שלישי 17 בספטמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: רפי קוץ‎
    ממון • 07.09.2019
    שנה אחרי ההשקה: נסיעה ראשונה בקו החשמלי
    הרבה אחרי היעד, קו הרכבת בין ירושלים לת"א צפוי לפעול באופן סדיר בדצמבר ויגיע להרצליה רק ב־2020
    מאת אודי עציון

    ביום שישי האחרון, בשעה תשע בבוקר, הסיע יוסי אפריאט באיטיות את קטר הבומברדיה של רכבת ישראל מתחנת ההגנה בתל־אביב לתחנת נבון בירושלים. שנה אחרי שהקו המהיר מירושלים לתל־אביב החל לפעול, הושלמה סוף־סוף נסיעה חשמלית ראשונה בו, בעיכוב ניכר לעומת הבטחות שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ.

     

    "זאת זכות גדולה להיות חלק מפיתוח רכבת ישראל", התפייט אפריאט, כשהקטר חלף מתחת למחלף קיבוץ גלויות, פותח את הדרך לסדרת נסיעות ניסוי שיתקיימו בחודשים הקרובים, עד לתחילת הפעלת הקו לנוסעים בסוף השנה.

     

    גם כשיופעל הקו בדצמבר, באיחור של כמעט שנתיים מהמועד שבו נקב כץ, ובאיחור של חודשיים מהמועד שבו כבר הספיק לנקוב שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ', הוא עדיין יחייב את הנוסעים להחליף רכבת כדי להגיע ליתר תחנות תל־אביב, מה שיגביר עוד יותר את העומס הקיים בתחנת ההגנה בעיר. השלמת הקו החשמלי המתוכננת כרגע עד הרצליה תתרחש רק במהלך 2020.

     

    מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר כי "הניסוי מהווה הישג חשוב בפרויקט הלאומי לחשמול רשת המסילות, ומגיע לאחר מאמצים רבים ועבודה אינטנסיבית. אני מקווה שזוהי נקודת אור להמשך התקדמות הפרויקט והובלת מערכת הרכבות והתחבורה בישראל לעידן מתקדם יותר".

     

    ברכבת מזהירים את הציבור כי לאור התקדמות תשתית החשמול אסור להטיס רחפנים בקרבת המסילות החשמליות, מחשש לפגיעה בקו ובשירות במקרה של פגיעות הכלים בעמודי החשמל.

     


    פרסום ראשון: 07.09.19 , 19:35