הקאמבק שאחרי הכישלון: המותג אולד ספייס חוזר לארץ

אחרי לנור והרבל אסנס, פרוקטר אנד גמבל מחזירה ארצה גם את מותג הטיפוח הגברי אולד ספייס, שזכור בעיקר בזכות הפרסומת הבלתי נשכחת שלו משנת 2012, בכיכוב שחקן הפוטבול אייזיאה מוסטפא.

 

המותג עזב את הארץ ב־2014 בעקבות מכירות נמוכות, ומוסטפא - שכבר מזמן לא מככב בפרסומות המותג - חזר לאחרונה בחשאי לארץ, כדי לצוץ בסרטונים של יוטיוברים ישראלים, כחלק מקמפיין לרגל חזרת המותג.

 

כבר החלו להימכר בארץ ספריי גוף, דאודורנט ספריי, דאודורנט סטיק וג'ל רחצה־שמפו של המותג ב־19.9 שקל (או 14.9 במבצע השקה). בוולמארט, לשם השוואה, המחיר הנפוץ למוצרים הוא 4.97 דולר (17.4 שקל) והמחיר הנמוך ביותר ללא מבצע עומד על 10 שקלים לפריט.

 

פרוקטר אנד גמבל מקווה להחזיר מותגים שנחשבים להצלחה בינלאומית, אך נכשלו פה. בין היתר, החזירה את לנור, תחילה ככדוריות ריח לכביסה וכעת גם כמרכך כביסה, וכן את מוצרי השיער של הרבל אסנס. "אלה מותגים חזקים. המוצרים השתנו מאז שעזבו את ישראל והחזרנו אותם עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות", מסביר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל אופיר גוטמן. איך ימנעו הפעם מכישלון? "בניגוד לעבר, אז הוציאו 4 מיליון שקל על פרסום ב־7 חודשים, המודל השיווקי הנוכחי נבנה עבור המותג ביחס לקצב הגידול שלו. נשקיע יותר בשיווק בערוצים דיגיטליים, ביוטיוב, נשתמש בשיווק משפיענים והפרסומות הפעם יותר מוטרפות ומתאימות לצעירים".

 

מוצרי המותג יימכרו בשלב הראשון בסופר־פארם בלבד, כפי שהחברה נהגה בעת ההשקה של לנור (שמחזיק 8% נתח שוק בכל השוק) והרבל אסנס (9% מהקטגוריה בסופר־פארם). לפי גוטמן, מטרת החברה להגיע ל־8% נתח שוק בסופר־פארם, שהיה נתח השוק של המותג ברשת כשהיה בשיאו.

 

"גם לשופרסל אנחנו נותנים ראשוניות על מוצרים מסוימים, כמו פיירי פלטינום פלוס ואולווייז פלטינום שנמכרים רק בשופרסל", אמר גוטמן. "בסופר־פארם אנחנו מקבלים הבלטה, מיתוג והכנסת המוצר למבצעי 'סופר פייב'. גם בלנור והרבל אסנס קיבלנו הרבה מאוד תמיכה מהרשת".

 

הסיבוב הקודם של אולד ספייס בארץ

8%

נתח שוק בסופר־פארם, בשיא

 

4.5%

נתח שוק ארצי, כשהמותג יצא מסופר־פארם

 

0.9%

נתח השוק בשפל, לפני היציאה מהארץ

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים