אאודי A1: יוקרתית קטנה עם מחיר גדול

אאודי A1 החדשה נראתה על הנייר כאחת המסקרנות של 2019: דור שני לסופר־מיני של אאודי, אבל פחות קטן, ובעיצוב מודרני, קצת ג'יפי. עם בסיס גלגלים שהתארך ל־2.56 מטרים, ותא מטען שגדל ל־335 ליטר, זו כבר כמעט מכונית קומפקטית.

 

העיצוב אכן נאה, וגם תא הנוסעים נראה מאוד "אאודי", אך עם פחות חומרים איכותיים שיש בדגמים אחרים. המושב האחורי מעניק מרווח טוב לשני מבוגרים. הביצועים בגרסת ה־1,000 סמ"ק טורבו (116 כ"ס) זריזים, גם בזכות הגיר הרובוטי כפול המצמדים. נוחות הנסיעה לא ממש סלונית, כשכיול המתלים נוטה לצד הנוקשה, ותורם להתנהגות ספורטיבית, ללא בושות בעיקולים. צריכת הדלק 15 קמ"ל.

 

הבעיה הגדולה של A1 היא בתג המחיר, שזינק ל־149 אלף שקל בדגם הבסיסי, ללא בקרת שיוט ובקרת אקלים (אבל עם בלימת חירום אוטונומית), שאפשר לקבל עם עוד תוספות תמורת 170 אלף שקל. יש גם אופציה למנוע 1,500 סמ"ק טורבו בנזין (150 כ"ס) בתוספת של 20 אלף שקל.

 

המחיר הזה ממוטט את שיטת התמחור של קונצרן פולקסווגן. איביזה התאומה, עם מנוע זהה ושפע של אבזור, כולל ריפודי עור חלקיים, תעלה רק 126 אלף ש'. פולו GTI עם 2,000 סמ"ק ו־200 כ"ס, עולה 173 אלף שקל. אם חייבים סמל של אאודי, עדיף ללכת על Q2 הג'יפוני, ב־170 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים