yed300250
    מסלול • 04.07.2019
    טיול: עין חרדלית
    ערן ודוד גל־אור, מסלולים

לאן: עין חרדלית, אחד המעיינות שמזינים את נחל כזיב, הוא גן עדן למטיילים. יש בו עצי דולב ענקיים שמעניקים צל, עצי תאנה שמניבים פרי, מצוקים מרשימים וכמה בריכות שכשוך שלוות. המומלצת ביותר נמצאת בנקודה בה פורצים המים מצינור שמשיב אותם לטבע, וכדאי להרחיק עד אליה.

איך מגיעים: בצומת כברי פונים צפונה. נוסעים כ־2.8 קילומטר, ופונים ימינה עם השילוט לעבדון ומנות. נוסעים בכביש ליישובים, חולפים על פני הפנייה למנות, וכעבור כ־1.7 קילומטר פונים ימינה לכביש צר שמסומן בירוק. חולפים על פני מפגש עם שביל שמסומן בכחול ופונה ימינה. לאחר כ־1.1 קילומטר פונים שמאלה לרחבת החנייה של שמורת הטבע נחל כזיב.

מה כותבים ב־waze: שמורת טבע נחל כזיב.

מסלול ההליכה: ממקום החנייה חוזרים אל הכביש, ומתקדמים עוד כ־100 מטר, עד לשער סגור. עוברים במעבר שמיועד להולכי רגל ומתקדמים בשביל עפר מישורי לצד ערוץ נחל כזיב. בתוך כ־2 דקות מגיעים לפינת שכשוך ראשונה שנמצאת משמאל לשביל, תחת עץ רחב צמרת. ממשיכים כ־2 דקות וחוצים את פלג המים הרדוד. יש פינות ישיבה על שפת המים, ואפשר ליהנות משכשוך בהם. מכאן אפשר להמשיך בשביל המסומן בירוק. לאחר כ־5 דקות הליכה מגיעים לנקודה בה הנחל חוצה שוב את השביל. חוצים את הנחל, הולכים כ־230 מטר (כ־5 דקות), עד למזלג שבילים. פונים שמאלה לשביל רחב נוסף. השביל ההולך ונהיה צר, מוביל לערוץ הנחל. את הבריכה המיוחדת תמצאו בצד ימין.

אופי ההליכה: הליכה מתונה בשביל רחב ומישורי, חלקו מוצל וחלקו חשוף לשמש, כולל חצייה של פלגי מים רדודים. חזרה באותה הדרך • תשלום ושעות פתיחה: ללא תשלום והגבלת שעות • אורך מסלול ההליכה: כ־400 מטר לבריכות הראשונות, כ־2 קילומטר לבריכת הצינור • זמן ההליכה: עד 40 דקות • דרגת קושי: קלה • הנגשה לנכים: המסלול אינו מונגש • מפת סימון שבילים: מספר 2 – הגליל העליון.

• למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החנייה: סדרת 370 מעיינות ו־45 מסלולי מים, אפליקציית מסלולים ואתר מסלולים > להתאהב בארץ מחדש www.maslulim-israel.co.il