yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: דני שדה
    ממון • 19.06.2019
    כך נערך נתב"ג לקליטת האילתים
    עלות הכשרת נתב"ג לקליטת הפעילות משדה דב תסתכם בכרבע מיליארד שקל, מתוכם הועברו כ–70 מיליון שקל לשדרוג טרמינל 1 • הבידוק יזורז, ההמתנה למזוודות תתקצר ומספר החניות יגדל
    מאת דני שדה ואודי עציון

    לקראת סגירתו הצפויה של שדה דב ב־1 ביולי והעברת הטיסות מאילת לנתב"ג: בטרמינל 1 בנתב"ג נערך אתמול תרגול שדימה את הגעתם של הנוסעים, כולל הפעלת מסועי המזוודות והאוטובוסים הייעודיים שיאספו את הנוסעים שיגיעו מהעיר הדרומית.

     

     

    |
    |

     

    עד עכשיו נוסעים שטסו מנתב"ג לאילת עשו את הרישום לטיסה בטרמינל 1, אבל בבואם חזרה לנתב"ג הם נחתו בטרמינל 3 ושם המתינו למזוודות, תהליך שארך זמן רב.

     

    מ־1.7 הנוסעים שיגיעו בטיסה מאילת לנתב"ג בטרמינל 1 ייכנסו לאולם גדול ומרווח שמיועד כולו לטיסות הפנים ארציות ובו מסועי מזוודות של ארקיע וישראייר. מאחר שרחבת חניית המטוסים תהיה קרובה למבנה של טרמינל 1, הזמן להגעת המזוודות יהיה קצר משמעותית מאשר בטרמינל 3. בזמן ההמתנה למזוודות יוכלו הנוסעים לרכוש שתייה, כריכים וחטיפים מהמכונות באזור. לאחר שיצאו עם המזוודות הם יוכלו לנסוע בהסעה הפנימית (באוטובוסים מיוחדים לטיסות של אילת) לטרמינל 3 ושם לעלות על רכבת, או להשתמש בשירותי תחנת המוניות החדשה המיועדת למגיעים מאילת.

     

    נוסעים שיגיעו ללא מזוודות או עם תיקי יד בלבד יוכלו לצאת בזריזות מהטרמינל ושם ימתינו להם אוטובוסים ייעודיים שייקחו אותם, בחינם, לתחנת הרכבת סבידור בתל־אביב.

     

    זמן ההמתנה למזוודה יקוצר. ניסוי מסועים בנתב"ג, אתמול | צילום: דני שדה
    זמן ההמתנה למזוודה יקוצר. ניסוי מסועים בנתב"ג, אתמול | צילום: דני שדה

     

     

    מול טרמינל 1 יש חניון בן 3 קומות שמיועד לטסים לחו"ל. הקומה העליונה שלו תשמש כחניון לטווח ארוך לטסים לאילת בתשלום של 40 שקל ליום. בחניון כ־400 מקומות חניה.

     

    מספר עמדות הרישום לטיסות לאילת בטרמינל 1 יוכפל, לפי הצורך, כשיש אולם נפרד לרישום הטסים לאילת ואולם אחר לטסים לחו"ל. גם בקומה העליונה, לאחר הבידוק הביטחוני יש שני אולמות – אחד שכולל את שערים 42־41 שמיועדים לטיסות לאילת והאחר לטיסות הבינלאומיות. בין האולמות יש דלתות הזזה, כך שבסופי שבוע, כאשר אין טיסות לאילת ויש לחץ בטיסות לחו"ל, אפשר להגדיל את האולם.

     

    ברשות שדות התעופה החליטו גם שברוב המוחלט של המקרים הטיסות לאילת ימריאו ממסלול 30 ולא ממסלול 26 המרוחק. תחילתו של מסלול 30 היא ליד טרמינל 1 והמראה ממנו תחסוך זמן רב בהסעה על המסלולים מאחר שהמטוסים שיצאו לאילת מרחבת החניה ייסעו מרחק קצר מאוד למסלול. ברשות שדות התעופה מתחייבים לעמוד בדיוק המבצעי להמראות לפי הסלוטים שקיבלו חברות התעופה (ישראייר וארקיע), ואם לא יהיו עיכובים מצד החברות, הטיסות ימריאו מהר ככל שניתן.

     

    עלות הכשרת נתב"ג לקליטת הפעילות משדה דב צפויה להסתכם (גם אם תידחה סגירתו) בכרבע מיליארד שקל. עד כה הוקצו כ־70 מיליון שקל להכשרת טרמינל 1 לקליטת הפעילות הפנים ארצית; 89 מיליון שקל להכשרת רחבות חניה למטוסים באזור בח"א־27; 2 מיליון שקל להקמת מנחת מסוקים; ו־15 מיליון שקל להכשרת מתחמים בנתב"ג לקליטת פעילויות שיתפנו משדה דב. כן הושקעו 2 מיליון שקל בהקמת תחנת כיבוי והצלה ומתחם לחירום, ומיליון שקל להוספת מסוע אולם נכנסים פנים ארצי. עוד הושקעו 1.7 מיליון שקל במערכת "אלפא" לבידוק מהיר של נוסעים מתמידים, ו־4.5 מיליון שקל לרכישת שלושה אוטובוסים תעופתיים להעברת הנוסעים מהטרמינל למטוסים.

     

     

    "יותר נפגעים"

    בתוך כך, עמותת אור ירוק הביעה אתמול תמיכה בדחיית סגירת שדה דב, מחשש שסגירתו תגביר את מספר התאונות הקטלניות בכביש 90. במכתב ששיגר מנכ"ל העמותה, ארז קיטה, לרה"מ בנימין נתניהו, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הוא כותב כי "הסגירה האמורה תוביל על פי ההערכות להגדלת התנועה במקטע הדרומי של הכביש. לשינוי זה יכולה להיות השפעה משמעותית על שיעורי התאונות והנפגעים בכביש ממטולה ועד אילת, שחלקו הדרומי הוא בין הקטעים היותר מסוכנים בו, ורק בשנה האחרונה גבה את חייהם של 20 בני אדם. לאור תמונת מצב עגומה זו הודיע שר התחבורה היוצא ח"כ ישראל כץ לפני כחצי שנה על גיבוש תוכנית לאומית אסטרטגית להפיכתו לכביש דו־מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון. לצערנו, תוכנית זו לא יושמה על ידי השר ולו באופן חלקי, כך שרמת המסוכנות של הכביש נותרה בעינה".

     


    פרסום ראשון: 19.06.19 , 19:11
    yed660100