מיסטר M
הכירו את מריאנו די ואיו, האיטלקי הכי לוהט כרגע בארץ המגף. הוא בן 30, מעצב אופנה, כוכב רשת עם שישה מיליון עוקבים, ומעכשיו גם הגבר החדש של בית האופנה דולצ'ה וגבאנה. לתפקיד הוא נבחר, כמה מפתיע, גם בגלל ערכי המשפחה שהוא מייצג: "כתבתי שאין שום דבר בחיים שחשוב לי יותר מאשר להיות עם המשפחה והילדים, ובגלל זה קראו לי לאודישן", אומר די ואיו בראיון לאמיר קמינר במילאנו
כשדומניקו דולצ'ה וסטפאנו גבאנה חיפשו אחר פרזנטור הולם וראוי, שייצג בכבוד את K, הבושם הגברי החדש שלהם, הם לא הלכו כמתבקש על כוכב הוליוודי, שחקן כדורגל מפורסם או אליל פופ נערץ. צמד המעצבים האיטלקי העדיף את בן ארצם מריאנו די ואיו, משפיען, מעצב ואושיית רשת ואייקון אופנה, שמוכר לא רק לתושבי ארץ המגף - שישה מיליון גברים ונשים ברחבי הגלובוס עוקבים אחר האינסטגרם שלו, אחרי מעלליו, בגדיו וגופו החטוב והמעורטל. מבחינת המעצבים האיטלקים המובילים, די ואיו הוא סמל של הגבריות החדשה: שולט בחיי היומיום, מאמין בדרכו ומוקיר את משפחתו ואהוביו מעל הכל, מכבד את המסורת אך גם מאמץ את המודרניות. הבחירה של דולצ'ה וגבאנה דווקא בו אומרת משהו על תקופתנו, ועל הכוח של הרשתות החברתיות. "לפני שנה וחצי דולצ'ה וגבאנה הזמינו אותי ואת רעייתי אלנורה לצעוד בתצוגת אופנה שלהם", שיחזר די ואיו, כשנפגשנו לאחרונה במתחם אירועים במילאנו, שעוצב כמו כפר איטלקי ים־תיכוני. "הייתי מאוד מאושר מהפנייה שלהם, אבל גם מאוד לחוץ. לא ידעתי מה אגיד להם. כשנפגשנו, הצגתי בפניהם את ילדיי, בגלל שהם הדבר החשוב ביותר שיכולתי להציג. מסתבר שדולצ'ה וגבאנה אהבו את העובדה שאני איש משפחה. בהמשך, הם גילו לי שהם בחרו בי להיות הפנים של הבושם החדש, בגלל הערכים המשפחתיים שלי".
איך הרגשת?
"אמרתי לעצמי: אין מצב, לא יכול להיות. תבין, בשבילי דולצ'ה וגבאנה זה מותג האופנה האיטלקי הכי גדול בכל העולם. הם מבחינתי שגרירים המייצגים את מולדתי. מאז שהייתי נער שמתעניין באופנה, אני לא מפסיק לשמוע עליהם, ופתאום כשהבנתי שאנחנו הולכים לעבוד יחד, אמרתי: 'וואו, זה דבר גדול ומשמעותי עבורי'".
הבושם K הכריזמטי והרענן שמגיע עכשיו למדפים, הוא מאוד ים־תיכוני: שילוב של ניחוחות הדרים (לימון, תפוזי דם, אשכולית), פלפלים אדומים חריפים, תווים עציים (ערער וארז) ותבלינים.
ומה אתה חושב על הריח?
"בהתחלה, כשאמרו לי שהבושם מכיל פלפל אדום חריף, הייתי סקפטי ואמרתי לדולצ'ה וגבאנה: 'אתם בטוחים שפלפל אדום חריף טוב לבושם?' אבל אחרי שהרחתי את התוצאה נרגעתי. אני אוהב בשמים עם ניחוחות עצים, ומתברר שהפלפל מתחבר היטב לתו העצי, והתוצאה חזקה".
הקמפיין מלווה בפרסומת שצולמה בטוסקנה. "זה היה במקום יפה וקסום. האווירה על הסט הייתה נהדרת וכיפית. שתינו הרבה יין טוב. הבמאי של הפרסומת נתן לי הרבה ביטחון ואיפשר לי להיות איזי. אגב, אני רוצה להיות שחקן. הופעתי כבר ב־Deported, קומדיה אמריקאית, אותה הפיק יורם גלובוס. הוא נתן לי הזדמנות לעשות משהו, שיש לי תשוקה גדולה אליו. זאת הייתה התנסות מרתקת והגשמת חלום ילדות".
חלמת להיות שחקן?
"בגלל שהייתי ילד ביישן, אמא לקחה אותי לשחק בתיאטרון. היא חשבה שזה יעזור לי להתגבר על הביישנות שלי. וכך התחלתי לשחק בגיל 13. מושא ההשראה שלי הוא ג'יימס דין. בבית הוריי היה תלוי פוסטר שלו, אבל לא ידעתי מיהו בכלל. בהמשך, ראיתי את הסרטים שלו והוא הפך למודל חיקוי עבורי".
אגדת סינדרלה גברית
די ואיו שחי ועובד בעיר פרוג'ה במחוז אומבריה במרכז איטליה, הוא כאמור לא רק אושיית אינסטגרם. הוא מתחזק מותג של בגדי גברים אותו הוא מעצב ("אני מגדיר את הסגנון שלי כבוהמיין איטלקי. קלאסי ואלגנטי, אבל יחד עם זאת נוח. אנחנו מוכרים את הדגמים שלי ברשת"), לצד תכשיטים, נעלים ומשקפיים. וכאמור גם הפרזנטור של האופנה שלו. בכלל, הסיפור שלו הוא ללא ספק אגדת סינדרלה מובהקת. "בגיל 18 נסעתי ללונדון כדי לדגמן, ובגלל שלא היה לי כסף עבדתי כשוטף כלים בפאב־מסעדה באזור הפיננסי של העיר", הוא מגלה. "נאלצתי לקחת את התחתית, ולנסוע כל פעם ארבעים דקות לעבודה, בגלל שגרתי באזור מרוחק. ותוך כדי עבודה החלטתי לפתוח בלוג, שבו הראיתי לעוקבים אחרי כל מה שאני עובר - מה קורה למישהו שעובר מעיר קטנה באיטליה ומגיע לעיר הגדולה לונדון, ומשם לניו־יורק, שם למדתי משחק. בהמשך הפכתי להיות שגריר של מותגים כמו הוגו בוס".
איך אתה מסביר את ההצלחה שלך?
"אני חושב שזה בזכות היושרה והכנות שלי בחיים וברשתות. אני תמיד כן עם האנשים שעוקבים אחריי. הגולשים והגולשות התאהבו בעובדה שאני בחור אמיתי כמוהם - אני נוהג להראות כל מה שאני חווה, כולל הרגעים הקשים. בגלל זה הם לא נטשו אותי, ועדיין ממשיכים לדבוק בי, ולעקוב אחריי".
מי בעצם העוקבים שלך?
"המדינה שבה הכי הרבה עוקבים אחריי היא ארה"ב. גם באיחוד האמירויות הערביות יש לי הרבה מעריצים. בשדות תעופה, תמיד ניגש אליי מישהו מהעוקבים ומתחיל לדבר איתי".
ומה עם עוקבים מישראל?
"יש לי כמובן גם עוקבים רבים מישראל. אחד החברים הטובים שלי הוא ישראלי, והוא תמיד אומר לי: 'מריאנו, אתה חייב לבוא לישראל, יש לך כאן הרבה מעריצים'. האמת, אני לא יודע הרבה על אופנה ישראלית, אבל פגשתי כמה פעמים את בר רפאלי. הפעם הראשונה הייתה בטקס חלוקת פרסים בברלין, שם קיבלתי את פרס 'משפיען האופנה הצעיר'. בר הייתה בחבר השופטים, אבל לצערי היא לא העניקה לי אישית את הפרס. אז אמרתי לבחור שהגיש לי את הפסלון: 'הלוואי ובר הייתה מגישה לי את הפרס', היא פרצה בצחוק. בהמשך האירוע, הצגתי את עצמי בפניה והתחלנו לדבר והיא הייתה מאוד מתוקה. מאז אני עוקב אחריה ושמחתי שהיא נבחרה להנחות את האירוויזיון".
אבא לפני הכל
די ואיו, חגג בחודש מאי האחרון יום הולדת 30. "אשתי עשתה לי מסיבת הפתעה גדולה בנאפולי", הוא מדווח. "למה דווקא בנאפולי? בגלל שאבא שלי בא משם, כך שאני חצי נפוליטני. זה היה אירוע מאוד כיפי ויפה, כולל ארוחה ומסיבה על ספינה. זה היה פשוט מטורף. מזמן שלא נהניתי ככה".
כיף להיות בן 30 כשכל העולם פרוש לרגליך.
"בגדול כן, נכון שאני גם חש את הלחץ של ה־30 על כתפיי, אבל בסך הכל, הכל טוב. אני מאושר ממה שהספקתי עד עכשיו".
כיאה למאפייניו של הגבר המודרני, גם מצליחן כמותו מגלה שזה לא פשוט ללהט בין קריירה לבין היותו אב מסור לשלושה ילדים. "אני צריך להיות בחברה שלי ולפקח על מה שקורה, בכל זאת יש לי 30 עובדים. מצד שני אני אבא, וחשוב לי לבלות עם הילדים כל הזמן. זה חלק בחיים שאני לא מוותר עליו. אני גם אוהב להקשיב למוזיקה, לצייר, לשחק גולף וטניס, וקשה למצוא זמן פנוי לעשות את כל אלה. המשפחה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי, וכך יש לי פחות זמן לבלות ולאכול פיצות עם החברים שלי".
וכמה אתה חושף את הילדים שלך באינסטגרם?
"מאחר והילדים הם חלק חשוב בחיי, והם מספקים את הרגעים המאושרים ביותר, ברור שאני אוהב להציג אותם בצילומים. העוקבים נהנים לראות את האמת שלי ומבינים שאכפת לי מהילדים שלי. אז למה לשתף סתם צילום על החוף או במועדון? עדיף להראות את הילדים, מאשר סתם רגעים מטופשים. לפעמים יש רגעים כל כך מוצלחים, שדווקא אותם, מרוב אושר, אני שוכח לתעד".

