ג'יאמבטיסטה ואלי עושה את HM
בדקנו מקרוב איך נראה החיבור המפתיע והמסקרן בין המעצב האיטלקי ג'יאמבטיסטה ואלי, שמזוהה עם אנינות והוט קוטור, לבין רשת האופנה השוודית העממית HM
במרכז רומא, בארמון מרהיב בסגנון הרוקוקו, שחדריו עמוסים ביצירות אמנות ששוות מיליונים, יושבים בדריכות נציגי ונציגות אצולת האופנה הבינלאומית, ידוענים ומשפיעניות, אנשי תקשורת וצלמים, וממתינים בדריכות למפגש הפסגה המפתיע בין הדיזיינר האיטלקי ג'יאמבטיסטה ואלי האיטלקי לבין אנשי אימפריית האופנה H&M.
נכון — לפני ואלי היו אלה מעצבי־על ובתי אופנה כמו ורסצ'ה, מארני, קנזו ומוסקינו שיצרו עבור הקונצרן השוודי קולקציות קפסולה, אבל ואלי מזוהה יותר עם אנינות והוט קוטור, ולכן החיבור הזה אינו צפוי. המעצב האיטלקי יהיה הראשון להודות בכך: "הייתי בהלם כשקיבלתי את הטלפון מ־H&M, כי אנחנו פועלים בעולמות כל כך הפוכים", התוודה ואלי, כשנפגשנו על גג המשקיף על נוף רומאי מרהיב, יום לפני שהקולקציה נחשפה.
ובכל זאת הסכמת.
"נכון. העבודה עם H&M היוותה אתגר תרבותי. הזדמנות נהדרת לחלוק את תרבות האופנה של היוקרה עם קהל רחב".
בחזרה לארמון הרומאי, שם אחרי המתנה לא פעוטה, מתפרצת למסלול הוורוד קנדל ג'נר, הבת הכי מרהיבה ואיכותית לטעמי של הקרדשיאנים, לבושה בשמלת טול ורודה וגורפת מחיאות כפיים סוערות. ג'נר היא לקוחה קבועה של ואלי, ושמלות טול הן פריט חובה בקולקציות שלו. מבחינתו, היא נציגת הדור החדש שאליו הוא פונה. "זה דור חדש, פתוח, עם אופקים רחבים, שמעורר בי השראה. הקולקציה פלואידית כמו הדור הזה, שמרגיש בנוח כמעט בכל מקום — באוהל על החוף, על סקייטבורד בלוס־אנג'לס וגם במשרד. בעוד מנהיגי עולם בונים חומות וסוגרים גבולות, הצעירים רואים עולם פתוח. וזה מה שרציתי להציג בקולקציה. אי־אפשר למקם אותה גיאוגרפית במקום אחד בעולם. חבריי והאנשים שמהם אני שואב השראה הם נוודים. הם לא מפחדים להיפתח לתרבויות חדשות. הקולקציה היא כמו מסע ארוך, ויש בה פריטים שהם מכנסיים מברלין, חולצת טוקסידו לבנה מקזבלנקה וסווטשרט מלוס־אנג׳לס. הקולקציה היא על יצירת זהות, מצב תודעתי שלא קשור למי אתה פיזית, אלא לאיך שאתה מדמיין את עצמך ולכך שאתה יכול להשתייך לכל מקום, אפילו לכוכב אחר".
ואכן, ואלי משתדל לתת לאופנה שלו אופי נטול זמן ומקום, "כי אני תמיד עובד הפוך מהצרכנות. לא אכפת לי מאופנה, מהתקופה או מטרנדים, אני פשוט אוהב לעשות בגדים שיישארו כמה שיותר בארון. הקולקציה החדשה היא משהו שאנשים באמת יכולים להחזיק בארון כמה שיותר זמן וללוות אותך ברגעים עצובים ושמחים".
קולקציית הקפסולה הסקסית, אמיצה, מגוונת, עשירה ומסעירה שיצר ואלי, מגיעה מחר (בשעה 09:30) לסניף H&M בקניון גינדי TLV בתל־אביב, וחשוב לציין שזאת הפעם הראשונה שוואלי יוצר פריטים עבור גברים: "החלטתי ללכת לארון הנשי ולקחת משם פריטים עבור הגבר, ובכך רציתי להעביר מסר על שוויון תרבותי. את הקולקציה של הגברים כולם יכולים ללבוש — וכך גם את הקולקציה של הנשים. קורט קוביין הרגיש בנוח ללבוש את השמלות של קורטני לאב, אז אתה חופשי להביע את עצמך איך שאתה רוצה. אתה צריך להיות באיזון, ואם בתוכך יש איזון — כאן מצוי היופי, לא משנה מי אתה".
הקולקציה משופעת בהדפסי חיות, "משהו שהוא מטורף ויפה", וכמובן בגוונים של ורוד ואדום. "הצבעים האלה יחד עם הדפסי חיות הם חלק מהאובססיה שלי", הוא מודה. וכיאה, הוא חתם את התצוגה עם ג'נר עוטה שמלה אדומה מרשימה. רגע אחרי שהקהל סיים להריע ורגע לפני שהשניים יצאו ללילה הגשום, לחגוג במסיבה פרועה וסוערת במלון יוקרתי סמוך, ג'נר לא מפסיקה להתלהב. "זוהי קולקציה יפהפייה ששמה דגש על הפרטים", היא אומרת. "אני אוהבת את הצלליות הדרמטיות אך הנגישות. זה גורם לי להרגיש עוצמתית אך נטולת מאמץ. יש כאן מגע אישי שגורם לי להתחבר לפריטים. אני כבר לא יכולה לחכות ולראות אנשים מסתובבים בעולם עם הדגמים שיצר ג'יאמבטיסטה. אני מתכוונת להתחמש לא רק בשמלה האדומה. אשמח ללכת עם מכנסי העור ועם התיקים שהוא עיצב. תמיד אנצור את צילומי הקמפיין ואת התצוגה — היה כיף לבלות ולעבוד עם ג'יאמבטיסטה, והיו הרבה צחוקים. הוא איש יצירתי ואנושי".

