על מה התרגזנו? זה לא תקין שמבוטח של קופה ייאלץ לרכוש תרופות בשוק הפרטי. זה עוד יותר לא תקין שבמשך חודשים לא טרחה הקופה למצוא חלופה טיפולית למבוטחת שלה.
למי פנינו? ל"שירותי בריאות כללית", שמסרו: "מנהלת המרפאה שוחחה עם המטופלת והסבירה לה כי בקשתה לקבלת 'אזניל' הועברה (לגורם המטפל), כדי שתוכל לקבל אותה באופן מסודר. כמו כן, קיים מחסור עולמי ב'לוסק' ולכן אנחנו מציעים לה חלופות שתואמות את מצבה. הרופאה המטפלת עומדת לשירותה בכל נושא".
הפנייה של א. פלד: "אני בכירה באחד מגופי הביטחון ומשתכרת היטב. איני יודעת אם יש לזה קשר, אבל אני תוהה: אמי האלמנה הפכה לסיעודית ואושרו לה על ידי הביטוח הלאומי שמונה שעות טיפול שבועיות. אם אני מעבירה אותה לגור איתי תוך התחייבות לטפל בה, האם אוכל להמיר את שעות הטיפול בכסף שיגיע לחשבוני?"
על מה התרגזנו? על היעדר מידע ברור סביב סוגיה מורכבת כזו, שרלוונטית לרבים.
למי פנינו? למוסד לביטוח לאומי, שמסר: "בן משפחה יכול להיחשב כמטפל סיעודי רק באזורים שבהם קיימת מערכת דיווח טלפונית, וזו לא פרוסה עדיין בכל האזורים בארץ. אם במקרה זה מדובר באזור שבו מותקנת המערכת, על בת המשפחה לפנות לאחת מחברות הסיעוד ולבדוק מולה אם היא יכולה להירשם כמטפלת סיעודית (מטעמה). לבדיקת המקרה הפרטי מומלץ לפונה להגיע לבדיקת זכאותה בסניף הביטוח הלאומי הקרוב אליה".