריך, בעלת המותג PARIS CHEZ SHARON, הידועה בזכות סיורי המתוקים שהיא מעבירה כבר כמעט עשור בעיר האורות.

     

    "כשהתקשר אליי ניקולא, השף פטיסרי של La maison du chocolat, ואמר לי שהוא רוצה לייצר ביחד איתנו את האקלרים האופנתיים של הקיץ, כמעט התעלפתי", אומרת היינריך, שעזבה עיסוק בטוח בשירות הביטחון ויצאה לרדוף אחרי חלום המתוקים הפריזאי. להיינריך יש היום את אחד הבלוגים המשפיעים ביותר בתחום הקינוחים בדגש על פטיסרי צרפתי, ומאות אלפי עוקבים מכל העולם. מה שהופך אותה בהחלט לבונבון נחשק מאוד מבחינת בית השוקולד הצרפתי הוותיק.

     

    ומה ניקולא אמר לך בטלפון?

     

    "שהם מעריכים את העבודה שלי ואת זה שאני שגרירה עולמית של הפטיסרי בפריז. הם גם מכירים אותי מסיורי המתוקים שאני עורכת ומסרטוני הווידיאו שאני מצלמת ומעלה לערוץ שלי וכבר הספיקו להכיר את התעוזה והתשוקה הישראלית. והתשוקה הזו גרמה לי מיד להגיד כן. מי מסרב לאתגר שכזה?" היא אומרת.

     

    עכשיו יצאו השלושה, ביחד עם צוות השוקולטיירים של המותג, למסע בין טעמים, ריחות, זיכרונות, תבלינים, חומרי גלם וחלומות. התוצאה שאפשר לטעום אותה כבר מהשבוע בחנויות המותג בפריז הם שני אקלרים שרקחו יחד, האחד במילוי קרם לימון שעוטף בר של גנאש שוקולד מריר ובתוכו מיצוי של עלי בזיליקום אמיתיים, שמקווים כי יהפוך להיות המרענן של הקיץ, והשני בטעם שהיינריך חלמה עליו מהיום בו הגיעה לפריז – וכולל מילוי קראנצ'י ומקורמל של פרליני פקאן. שני הטעמים יימכרו ברשת הפטיסרי הוותיקה עד ספטמבר הקרוב.

     

    למה לימון ולא תפוזים, הרי התפוז הוא הטעם הישראלי?

     

    "הו, הצרפתים מתים על לימון, זה מבחינתם טעם של קיץ, וחוצמזה אין סיכוי שתמצאי בקינוחים בפריז פירות שלא בעונתם. והרי אין בקיץ תפוזים, כמו שלא תמצאי קינוחים עם תותים כשאין תותים בשוק", מסבירה שרון את האדיקות שבה מתייחסים כאן לכל מה שקשור בטעמים ובעונות השנה. לדבריה, היא כן חלמה להצליח לשווק לצרפתים פרלינים במילוי חלבה, או סילאן, כמאפיינים את הטעמים עליהם גדלה כילדה בחיפה.

     

    ומדוע זה לא עבר?

     

    "כי אלה לא מוצרים מקומיים, אין להם את המוצרים הללו בכמויות מסחריות. אבל כשראיתי שזה לא הולך, התעקשתי על הפקאנים המסוכרים. זה הטעם המובהק שאני זוכרת מהילדות. אמרתי לניקולא שהמילוי הלימוני נהדר, אבל שאני לא יוצאת מהחדר עד שאין הסכמה גם על מילוי הפקאן המסוכר". והרי בשביל התעוזה הישראלית הזו הוא בחר לצאת איתה למסע המתוק הזה, ואין ספק שהיינריך סיפקה את הסחורה כבר מההתחלה.

     

    אבל גם היא, עם כל הרוח והצלצולים מישראל, מתרגשת כשהיא מבינה שמעכשיו ועד סוף הקיץ הלוגו שלה יתנוסס בכל חלונות הראווה של הרשת. עכשיו ישראלים שמגיעים לפריז שולחים לה סלפי עם האקלרים החדשים, והיא לא מפסיקה להינמס לתוך עצמה, כמו מגדל קצפת. האמת? מי שמגשים ככה חלומות, מגיעה לו כל הקצפת שבעולם, ובמנות כפולות.

     

     


    פרסום ראשון: 20.05.19 , 19:58
    yed660100