המיזוג קרה: אאוטבריין וטאבולה ייצרו יחד ענקית ישראלית עולמית של המלצות תוכן

מיזוג ענק בהיי־טק: טאבולה ואאוטבריין הודיעו ביום חמישי כי יתאחדו לחברה אחת. לפי מתווה העסקה, טאבולה תשלם לבעלי מניות אאוטבריין 250 מיליון דולר, ותחזיק 70% בחברה הממוזגת, ששווייה צפוי להיות כ־2 מיליארד דולר. מייסדה, אדם סינגולדה, יכהן כמנכ"ל.

 

הרווח הנקי של החברה הממוזגת צפוי לעמוד על 70־80 מיליון דולר, כששני שלישים מהם מיוחסים לטאבולה. בחברה יועסקו 2,250 עובדים.

 

שתי החברות פעילות בתחום המלצות התוכן - הצגת לינקים למאמרים נוספים עבור גולשים באתרי תוכן, כשחלקם משלבים תוכן שיווקי. שתיהן נוסדו ב־2006, מעסיקות מאות עובדים, ומפעילות מרכזי פיתוח גדולים בישראל.

 

מגעים למיזוג בין השתיים התקיימו כמה פעמים בשנים האחרונות אך נכשלו כי כל צד ביקש להוביל את הגוף הממוזג. לבסוף הוחלט שטאבולה היא שתוביל בשל הצמיחה בהכנסותיה, שיצרה פער בינה ובין אאוטבריין.

 

המיזוג נועד לשפר את התחרות של השתיים מול פייסבוק וגוגל, השולטות בשוק הפרסום המקוון. המשקיעים באאוטבריין, שהקימו ירון ואיתן גלאי ואורי להב, הן הקרנות ויולה ונצ'רס, לייטספיד, גלנרוק, אינדקס, ג'מיני, הרבורווסט ורודיום; עד כה גייסה החברה 150 מיליון דולר. טאבולה גייסה 160 מיליון דולר מבאיידו הסינית, קרן פידליטי, פיטנגו, אוורגרין ואחרים. שתי החברות לא חילקו דיבידנדים לאורך השנים, והשקיעו את הרווחים שנוצרו בהמשך צמיחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים