פשרה: פייפאל תפצה צרכנים שנגבתה מהם עמלת המרה מיותרת
בקשה לאישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד פייפאל הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז. לפי ההסכם פייפאל תחזיר 5% מסכומי הרכישות השקליים של צרכנים שקנו באתרי אינטרנט שונים באמצעות פייפאל. ההסכם מתייחס לקניות שנערכו החל ממאי 2011 והוא תקף לגבי צרכנים שנפגעו מכך שהחיוב שודר על ידי פייפאל לחברות האשראי במט"ח ולא בשקלים ובכך נגבתה מהם עמלת יתר. הכסף יוחזר לחשבון הפייפאל של הלקוחות, או לכרטיס האשראי עבור מי שאינם לקוחות פייפאל.
לטענת התובעים הייצוגיים, בני זוג, הם ביצעו עסקאות בשקלים באתרים כמו נקסט הבריטי וקמדן אנד שוז הישראלי, אך פייפאל חייבה את כרטיס האשראי במטבע זר. למשל, רכישה של הזוג באתר מזוזות ישראלי על סך 379 שקל חויבה ב־401.3 שקל בעקבות התרגום לדולרים. עקב כך, לפי התובעים, צרכנים רבים ודאי שילמו עמלת המרה כפולה או מיותרת.
כיווץ יקר: קרפרי מקטינה אריזות
חברת ג'ונסון את ג'ונסון הורידה שתי יחידות באריזות מגן תחתון קרפרי, מ־58 ל־56 יחידות, שיעור הקטנה של 3.4%. לפי ג'ונסון מדובר במהלך אירופי שאינו ייחודי לשוק הישראלי, ותוקשר לצרכנים "בצורה מובלטת על גבי האריזה, בהתאם לדרישות החוק".
קמעונאים אמרו ל"ידיעות אחרונות" שהמחיר לא השתנה, כך שלמעשה הוא עלה פר יחידה. ברמי לוי ובסופר־פארם מצאנו על המדפים את המוצרים בגודל "הישן" לצד המוצרים בגודל המוקטן, והמחיר אכן זהה. בשופרסל לעומת זאת, לפי אתר פרייסז המוצרים הישנים נמכרו ב־19.9 שקל (34 אג' ליחידה) ובמבצע 17.9 שקל (30 אג' ליחידה), אך כעת האריזה המוקטנת נמכרת ב־22.5 שקל (40 אג' ליחידה) - התייקרות של 17% ושל 33% לעומת המבצע.

