yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: משה עוזיאל
    חדשות • 15.12.2019
    לוח וגיר
    משה עוזיאל היה תלמיד בכפר הנוער אמי"ת בפתח־תקווה וחזר אליו כמורה וכמנהל • לפני שלוש שנים הוא התקשה לגייס מורים בתחומי הטכנולוגיה והרכב ופנה לבוגרי בית הספר כדי שימלאו את החסר בכיתות • אלה עזבו עסקים ומקומות עבודה, למדו הוראה וסגרו מעגל במקום שהתחנכו בו
    תמר טרבלסי חדד | כתבתנו לענייני חינוך

    בתי ספר רבים בישראל מתקשים להתמודד בשנים האחרונות עם המחסור במורים. בכפר הנוער אמי"ת בפתח־תקווה מצאו פתרון מקורי להשלמת התקנים: פנייה לבוגרים מצטיינים של המוסד החינוכי ללמוד הוראה ולחזור למקום שבו למדו - הפעם כמורים.

     

    משה עוזיאל, מנהל אמי"ת פתח־תקווה, הוא האחראי ליוזמה. הוא הבין לפני שלוש שנים שאם לא יפעל במהירות לגייס מורים חדשים במקצועות טכנולוגיים ובמקצועות הרכב - תלמידיו לא יזכו לקבל את ההכשרה המתאימה. הוא פנה לבוגרים של בית הספר ושיתף אותם בבעיה. הבקשה שלו מהם לא הייתה פשוטה: הם התבקשו לשנות את מסלול חייהם וללמוד הוראה. אבל לצד זאת המנהל הציע להם מימון של הלימודים ועבודה מובטחת במוסד החינוכי שתחת ניהולו. ואכן, נסגר המעגל: בתחילת השנה הנוכחית נקלטו בבית הספר ארבעה מורים חדשים: אבי אברמוב, ברק דניאל, רון דהן וערן מעטוף.

     

    עוזיאל מסביר כי מצוקת המורים פוגעת למשל בתחומי הטכנולוגיה והרכב. מורים ותיקים כבר מתקרבים לגיל פרישה וחלקם כלל אינם מסוגלים לעמוד בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות. לדבריו, הנדסאים צעירים, אשר עברו את ההכשרות המתקדמות ביותר בעולם הרכב, לא מגיעים להוראה בשל השכר הנמוך והיעדר תמריצים.

     

    עוזיאל גייס את ארגון "מומנטום", התומך בקידום החינוך הטכנולוגי ואשר מימן את ההכשרה המקצועית של אותם מורים חדשים, שנדרשו בין הית ללמוד לתעודת הוראה ולעבור השתלמויות. "בסיוע של 'מומנטום' יצרנו עתודה של מורים צעירים ל־20 השנים הקרובות. אלה מנהיגים מעוררי השראה", אמר עוזיאל, אף הוא בוגר של בית הספר, שחזר כעבור שנים ללמד בו ולנהל אותו.

     

    המורה החדש ערן מעטוף אמר כי הסכים לפנות להוראה מתוך שליחות: "זוהי זכות גדולה לחזור ולתת לכפר שהעניק לנו כל כך הרבה ולקדם את התלמידים במקצועות העתיד". מעטוף, אגב, ניהל עסק כעצמאי בזמן שקיבל את הפנייה מהמנהל עוזיאל. "קראו לי לדגל ומיד התייצבתי", הוא הוסיף.

     

    רון דהן, מורה נוסף, חלם בכלל לעסוק בחקלאות. הוא החל לעבוד במשתלה כאשר קיבל את ההצעה לחזור לבית הספר. "אני רואה עכשיו עד כמה עבודת ההוראה אינה רחוקה מעבודה חקלאית", הוא אומר, "בשניהם מטפחים ומשקיעים ורואים צמיחה ופירות. בכפר השקיעו בי ואני שמח על ההזדמנות להחזיר להם".

     

    חגית אליאס, מנכ"לית "מומנטום", אמרה: "התפקיד של המורה היום משתנה. הוא הופך למתווך בין עולם ידע שמתקדם לבין דור העתיד הזקוק למיומנויות חדשות. מדינת ישראל חייבת ליצור עתודת הוראה רלוונטית ולתמרץ הנדסאים ומהנדסים".

     

     


    פרסום ראשון: 15.12.19 , 23:34
    yed660100