עידו כהן משיק זיבאר אזרחי, ביותר מחצי מיליון שקל
לראשונה מאז שנות ה־90 קיבל רכב שטח ישראלי חדש רישוי כביש. זיבאר דור רביעי, דגם אזרחי ראשון לסדרת רכבי השטח שתיכנן עידו כהן, זכה בימים האחרונים למספר צהוב, ולרשימת יצרני הרכב במשרד התחבורה נוסף השם זיבאר, מפרדס חנה. הרכבים האחרונים שזכו לרישוי ישראלי היו ג'יפ הסופה ודגמי התומקאר.
עידו כהן, מתכנן רכבי שטח ונהג מרוצים עתיר הישגים, כולל זכייה בראלי פריז־דקאר בקטגוריית אב־טיפוס דיזל, עובד על הפרויקט הזה כבר מספר שנים. הזיבאר דור שלישי היה הראשון שנכנס לייצור מוגבל ונמכר ללקוחות ביטחוניים בחו"ל, הדור הרביעי תוכנן מחדש על בסיס רכיבים רבים מהמדף, כדי לעמוד בדרישות התקינה ולאפשר לו להימכר לשוק האזרי בארץ ובחו"ל, כרכב שטח חסר פשרות.
כהן יחשוף את הרכב ואת המפרט המלא בקרוב. אבל ל"ידיעות אחרונות" נודע כי הוא מצויד במנוע שברולט סילברדו, לטובת ביצועים וזמינות כוח וגם אחזקה פשוטה וזולה יחסית, וברכיבים סדרתיים נוספים מתוצרת ג'נרל מוטורס, מאותה סיבה. יש גם מערכת מתלים ובולמים משופרת, חלק מתכנון של כהן עצמו. המחיר לפי ההערכות ככל הנראה בין 500 ל־600 אלף שקל, אבל ביצועי השטח והיכולת לנסוע בו במהירות תוך ספיגת מהמורות צפויה להיות חסרת תחרות לרכבי שטח אחרים, כולל מרצדס G־קלאס.
מהצורה החיצונית אפשר להתרשם מתמונות שהעלה כהן לדף הפייסבוק של הסדנה בזמן הפיתוח: רכב מאסיבי, שמזכיר את ההאמר המיתולוגי מסוף העשור הקודם.

