{ }
שני 18 בנובמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 22.10.2019
    כלב השמירה מת
    מיה אשרי

      

    העיסוק הטלוויזיוני והקולנועי בעולם התקשורת תמיד היה פה, אבל אלה כבר לא הימים שבהם הגיבורים הם העיתונאים האמיצים שחותרים לחשיפת האמת, כמו 'מרפי בראון', 'כל אנשי הנשיא' או 'חדר החדשות'. בעולם של פייק ניוז, הון־שלטון־עיתון ואובדן האמון במערכות הדמוקרטיות כולן, זה כמעט מתבקש שדווקא הטייקונים המפוקפקים שעומדים בראש האימפריות, אלה ש"בחלונות הגבוהים", יהפכו למוקד העניין.

     

    כך קרה ש'יורשים', הדרמה הסאטירית של HBO שסיימה עתה את עונתה השנייה (וזמינה ב־VOD של יס, הוט וסלקום טיוי), הפכה לסוד הכי גלוי של חובבי הבינג'. מלבד הקאסט המשובח והכתיבה החדה, היא מכה בברזל הכי חם של התקופה ומכסחת לעולם התקשורת את הצורה.

     

    בלב הסדרה עומדת אימפריית התקשורת של משפחת רוי, שעסוקה בתככים, במזימות הגדלת הונם וכוחם, ובעיקר בקרבות ירושה ובהרבה פחות בשמירה על הדמוקרטיה ועיתונות חופשית. הציניות הגואה שנמצאת בכל פינה של 'יורשים' מתיישבת יפה־יפה עם הדימוי הציבורי של מקור ההשראה המתבקש שלה, רופרט מרדוק, הבעלים של הערוץ השמרני פוקס ניוז.

     

    גם היו"ר העוצמתי לשעבר של הערוץ, רוג'ר איילס, שובה את הדימיון של היוצרים מסיבות דומות. איילס, שהתפטר ב-2016 בגלל סדרת האשמות בהטרדות מיניות ומת ב־2017, עומד במרכז מיני־סדרה שיצאה השנה, 'בקול רם', שם שיחק אותו ראסל קרואו בחליפת שומן מרהיבה, ובמוקד הסרט Bombshell, שאוטוטו יוצא ונחשב למועמד מוביל לאוסקר. כל היצירות האלה מאוד שונות באופיין, ומציגות את איילס, מרדוק או מקביליהם הבדיוניים ברמות שונות של מורכבות, אבל מכולם עולה אותו מסר: הרומנטיקה מתה. בימינו, את הצחנה צריך להראות בפרצוף.

     


    פרסום ראשון: 22.10.19 , 18:57