ריאליטי קטנטנים
החיים הסודיים של בני 4, יס דוקו ויס סטינג
החיים הסודיים של בני 4, יס דוקו ויס סטינג
הקונוטציה הראשונה למשמע השם של הדוקו־ריאליטי "החיים הסודיים של בני 4" היא הסרט המצויר "החיים הסודיים של חיות המחמד". ואכן, נאה שהיחס של היוצרים לילדים דומה ליחס לכלבלבים וחתולים, משהו שנע בין חיבה יתרה לטיפול־יתר. אך בעוד בסרט הקולנועי מגלים בני האדם עולם שלם ונסתר של בעלי החיים שלהם, במיני־סדרה מבית "ארצה הפקות" אנחנו לא נגלה שום דבר חדש.
הילדים, על תקן בעלי חיים מתוקים במעבדה מבוימת שהיא למעשה גן מרושת במצלמות, עומדים בשלל משימות ואתגרים, זוג פסיכולוגים מנתחים את ההתנהגות שלהם באמירות בנאליות, וישנן הצצות אל המשפחות מהן הגיעו. שום תובנה מעניינת או משמעותית לא תצמח מהצפייה הזו, שום סוד לא יתגלה, כל מה שאנחנו ממילא יודעים על בני ארבע יוצג בפנינו בגרסה מהונדסת ומלאכותית ונוכל להנהן לעצמנו בחשיבות שאת כל האמור כבר ידענו הרבה קודם.
הנושאים שנבחרו גם הם שחוקים עד דק - הבנים נגד הבנות, "מבחן המרשמלו" המוכר שבוחן איפוק בגרסה ישראלית של עוגת שוקולד, תחרותיות מול שיתוף פעולה והיכולת להתמודד עם הפסד, שקר או דחייה. הילדים מבינים שהם מתועדים בלי הפסקה, ולכן הם גם מתנהגים בהתאם, לפי האמרה המפורסמת של אלוהי הריאליטי. גם המשימות שניתנו לילדים דומות באופן מטריד למשימות להן זוכים מועמדים ב"אח הגדול", רק עם מינון אקסטרים נמוך יותר. למעשה, אצטלת הדוקו, שבאה לספר לנו איזה סוד מופלא על חייהם של ילדים, היא עטיפה ללא כיסוי. מדובר בסופו של דבר בריאליטי־קטנטנים שעונה בראש ובראשונה על הצורך במציצנות. בעידן בו הורים חולמים על מצלמות בכל פעוטון, שווה לחשוב מה הערך האמיתי של תיעוד־היתר הזה.
למעשה, מדובר בשלב חדש וכמעט מתבקש בעולם הריאליטי. בשנים האחרונות הגיל של צופי הריאליטי ירד בהתמדה. תוכניות כמו "המירוץ למיליון", "מאסטר שף", "האח הגדול" או "נינג'ה ישראל" הן קודם כל תוכניות שפונות אל הקהל הצעיר. ילדים בגן יודעים לדקלם מי הם אסי ורותם, ארז וקורין או רון שחר והם מקבלים מכל הטוב הזה מינון מרוכז במיוחד מדי ערב, אחרי כל מהדורה. כעת, במקום להיות הקהל הסביל (שמשכפל את ההתנהגויות האלו אחר כך בכל מסגרת חברתית, בדיוק כמונו המבוגרים), הילדים הופכים לגיבורים. גם אצלם כל רגע של אינטימיות, או לחילופין בכי ותסכול, יתועד וינותח, גם הם יוצבו לבד מול המצלמה בשביל לנתח את ההתנהגות של עצמם, גם הם יעמדו במבחנים מומצאים בטענה שהם דומים למצבים מהחיים האמיתיים. ההבדל היחיד הוא שילדים בני ארבע אי־אפשר להדיח במסרון. בינתיים לפחות.
בקטנה
אחרי פרישתה של מינה צמח, קמיל פוקס הפך לכוכב הסקרים החדש, והוא אפילו לא ידע שהוא כזה. כתב ynet רן בוקר דיווח כי במסגרת היותו הטאלנט החדש, קמיל פוקס היה אמור לככב בפרומו לקראת הבחירות בחדשות רשת. כיוון שהצילומים לא הסתדרו בלו"ז, ברשת הסתפקו בכפיל. אם כפיל הוא טוב דיו בשביל פרומו, אולי אפשר למצוא כפיל להפיל עליו את האשמה אם שוב המדגמים יפשלו.

