yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: אלעד גרשגורן
    ממון • 08.07.2019
    הסניף שסופר־פארם לא רוצה שתכירו
    ל"ידיעות אחרונות" נודע כי רשת הפארם מפעילה בגן שמואל סניף עודפים ראשון במחירי חיסול ותחת שם אחר
    מאת נווית זומר

    מוצרי אאוטלט בסופר־פארם? ל"ידיעות אחרונות" נודע כי רשת הפארם מפעילה לראשונה חנות עודפים, במתחם הקניות מבנה גן שמואל, בו פועל סניף של סופר־פארם עצמה.

     

    מדובר בחנות נפרדת שאינה נושאת כל סימן זיהוי של סופר־פארם. בשלט החנות כתוב POP UP SHOP, וגם על רוב תגיות המחיר לא מופיע שם הרשת. כששאלנו את המוכר למי היא שייכת, נענינו שהיא של סופר־פארם.

     

    בחנות, הפועלת גם בשבת כמו המתחם כולו, מגוון מוצרים שעל רובם תווית של המחיר ה"רגיל", ותווית אדומה עם המחיר המוזל. המחירים אטרקטיביים מאוד, ובהם משקפי שמש ב־25 שקל, שמן גוף לתינוק בייבי כיף ב־15 במקום 24.9, המחיר המוטבע עליה, משחת שיניים קולגייט טוטל ב־7.9 שקלים במקום 21.9, אורביטול פלואוריד ב־5 שקלים, מברשות דנטליות ב־15 במקום 37.9, ופמפרס פרימיום מידות 4־5 ב־100 שקל ל־4 חבילות.

     

    מסופר־פארם נמסר בתגובה כי מדובר בחנות פופ־אפ למכירת מוצרים במחירים נמוכים במיוחד, המציעה סדרות טואלטיקה וקוסמטיקה שיצאו מהמלאי, מוצרים שנמכרו כמהדורה מוגבלת וירדו מהמדף, ומוצרים שהושק להם מיתוג מחדש והישן יצא מהמגוון. המשקפיים הם דגמים בסיסיים שיצאו מהחנויות ונמכרים ב־25 שקל במקום כ־99 שקל. עם זאת יודגש כי מוצרים רבים שראינו שם הם מוצרים רגילים שניתן למצוא בכל סניף של הרשת.

     

    נעלי תינוקות. ב־20 שקל
    נעלי תינוקות. ב־20 שקל

     

     

    האם מדובר בתחילתה של רשת חנויות עודפים? מסופר־פארם נמסר כי "ברשת לומדים את הנושא, ובעתיד נחליט אם למסד אותה. הרשת מגלגלת מיליוני פריטים בחודש, וטבעי שיש סחורה שיצאה מהמגוון השוטף וצריך למכור אותה. זה WIN־WIN לצרכנים ולרשת".

     

    צריך לציין כי מכירת עודפים בזול היא החלטה אסטרטגית, במיוחד לרשת שממוצבת גבוה ומעניקה חוויית קנייה ולאו דווקא מחירים נמוכים. ואולם, בשנה האחרונה הפכה הסביבה התחרותית שלה למאתגרת עם מכירת ניו־פארם הכושלת לשופרסל, שהסבה אותה לרשת Be בעשרות מיליוני שקלים, תוך הוספת סניפים ותקציבי ענק לפרסום. במקביל רשת הפארם המוזלת גוד פארם, שהכניסה את רמי לוי כשותף ומוכרת מוצרים רבים ב־10 שקלים, ממשיכה בהתרחבות מואצת.

     

    התחרות מחייבת את סופר־פארם למבצעים אגרסיביים יותר, ובשנה האחרונה היא מחפשת מקורות הכנסה נוספים, כמו הלוואות לא רק לחברי מועדון לייף, תוכנית להקמת חנויות נוחות, ושותפות בסופר המקוון קוויק. בתוך זה מכירת עודפים, בהנחה שתתרחב, מהווה הכנסה נוספת.

     

    ועדיין, בניגוד ל־Be שהפסדיה גדלו ב־2018, מכירות סופר־פארם בישראל הגיעו לכ־5 מיליארד שקל, והרווח הנקי הסתכם ב־250 מיליון שקל. שווי הרשת לפי העסקה האחרונה, בה רכש ג'ורג' חורש בעל קבוצת יוניון 33% ממניותיה, עמד על 1.7 מיליארד שקל.

     

    פמפרס פרימיום.  4 ב־100שקל
    פמפרס פרימיום. 4 ב־100שקל

     

    קולגייט טוטל ב־7.9שקל
    קולגייט טוטל ב־7.9שקל

     


    פרסום ראשון: 08.07.19 , 20:14
    yed660100