איזה ג'יפון עקף את טויוטה לנד־קרוזר בשמירה על הערך בשנה החולפת

בדיקת לוי יצחק ל־2019: איזה מיני־ואן איבד 23% מערכו, ואיזו משפחתית בנזין שומרת היטב על מחירה?

במשך שנים כיכב טויוטה לנד־קרוזר במחירון לוי יצחק כרכב השומר ביותר על ערכו כמשומש. הוא עדיין נהנה מביקושים חזקים, אבל בסיכום 2019 יש ג'יפון אחד שהפסיד פחות ערך ממנו. טויוטה לנד־קרוזר בן שלוש שנים איבד ב־2019 3% מערכו, נתון חסר תקדים לרכב ברמת המחיר שלו, כרכב יוקרה לכל דבר. אבל מיצובישי אאוטלנדר, רכב ה־7 מקומות הנמכר בארץ, איבד רק 2.8%.

 

כך עולה מבדיקה שערך עבור מוסף "ידיעות רכב" השמאי לוי יצחק. לפי הבדיקה, המכוניות הקטנות מאבדות פחות ערך מהמשפחתיות, הג'יפונים שומרים יחסית טוב על ערכם, אך מי שאיבדו השנה הכי פחות מערכן הן המכוניות ההיברידיות לסוגיהן. כך למשל יונדאי איוניק בת שלוש איבדה רק 4% משווייה, כמחצית מירידת הערך של יונדאי אלנטרה המשפחתית, עם מנוע בנזין. טויוטה ראב4 היברידי איבד גם כן 4% מערכו, לעומת ראב4 בנזין שאיבד 10%.

 

אבל יש גם מי שמנצחות את הטרנדים. מאזדה 3, למשל, איבדה רק 4.5% מערכה והונדה סיוויק רק 2.5%. רנו פלואנס בנזין איבדה 21.4%, אבל גרסת הדיזל, עם ביצועים וצריכת דלק עדיפות, איבדה רק 9%. מנגד, בעלי שברולט קרוז (-19.7%) או פולקסווגן טוראן (-23.4%) עברו שנה קשה במיוחד. הנתונים כאמור מבוססים על מחירון לוי יצחק. לדבריו, "לעליית המסים בינואר תהיה השפעה ישירה על מחירי ההיברידיות המשומשות, וזה גורם שצפוי לדחוף את המחירים שלהן כלפי מעלה. כמה בדיוק נדע רק בחודש הבא. בטווח של השנים הקרובות עליית מחירי ההיברידיות עקב עליית המסים תסייע דווקא לדגמי הבנזין, שיהפכו לזולים יותר באופן יחסי, דבר שיסייע להם להימכר. אבל בטווח של כמה שנים ברור שהעתיד הוא חשמלי, בכפוף ליכולת של המדינה להבטיח תשתית טעינה מספקת עבורן".

 

 

הדירוג המלא: במוסף ידיעות רכב, שיצורף מחר למנויי "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים