חמישי 20 ביוני 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    יחסי ציבור
    24 שעות • 11.06.2019
    בדרך למדפים: גלידת קנאביס
    חברת בןג'ריס הפתיעה השבוע את העולם כאשר הכריזה בעלות על קטגוריה חדשה: גלידת קנאביס. הגלידה הזו אמנם לא תגרום לכם להתמסטל, אבל היא בהחלט מובילה סוג של מהפכה. כן, הקנאביס כבר הוכרז בארצות־הברית כטרנד הכי חם של 2019 בתחום המזון, ואפשר להבין למה כולם מחכים לגלידה המסקרנת. ומה עוד חדש במקרר הגלידות לקיץ? איריס ליפשיץ־קליגר עם כל החידושים
    איריס ליפשיץ־קליגר

    השבוע הודיעה ענקית הגלידות האמריקאית בן&ג'ריס על פתיחת קטגוריית טעם חדשה, ושילוב של צמח הקנאביס בגלידות הפרימיום שלה. מדובר בלא פחות מאשר פריצת דרך לא רק במקרר הקפואים, אלא בכל ענף המזון, שכבר הכתיר בתחילת השנה את השימוש בצמח הקנאביס כטרנד החם של 2019. נכון, בפועל ה־FDA עדיין מקיים דיונים סוערים ומעמיקים בכל הקשור ללגליזציה של שימוש בקנאביס במזונות ובמשקאות, אבל במותג הגלידות האמריקאי הוותיק כבר הכינו את השטח, והכריזו בעלות על הקטגוריה, מה שפתח כמובן את מהדורות החדשות ואת תוכניות הלייף־סטייל בערוצי הטלוויזיה בארה"ב, עם כותרות שבישרו על לא פחות מאשר פריצת דרך במקרר הגלידות.

     

    בבן&ג'ריס הצליחו להסתיר היטב את הפיתוח החדש, גם מהמתחרים וגם מהתקשורת, וההכרזה על היציאה הקרובה למדפים מעידה על כך שהאישור שאמור להינתן על ידי ארגון הבריאות האמריקאי, ממש בדרך. מרגע שהאישור יתקבל, אומרים בחברה, הדרך למדפים תהיה קצרה ולא תיקח יותר מכמה שבועות, כך שכבר בקיץ הקרוב, ולא רק בארה"ב אלא גם בישראל, נוכל לטעום את הפיתוח המסקרן החדש. אז ברור שלא מדובר בהצעה להתמסטל מאכילת גלידה, אלא יותר בגימיק שיווקי, אבל עדיין מדובר בסיפור הצלחה עבור החברה שידעה להתנפל על הטרנד הנכון. עובדה, גם סקר שנערך על ידי איגוד המסעדות בארה"ב מצא כי 75 אחוז מהשפים ביבשת טוענים ששילוב קנאביס במזון הולך להיות הדבר הכי רותח בשנה הקרובה.

     

    בן&ג'ריס כבר הודיעה שהיא מתכוונת לפתח עוד יותר את הקטגוריה ולשלב את הצמח לא רק בגלידות ביתיות, אלא גם במוצרי גלידה אחרים, זאת בהסתמך על העובדה שלא נמצא כל נזק כאשר הקנאביס משולב במזון בכמויות מבוקרות. יתרה מכך — המומחים תמימי דעים שיש לו יתרונות בריאותיים. מיד לאחר ההשקה בארה"ב, תנחת גלידת הקנאביס המהפכנית גם בישראל, ויהיה מעניין לראות איך תתקבל כאן על ידי הצרכנים.

     

    מלחמת הדיאט בשמנת

     

    ועד שזה יקרה, קבלו את שאר החידושים במקררי הגלידות בקיץ הקרוב. קודם כל, קצת נתונים: הישראלי הממוצע צורך בשנה כ־5.1 ליטר גלידה, נתון שנמצא במגמת עלייה מתמדת (כך לפי הנתונים שקיבלנו מחברת יורומוניטור). שוק הגלידות בישראל מגלגל כ־1.94 מיליארד שקל בשנה, ובשנה שעברה רשם צמיחה משמעותית של 9.1%.

     

    גלידה נתפסת, ובצדק, כמשהו מפנק שאנחנו אוכלים כי "מגיע לנו", כי מתחשק לנו ולכן המאבק היה ונותר בין גלידות שמנת שלא מעגלות פינות, לבין הניסיון לייצר גלידות דלות קלוריות שלא מעגלות מדי את הגזרה. בינתיים, רבים מאיתנו מעדיפים לשלם בקילוגרמים, אבל לא לוותר על הטעם האיכותי. והיצרנים? הם לא מוותרים על אף גזרה. מצד אחד ממשיכים לתת לקהל את מה שהוא אוהב ורוצה, ולשגר אל המדפים סדרות של גלידות עתירות שמנת, שוקולד וסוכר, כמובן לצד מענה גם למי שכן מעוניינים לשמור על המשקל, עם מגוון של שלגונים מופחתי קלוריות.

     

    בנסטלה, למשל, מאשרים לנו כי קטגוריית הטילונים עתירי הקלוריות הם שהובילו את השוק בשנה שעברה, והקיץ מקבלים חיזוק עם Extreme — טילונים עשירים בתוספות כמו מטבעות שוקולד, עוגיות, ריבת חלב ועוד. במגנום מחזקים גם כן את קטגוריית הפרימיום עם מגנום דאבל פיסטוק מגלידת שמנת איכותית, בשילוב קקאו ושוקולד, ועם טעמים נוספים בשילוב עוגיות, שוקולד לבן ועוד.

     

    גם אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן&ג'ריס ישראל בקריית־מלאכי, מודה שקשה לייצר גלידה עתירת שמנת, סוכר, שוקולד וכו' ממרכיבים איכותיים ועדיין לשמור על ערך קלורי נמוך. לדבריו הלהיטים של המותג לקיץ יהיו עתירי קלוריות, ויתבססו על שמנת משובחת, פאדג' שוקולד עשיר וכל דבר שרחוק משמירה על המשקל.

     

    יחד עם זאת, גם היצרנים הגדולים מבינים שקהל גדול כן מעוניין לשמור על הגזרה, ועדיין לא להיזרק ממקרר הגלידות, ולכן הקטגוריה של גלידות שמנת מופחתות קלוריות ממשיכה להתפתח, כמו למשל סדרת "גודיז" של "שטראוס" שמציעה הקיץ גלידות שמנת, אבל עם רמת קלוריות מופחתת, בטעמים חדשים של קפוצ'ינו־קוקיז ושוקולד מריר־פיסטוק־אגוזים. כל קופסת גלידה כזו מכילה רק 395 קלוריות, עם 20 גרם חלבון. גם בבן&ג'ריס, אגב, יש גלידות שמנת עם 40 אחוז פחות קלוריות, וכן סדרה שנותנת מענה לטבעונים, ומיוצרת על בסיס חלב שקדים. בגלידות פלדמן מציעים את סדרת "שייק פרי" שנותנת מענה למי שרוצים לרענן את הקיץ אבל לשמור על צריכת קלוריות מבוקרת, עם שלגונים בטעמי תות שדה, מנגו־פסיפלורה ואננס, שמכילים 50% פרי, ועד 65 קלוריות.

     

    הגימיק של הקיץ: גלידה עד הבית

    בערים הוד־השרון, פתח־תקווה, תל־אביב והסביבה, יתחילו העונה במשלוחי גלידה עד הבית — שיתוף פעולה של גלידריות "וניליה" עם שירותי Gett Delivery. ההבטחה היא להרחיב את השירות גם לערים נוספות. המשלוח מבוצע דרך אפליקציית וניליה ומחיר המשלוח לפי המרחק מהיעד. דור הסלפי ישמח לשמוע שניתן להזמין עד הבית גם עוגות גלידה בעיצובים שונים, על פי קביעת הלקוח.

     

    ומה חדש בזירת הילדים ובני הנוער?

    אחרי שהשיקה בתחילת השנה את שלגון "טורטית", יוצאת שטראוס לקראת הקיץ עם שלגון "פסק זמן" בטעם נוגט ובציפוי שוקולד חלב, עם או בלי דגנים פריכים. חברת נסטלה המציאה עבור הילדים את Push It — מזרק גלידה בטעם בננה עם סוכריות שוקולד. שילוב ביסקוויטים ועוגיות פופולרי גם הוא, כאשר נסטלה מחדשת עם סטיק עוגיות אוריאו, ופלדמן הולכת על קסטה COOKIES של גלידת וניל עם ביסקוויט שוקולד, לצד שלגון לילדים בצורת לב מרשמלו, עם שוקולד וסוכריות צבעוניות.