yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 19.08.2019
    בדרך לארץ? טרנד השכרת הבגדים בארה"ב תופס תאוצה
    בננה ריפבליק, אורבן אאוטפיטרס, אמריקן איגל ואן טיילור מציעות לאמריקאים מנוי חודשי להשכרת בגדים • ואצלנו? רשת פקטורי 54 כבר מאפשרת השכרת בגדים • קסטרו: "שוקלים ובוחנים את הנושא"
    מאת מירב קריסטל

    אפוקליפסת הקמעונאות בארה"ב נמשכת, ואף אחד לא רוצה להיות הקורבן הבא: חברת גאפ, שמצבה לא מזהיר, החליטה להצטרף לטרנד הלוהט הנוכחי שפונה למילניאלים ולדור ה־Z, שטוב לאינסטגרם ולכאורה גם לכדור הארץ: השכרת בגדים. רשת בננה ריפבליק, השייכת לגאפ, הודיעה ביום שישי שתשיק בספטמבר שירות השכרה מקוון לנשים. גם אורבן אאוטפיטרס החלה להציע שירות דומה, ואמריקן איגל נכנסה לפיילוט של השכרות. האם הטרנד יגיע בקרוב גם לישראל?

     

    לפי פוקס, זכיינית אמריקן איגל ואורבן אאוטפיטרס בארץ, כרגע המודל לא יועתק לישראל. גם בעדיקה לא מתכוונים להשיק שירות דומה כי "הפריטים זולים יחסית" ונראה שזה לא יצליח בארץ כשמדובר בטי־שירט. בקסטרו דווקא מסרו לנו ש"שוקלים ובודקים את הנושא" וגם בטרמינל X בוחנים בעניין את הטרנד.

     

    בארץ פועלים כבר כמה אתרים שמציעים השכרת בגדים, כמו יונידרס ליסינג הוותיק, שמשכיר בגדי עבודה לחברות, והאתר סטייל פור רנט, שגם מחזיק חנות בדיזנגוף בת"א. אתר נוסף הוא "שמלה להשכיר", שמתווך בין בעלת שמלה ללקוחה שרוצה לשכור אותה ממנה.

     

    מנוי חודשי: מ־50 דולר

     

    עבור הדור הצעיר, נראה שאם הצטלמת עם בגד כלשהו לאינסטגרם, סנאפצ'ט או טיקטוק, יהיה קשה ללבוש אותו שוב. זה כל כך בולט, שבפקטורי 54 למשל מספרים על בני נוער שמגיעים לחנות, מצטלמים עם פריטים ולא קונים אותם. הפתרון של לקנות המון בגדים בזול כבר לא באופנה, ויש צרכנים שאף הפסיקו לקנות בגדים חדשים וקונים רק יד שנייה, תופרים לעצמם או מסתפקים במינימליזם ובמלתחה מצומצמת.

     

    לכן, רשתות בארה"ב מנסות השכרות. השירות של בננה ריפבליק (Style Passport) עולה 85 דולר לחודש, ומאפשר קבלת שלושה פריטים בחודש. בעתיד ייתווספו גם בגדים לגברים. אמריקן איגל החלה בפיילוט שלה מוקדם יותר השנה: 49.95 דולר לחודש תמורת שלושה פריטים. המשלוח וההחזרות בחינם, ואפשר להחליף את הפריטים באמצע החודש וכן לרכוש אותם בהוזלה. אורבן אאוטפיטרס השיקה מיזם דומה בשם Nuuly, ואן טיילור מציעה שירות ב־95 דולר לחודש, בלי נעליים ואקססוריז, ו־40% הנחה למי שתרצה לקנות אותם.

     

    את הטרנד הוביל האתר Rent the Runway שמשכיר בגדי מעצבים ובגדים לאירועים ב־159 דולר לחודש, והשיק לפני שנתיים שירות מוזל ב־89 דולר לחודש לארבעה פריטים ממגוון של יותר מ־200 מותגים.

     

    ויש גם מודלים שונים: מייסיס (בעלת בלומינגדייל'ס) יצרה שותפות עם אתר בגדי יד שנייה בשם ThredUP כדי למכור בגדים משומשים ב־40 חנויות מייסיס, ו־J.C פני הציעה קופסת בגדים חודשית לגברים ב־39 דולר. לאמזון יש שירות בשם Prime Wardrobe, במסגרתו לקוחות מקבלים שלושה פריטים ללא תשלום למשך שבוע ואז מחליטים אם לשלם או להחזיר. בארץ, קסטרו רכשה השנה את האתר לדילה שעובד בפורמט הזה.

     

    בארה"ב שירותי ההשכרה זלגו גם לענף הרהיטים. חברת west Elm הודיעה על שת"פ השכרת פריטי עיצוב לבית עם Rent the Runway, ואיקאה הודיעה שתחל בליסינג של רהיטים ב־30 שווקים ב־2020. קדמו להן Fernish שמציעה רהיטים להשכרה ו־Feather שמציעה רהיטים שניתן להחליף מדי פעם כדי לרענן את הבית. בישראל דיווחנו לאחרונה על ליסינג של מכשירי חשמל.

     

    לא נקשרים לחפצים

     

    לפי GlobalData Retail, שוק השכרת הבגדים בארה"ב שווה 1.28 מיליארד דולר רק השנה, עלייה של 28.9% לעומת 2018, לא כולל השכרת תחפושות להלוואין. יחד עם זאת, לפי Retail Dive, מחקר של מקינזי הראה שקרוב ל־40% מהמנויים מבטלים בסופו של דבר את המינוי שלהם. בארץ, למשל, צרכנים לא הוכיחו נאמנות לשירותי קופסאות הפתעה חודשיות עם קוסמטיקה. תמיר בן־שחר, מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן־שחר, עדיין חושב שלשם השוק הולך: "החנויות שיש להן ביקוש כיום הן יד שנייה. הצילומים שינו את השוק ודור הסלפי משנה את הדרך שבה צורכים בגדים. הם לא בהכרח רוצים בגד בזול והם גם לא נקשרים לחפצים - אך גם לא משליכים אותם בקלות".

     

    הרשתות בארץ לא בכיוון.

     

    "כי כולן מתמודדות עם היומיום ולא מעלות רחפן להסתכל קדימה, לאן השוק הולך. גם את אתרי המכירות פתחו בישראל הרבה מאוד זמן אחרי שכל העולם כבר היה שם, וגם יש להן הרבה יותר חנויות ממה שהן צריכות".

     

    יפעת אירני, מבעלי פקטורי 54, כבר מציעה שירות כזה בחנות המותג בארנה. "יש לזה ביקוש כי יש שמלות שמחירן מתחיל ב־8,000 שקל. אנחנו משכירים אוברול של מייקל קורס ב־1,500 שקל, במקום לקנות ב־40 אלף שקל. שמלה של ויקטוריה בקהאם יכולה לעלות 10,000 שקל וניתן לשכור אותה ב־800-600 שקל".

     

    התמורה גבוהה יותר לעומת מכירה רגילה?

     

    "לא תמיד, וזו לא הסיבה שאנחנו עושים את זה. זה אחלה שירות שנותן ערך ללקוחות שרוצים פריט חד־פעמי לאירועים, בעלות של 10%־15% מהמחיר המלא. השכרה זה עדיין משהו שלומדים, ועוד לא ברור איך ליצור מזה עסק יציב ולא משהו גימיקי. זה טריקי. יש פה אתגר. בארה"ב יש סניפים שלמים שעומדים ריקים ואין להם מה להפסיד. הצרכן הישראלי, לעומת זאת, יותר מתוחכם, אז אני לא רואה שמתפתח פה טרנד של מינוי חודשי".

     

    yed660100