yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: רכבת ישראל
    חדשות • 16.07.2019
    עומדים על הפסים
    ברכבת ישראל חשבו על תשובה יצירתית לנוסעים הנדחסים בקרונות המלאים: רכבות עמידה • בשבוע הבא הם יחלו לנוע בקו בנימינה־רחובות, כחלק מפיילוט שמטרתו לספק פתרון לביקושים הגוברים לנסיעה ברכבת, מול המחסור במסילות ובקרונות
    אודי עציון

    הצפיפות ברכבת ישראל כבר מזמן הפכה לדבר שבשגרה. התקווה של הנוסע הישראלי לשבת בקרונות המלאים עד אפס מקום, התחלפה במקרה הטוב בניסיון למצוא מקום על המדרגות או סמוך לדלתות - כדי להימלט מהר מהקרון החם. רכבת ישראל מצאה פתרון לבעיה, והחל מהשבוע הבא צפויה להתחיל בפיילוט להפעלת "קרונות שהותאמו לנסיעה לטווחים קצרים", ובמילים אחרות: קרונות שיכילו יותר מקום לנוסעים בעמידה.

     

    במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה של קרונות דו־קומתיים, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה משני צידי הקרון, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה, כל זאת כשהקומה העליונה נשארה כשהייתה.

     

    הסידור החדש יפנה יותר מקום במרכזם לנוסעים עומדים, ויאפשר לקלוט בכל אחד מהם 20 נוסעים נוספים, תוך כניסה ויציאה מהירות יותר מהקרונות, מה שאמור גם לקצר את זמני העצירה של הרכבת בתחנות ולסייע לה לעמוד בלוח הזמנים.

     

    הקרונות המוסבים ישולבו בקו הפרברי (בנימינה־רחובות), שנוסע ממוצע נמצא בו כחצי שעה, נסיעה שבעולם מבוצעת בקווי מטרו שבהם רוב הנוסעים עומדים. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים שיוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, שאליו ייכנסו דרך קוד QR שיפורסם בקרון וברציפים.

     

    ברכבת מסבירים כי השינוי יפחית את מספר המושבים בכל קרון בארבעה בלבד, אבל יספק פתרון לביקושים הגוברים לנסיעה ברכבת, מול המחסור במסילות ובקרונות. המהלך מבוצע בתיאום עם משרד התחבורה, שעוד אמור להעניק אישור סופי להשקתו. אם הניסוי יוגדר כמוצלח, יסבו אנשי אגף הנדסת נייד ברכבת ישראל קרונות נוספים.

     


    פרסום ראשון: 16.07.19 , 23:41
    yed660100