שתף קטע נבחר
 

אני לא נסיך

רון רוטר הוא ילד טוב קסטרו: הוא גדל כילד מפתח בצפון תל–אביב, למד לתואר שני בהרווארד, ובגיל 34 מונה על ידי הוריו, גבי ואתי רוטר, למשנה למנכ"ל וסומן כיורש † בראיון ראשון הוא מודה שהחברה נכשלה בשנים האחרונות בניסיון להתאים עצמה לשוק המשתנה, מספר על השינויים שהכניס ומדבר על היחסים עם האח הבכור הנערץ ועם ההורים שמתקרבים לשלב שבו יעבירו את השרביט: "אין לי ריבים עם ההורים. אני מקבל את המרות שלהם. גם כשאהיה מנכ"ל, הם תמיד יהיו מעורבים"

"בעיניי אין אמירה יותר מקטינה עבורי מלהגיד שאני הבן של גבי ואתי", אומר רון רוטר (34), בנם של גבי ואתי רוטר, בעלי ומנהלי מותג האופנה הוותיק קסטרו, וכיום משנה למנכ"ל קבוצת קסטרו־הודיס, המצויה כעת במשבר. "יש כאלה שאומרים עליי שאני נסיך, כי זה יושב טוב על הסטיגמה. אף פעם לא הרגשתי נסיך. אני מרגיש שחובת ההוכחה עליי מהיום שדרכתי בקסטרו".

רוטר, נשוי ואב לשניים, הוא הבן האמצעי במשפחת רוטר. אחיו הבכור אריאל – "אחי המוצלח", כפי שהוא מכנה אותו – נשוי לדוגמנית והמגישה רותם סלע, המשמשת גם כפרזנטורית של קסטרו, ומנהל את עסקי הנדל"ן המצליחים של המשפחה. אור, הקטן (26), עובד בחברת אינטרנט. רון הוא הבן שסומן כיורש להוריו, המכהנים כמנכ"לים משותפים של החברה. הוא פחות מחמש שנים, במצטבר, בקסטרו, שם התחיל כאנליסט ובשנתיים האחרונות כיהן כסמנכ"ל כספים. לפני כמה חודשים הוא מונה למשנה למנכ"ל הקבוצה, ולמרות גילו הצעיר הוא נושא כעת על כתפיו את מלוא כובד המשקל של הובלת תהליך ההבראה, ויש אומרים ההצערה, של הרשת שייסד סבא שלו, אהרן קסטרו ז"ל, כשפתח בשנות ה־30 חנות בגדים באלנבי.

 

עשרות שנים הייתה קסטרו אייקון אופנה ישראלי מצליח. תצוגות האופנה השנתיות שלה בגני התערוכה, עם אלפי מוזמנים – סלבס לצד אנשי עסקים – הפכו לאירוע תרבותי. הרשת נתפסה כחדשנית, והראשונה שיצאה בקמפיין בטלוויזיה המסחרית, שנכנס לדפי ההיסטוריה כשליאור מילר פתח מעיל וחשף עצמו בפני יעל אבקסיס, על רקע הלהיט של להקת רדיוהד.

 

רון היה אז בן 9. מאז עברו כבר 25 שנה. בשנתיים האחרונות קסטרו חוותה משבר, שהלך והתעצם. תצוגות האופנה כבר לא מתקיימות, והחברה עברה להפסדים וירדה במכירות. יש האומרים כי המותג "התעייף" ולא הגיב בזמן לשינוי בהרגלי הצריכה בשוק האופנה. שהקהל הנאמן התבגר, והקהל הצעיר – שאינו נאמן יותר למותגים – רוכש באון־ליין ופיתח טעמים אחרים. גם הקניות בחו"ל פגעו, והמשבר הכללי בענף האופנה. את 2018 סיימה קסטרו בהפסד של 59 מיליון שקל, ואת המחצית הראשונה של 2019 בהפסד של 36 מיליון שקל. ברבעון השני היא חזרה לרווח של 11 מיליון שקל, אבל מדובר ברבעון של חג הפסח, כך שעדיין מוקדם להכריז על מהפך. בדרך היא נאלצה למחוק במחסניה ביגוד בשווי 32 מיליון שקל שלא נמצא לו קונה.

גבי ואתי רוטר, מנכ"לים משותפים בקבוצת קסטרו זה כ־40 שנה, הבינו שחייבים שינוי ומהר, ומינו את רון, "הדור הצעיר", למשנה למנכ"ל ושיחררו לו סמכויות כדי להוביל את השינויים הנדרשים ולהחזיר אותה לפסי רווחיות ולרלוונטיות. מאז הוא הופך כל פינה בחברה – מחליף מנהלים, מעצבים, ספקים, משרד פרסום, ומכניס דם חדש וצעיר. אחד המנהלים הבכירים בענף הקניונים אמר לנו: "רון בחור חכם. הוא מבצע את השינויים הנכונים, שנדרשו כבר מזמן בקסטרו. צריך רק לקוות שהמהירות שבה זה מתבצע לא תכניס אותם לסחרור".

 

אפילו את הלוגו של הרשת הוא החליף: בקמפיין החדש שעלה לטלוויזיה, באמצעות משרד הפרסום החדש אדלר־חומסקי, ובו רותם סלע מפגינה ביצועים בריקוד על עמוד, חדי העין יוכלו להבחין שהלוגו הישן בשחור־לבן חזר לככב, וגם בעמוד בפייסבוק של החברה אין זכר ללוגו הנוכחי. את החלפת הלוגו המפתיעה מסביר רוטר: "רצינו לחזור לערכים שהביאו להצלחה. הקהל הצעיר שלא הכיר אותו חושב שהוא קול, והקהל הוותיק חש נוסטלגיה". מקורבים לחברה אמרו באותה רוח, שאילו משפחת רוטר הייתה יכולה, היא הייתה מוחקת כל סמל וסימן שקשור לתקופה הנוכחית הקשה.

 

הכתבה המלאה - בגיליון ראש השנה של ידיעות אחרונות

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים