שתף קטע נבחר
 

חשבונות המים זינקו במאות אחוזים

מאות תושבי ראשון לציון טוענים לזינוק מטריד של מאות שקלים בחשבונות המים • בתאגיד מניב ראשון הסבירו זאת בקריאת מונים מאוחרת בשל החגים, והעלייה בתעריף המים • רשות המים: "ההתייקרות מסתכמת בעשרות שקלים בלבד בשנה. זו לא הסיבה לעלייה"

תעלומת ההתנפחות של חשבונות המים: מאות תלונות של תושבי ראשון־לציון הצטברו בחודשים האחרונים בטענה לזינוק חריג וחסר הסבר בצריכת המים המדווחת של תאגיד המים העירוני. תלונות דומות התקבלו גם מתושבים בראש־העין, בעפולה, בחולון, באשקלון, בהרצליה וברמת־גן.

 

כך, במקרה אחד, חל זינוק בלתי מוסבר של 289% בחשבונית מ־178 שקל בחודשים מאי־יוני ל־694 שקל בספטמבר־אוקטובר. במקרה אחר החשבון התנפח פי 4.8 מ־100 שקל ל־480 שקל לחודשיים. "שברנו את הראש להבין במה מדובר. הבאנו מישהו שיבדוק ולא מצאנו נזילה, לא בדירה ולא בצינור המרכזי", ציינה אחת המתלוננות.

 

תאגידי המים מחויבים להודיע כשיש חריגה מעל 150% מהצריכה הרגילה. לדברי תושבת העיר שקיבלה הודעה על חריגה של 242% בצריכה, "במניב ראשון (תאגיד המים של ראשון לציון, מ"ק) הציעו שנשלח את השעון לבדיקה בעלות של 120 שקל, שיוחזרו אם הוא לא תקין. היו תושבים ששילמו ואמרו להם שהשעון תקין".

 

אחת הסיבות להתנפחות החשבונות, כפי שעולה מהחשבונות שהגיעו למערכת "ידיעות אחרונות" היא הצריכה המשותפת. בבניין בן 52 דירות בעיר הוכפלה הצריכה פי 2 לעומת אשתקד. "בתאגיד טענו שהסיבה היא נזילה", ציינה נציגת הוועד של הבניין, "אבל אלפי תושבים קיבלו את אותה הודעה ובבדיקה מקצועית שנעשתה התברר שאין שום נזילה. נקבע שצרכנו 916 קוב. מה, יש לנו בריכה אולימפית? הצריכה המשותפת הרגילה שלנו היא בין 250 ל־330 קוב. ב־30 באוקטובר החליפו את השעון וחושבה לנו צריכה של 250 קוב בארבעה ימים, זו כמות הצריכה של הבניין בחודשיים".

חריגה של 1520%. חשבון לדוגמה

 

"זה בגלל החגים"

 

בתאגיד מניב ראשון הבטיחו לבדוק את התלונות, אך הדגישו שבכל הארץ עולות לאחרונה תלונות על חשבונות מים גבוהים. "הרקע הוא בין היתר דחייה בקריאת מדי המים עקב חגי תשרי (למרות שמדובר בדחייה של 6 ימים בלבד, מ"ק), צריכה גבוהה בקיץ והעלאת תעריפי המים על ידי רשות המים". ברשות המים ציינו כי העלאת התעריף תסתכם ב"התייקרות של כמה עשרות שקלים בודדים בחשבון השנתי. זו לא הסיבה לחשבונות המנופחים". תעריפי המים עלו השנה ב־7% וצפויים לעלות שוב בינואר ב־2.86%.

 

ברמת־גן מתחולל מאבק בן שנה נגד תאגיד המים המקומי. לטענת מובילי המאבק התקבלו יותר מ־200 תלונות של תושבים בחודשים האחרונים. "אנחנו בודקים. הייתה נזילה רגעית אבל החשבונות מנופחים. המדדים לא תקינים או שלא מודדים נכון", ציינו.

 

מתאגיד מניב ראשון נמסר: "ראש העיר פנה לתאגיד כדי לערוך בדיקה חיצונית נוספת לכל החשבונות של החודשים אוגוסט, ספטמבר ותחילת אוקטובר. זאת בנוסף לבדיקה שהתבצעה על ידי צוות מקצועי של התאגיד לחשבונות באופן פרטני. הציבור יעודכן על הממצאים בימים הקרובים".

 

ברשות המים אמרו שהם לא מכירים את גל התלונות והוסיפו: "אם יש לצרכן הסתייגות ניתן לפנות ליחידת פניות הציבור של הרשות".

 

ממי רמת־גן נמסר: "בבניינים שעושים שימוש במד מים משותף, נזילה באחד הבתים או בשטח הציבורי גורמת לעלייה בחשבונות של כל הדיירים. התאגיד מקפיד לעדכן במקרי נזילה".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים