ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: חברת דן
    ממון • 24.08.2019
    VIA מעוניינת להסיע את הילדים שלכם לבית הספר
    VIA, שמפעילה את שירות באבל, זכתה במכרז ההסעות של ניו־יורק • המייסד: "בתוך שנה־שנתיים יהיו גם בישראל הסעות חכמות, ההורים יידעו אם הילד עלה להסעה"
    מאת אודי עציון

    התחבורה החכמה תביא את הילדים שלכם לבית ספר: VIA, המספקת שירותי תחבורה ציבורית חכמה, מנהלת שיחות עם גורמים בארץ לשילוב הטכנולוגיה שלה במערכי ההסעות במערכת החינוך. החברה כבר מפעילה באזור תל־אביב את שירות באבל, ביחד עם חברת דן, המספק תחבורה ציבורית לפי דרישה ולא לפי מסלולים קבועים.

     

    "אני מעריך שבתוך שנה־שנתיים נראה גם בישראל הסעות חכמות לבתי הספר, עם אפליקציה שמאפשרת להורים לדעת מתי מגיעה ההסעה, מתי ואם הילד עלה עליה, ובעוד כמה זמן הוא מגיע הביתה אחרי הלימודים", אמר ל"ידיעות אחרונות", אורן שובל, ממייסדי VIA.

     

    ביום חמישי הודיעה עיריית ניו־יורק כי VIA נבחרה להפעיל את מערך הסעות התלמידים בעיר, הכולל 10,000 אוטובוסים ומשרת כ־150 אלף תלמידים ב־9,000 קווים. VIA תתחיל לנהל את השירות בהדרגה כבר במהלך שנת הלימודים הקרובה, במטרה לשפר את רמת הדיוק ובהמשך גם להפחית מהעלויות הכבדות שלו, באמצעות ביצוע אופטימיזציה של קווי ההסעות. אגף החינוך של עיריית ניו־יורק מוציא כ־1.3 מיליארד דולר בשנה על הסעות תלמידים.

     

    VIA נבחרה לנהל את ההסעות בין השאר בזכות הידע שצברה בהפעלת קווי תחבורה ציבורית הפועלים באמצעות אלגוריתם. האלגוריתם משלב את נתוני הדרישה בשטח, חסימות רחובות ועומסי התנועה, כך שרכב הסעות אחד יכול לגבות רכב אחר, ולהגיע לאסוף את נוסעיו במקרה של תקלה.

     

    אורן שובל | צילום: אוראל כהן
    אורן שובל | צילום: אוראל כהן

     

     

    החברה הישראלית לא תחזיק באוטובוסים הצהובים המפורסמים המשמשים להסעת תלמידים בארה"ב, אך תתקין בהם את המסכים שלה, שמעבירים לנהגים את המידע המתעדכן על מסלול הנסיעה. "תלמידים צעירים יצוידו בסטיק שיימצא בתיקם ויאפשר לדעת אם עלו או ירדו מההסעה, תלמידים בוגרים יותר יוכלו להשתמש באפליקציה בסמארטפון שלהם, שבאמצעותה יסרקו קוד בעלייה ובירידה מהאוטובוס", אמר שובל, שהקים את VIA יחד עם דניאל רמות ב־2012.

     

    הטכנולוגיה של VIA פועלת ביותר מ־50 ערים וביותר מ־20 מדינות באמצעות שיתופי פעולה עם רשויות תחבורה, מפעילים פרטיים, ציי מוניות וחברות פרטיות, כולל ניו־יורק, לונדון וברלין. החברה מעסיקה 500 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל־אביב.

     


    פרסום ראשון: 24.08.19 , 19:03