yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: אודי עציון
    ממון • 14.08.2019
    אריזה משפחתית מוגדלת
    הטנדרון הצרפתי הוותיק מקבל לראשונה גרסת 7 מקומות אמיתית, ואביזרי בטיחות של רכב פרטי • האם יש כאן בשורה לילדים שמצטופפים בשורה השלישית של הג'יפונים שלכם?
    מאת אודי עציון

    הג'יפון הרג את המיני־ואן. הגם שהגיע לארץ מיצובישי אאוטלנדר הנוכחי ב־2012 עם שלוש שורות המושבים שלו, ושבעה מקומות בסך הכל, נקצב זמנם של המיני־ואנים הבינוניים בשוק. נחיתתם של ניסאן אקס־טרייל, פיג'ו 5008 וסקודה קודיאק כמעט העלימה אותם לגמרי. הג'יפונים אופנתיים, חלקם בעלי יכולות שטח, רק שיש להם בעיה אחת: אין להם באמת מקום לשבעה אנשים. שורת המושבים השלישית מתאימה לילדים, וכאשר היא בשימוש לא נשאר בתא המטען מקום לכלום כמעט. אפשר לשדרג לקיה סורנטו, יונדאי סנטה פה או קיה קרניבל, אבל המחיר שלהם גבוה בעשרות אלפי שקלים, ועלויות הדלק והאחזקה בהתאם.

     

    סיטרואן ברלינגו מציע פתרון אחר. גם בעבר הוא נמכר בגרסת 7 מושבים, ואפילו 8 בהתקנה מקומית, אבל הן היו צפופות למדי, ועם גיר ידני או רובוטי חד־קלאצ'י קופצני. בדור החדש שלו הוא מגיע גם בגרסת בסיס גלגלים ארוך (2.98 מטר), באורך של 4.75 מטר, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.88 מטר (כולל פסי הגגון). ומקום לא חסר. אפילו שורת המושבים השלישית יכולה לאלכס מבוגרים או שלושה פעוטות בהתקני ריסון, ושני המושבים נעים על מסילה, כך שאפשר להקריב מרווח ברכיים לטובת הגדלת תא המטען, ולהוביל עגלות ותיקים גם בלי להזדקק לתיק גג.

     

    האווירה קצת מסחרית לא רק בגודל, אלא גם בחומרים, בכיסאות הנוסעים הפשוטים, בכך ששלישיית המושבים האמצעית לא נעה על מסילות נפרדות, אם כי אפשר לכוון בנפרד את זוויות המושבים. ההגה לא מצופה עור, אין יציאת מזגן למושבים האחוריים והדלת האחורית נפתחת לשתיים, מה שפוגע בראות לאחור.

     

    האבזור, עם זאת, מושקע: הבן שלי התפעל מדלתות ההזזה שכוללות חלונות חשמליים לשחק איתם, לנהג יש מסך מולטימדיה 8 אינץ', עם צימוד מלא לסמארטפון ולווייז באמצעות אפל קארפליי, חיישני גשם ותאורה, ומפרט בטיחותי נדיר בקטגוריה, שכולל בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש, הגה המתקן סטייה מנתיב, ועוד.

     

    מנוע הדיזל (130 כ"ס) מוכר מה־3008 ומשודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, ראשונה בקטגוריה. רק שכאן הוא סוחב רכב עם משקל בסיסי של 1.6 טון, אבל הביצועים טובים בסך הכל, נעזרים בתיבה היעילה ובאפשרות להורדת והעלאת הילוכים ממשוטים ליד ההגה. צריכת הדלק בימי המבחן המגוונים עמדה על 14.2 ק"מ לליטר.

     

    על הכביש הברלינגו מתנהג היטב יחסית לממדיו, תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, וההתנהגות בטוחה. נוחות הנסיעה טובה אפילו בנסיעה עם נהג בלבד.

     

    רכב המבחן עולה 170 אלף שקל, ומי שיוותר על מרחב ועל גיר אוטומטי, יוכל לקבל את הברלינגו הקצר עם 7 מקומות וגיר ידני (ורק 100 כ"ס) תמורת 162 אלף שקל בלבד. הדגם האוטומטי עולה כמו אאוטלנדר בסיסי חדש; שמאובזר ונעים יותר לנהיגה, וגם צפוף יותר ופחות חסכוני. הברלינגו החדש נאה במונחי טנדרון, אבל הוא לא אופנתי כמו ג'יפון. לאריזה משפחתית יש את הפלוסים והמינוסים שלה, אבל מבחינת קהל היעד הוא פוגע בול.

     

     

     


    פרסום ראשון: 14.08.19 , 19:07
    yed660100