העמקת ההפסד התפעולי ברשת הפארם Be ל־12 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה מובילה את שופרסל לפעול לצמצום הפסדים. החברה תסגור בחודשים הקרובים ארבעה סניפי Be הפסדיים. המהלך יבלום את העמקת ההפסד שנרשמה, אולם יקשה על הרשת להגיע ליעד שהציבה להגיע ל־95 חנויות עד סוף 2020.
הרשת, המונה 86 סניפים, חתמה את הרבעון עם ירידה של 2.5% במכירות למ"ר, וכאמור ההפסד התפעולי עלה ל־12 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
פתיחת חנויות Be חדשות הובילה לעלייה של 38% במכירות הרשת ברבעון, שהסתכמו ב־189 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב־8.6%.
בתוך כך, שופרסל השלימה השבוע את העסקה לרכישת 51% ממניות חברת בלה און ליין, שבשליטת קבוצת רקח תעשיה פרמצבטית, תמורת 4.7 מיליון שקל. בלה עוסקת במכירה של מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה, תוספי מזון ותרופות אונליין. בפברואר זכתה במכרז של לאומית שירותי בריאות למכירה ואספקה של תרופות מרשם ומוצרי בית מרקחת למבוטחי לאומית. "כל השוק עובר לאונליין וכך יהיה גם בזירת בתי המרקחת", אמר אורי וטרמן, מנכ"ל Be, בחתימת העסקה.