מכרז המשאיות היחידתיות לצה"ל: דאף במקום מרצדס שנפסלה

הספק של ארגז המטען של מרצדס לא עמד בתקן • העסקה התייקרה: מ–70 מיליון שקל ל–85 מיליון

שינוי בדגמי המשאיות בצה"ל: ל"ידיעות אחרונות" נודע כי מינהל הרכש והייצור (מנה"ר) במשרד הביטחון ירכוש 200 משאיות של חברת דאף ההולנדית. אלו ישמשו בתור "המשאיות היחידתיות" החדשות, ויחליפו את משאיות האינטרנשיונל והפרייטליינר.

 

לפני שנה זכתה במכרז יבואנית מרצדס עם האטגו, אך זכייתה נפסלה כשהתברר שספק ארגז המטען שלה לא עמד בתקן הנדרש במכרז. לאחר בדיקות ארוכות הודיע בימים האחרונים משרד הביטחון לתעבורה, יבואנית דאף, על זכייתה במכרז.

 

בעקבות העיכוב העסקה התייקרה – במקום לשלם על המשאיות ואחזקתן במשך 8 שנים 70 מיליון שקל, לפי הצעת מרצדס, הסכום יהיה 85 מיליון שקל.

 

צה"ל יקבל 195 משאיות LF180 עם מנוע טורבו דיזל 4,500 סמ"ק (184 כ"ס), ו־5 משאיות LF230 עם הנעה כפולה ומנוע מחוזק, 6,700 סמ"ק, 234 כ"ס. לכל המשאיות משקל כולל של 16 טון. המכרז כולל אופציה לרכישת 200 משאיות נוספות.

 

המשאיות היחידתיות משמשות להובלת ציוד גדודי בשגרה ובחירום. הן יהיו שדרוג משמעותי לבטיחות ולתנאי העבודה של המשרתים כנהגי משאיות. יהיו להן מערכות בקרת יציבות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אקטיבית, חיישני נסיעה לאחור ומצלמה לאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, ומראות צד פנורמיות חשמליות.

 

תא הנהג יהיה בסטנדרטים המאפיינים את השוק האזרחי. למען נוחות הנהג/ת, המשאית תכלול מושבים מתכווננים ומשוככי אוויר, שקעי טעינה לסלולר ושקעי USB. כן יהיו בתא הנהג חיישני בטיחות וחיישני התרעת פתיחת דלתות וקרון. ניתן לשנות את התצוגות במחשב הדרך לעברית ולרוסית.

 

דאף היא חברה הולנדית, אך דגמי ה־LF מיוצרים במפעלי לילנד שבבעלותה בבריטניה. לצה"ל זו תהיה סגירת מעגל: בשנות ה־60 וה־70 פעל באשדוד מפעל הרכבה של לילנד, שהיה בין השאר ספק גדול של משרד הביטחון וצה"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים