מאמץ למנוע שביתה של חלק מנהגי המוניות הבוקר ומחר
טוענים: שיטת התעריפים החדשה שאמורה להיכנס לתוקף מחרתיים תפגע משמעותית בהכנסותינו
מאמץ למנוע השבתה הבוקר של חלק משוק המוניות לקראת כניסתם לתוקף של תעריפי נסיעה חדשים ביום רביעי. הדרישה: דחיית השינוי כדי לאפשר לנהגים לעדכן את המונים, ולבחון את טענתם כי השיטה החדשה, שאמורה לייקר את הנסיעה בעיר ב־13% ולהוזילה מחוץ לעיר ב־6.7%, תפגע בהכנסותיהם. איגוד נהגי המוניות המייצג כרבע מהשוק הכריז על שביתה היום ומחר בין 10:00־16:00, לה שותף גם ארגון ועד המוניות. "אנחנו נלחמים על הפרנסה ועל הפנסיה", אמר יו"ר האיגוד יהודה בר־אור. "לפי נסיעות בהן הופעלו יחד מונים בשתי השיטות, הכנסותינו ייפלו ב־30%. התמחור החדש נבדק בידי המדינה רק בסימולטורים. משרד התחבורה הבטיח שנוכל לבחון אותו על 200 מוניות בטרם יתחיל. זה לא קרה".
עד כה מיעוט מ־25 אלף בעלי המוניות דאגו לעדכון המונה באחת משתי חברות המונים, מוניטקס וקופונית, והענף יתקשה להתחיל לפעול לפיו.
השינוי כולל, לצד התעריפים המוכרים, תעריף חדש שייגבה בלילות חמישי, שישי ושבת. תעריף 2 (בערב, לילה וסוף שבוע) יקר ב־25% מתעריף 1 הבסיסי, ותעריף 3 יקר ב־40% מ־1.
לפי משרדי התחבורה והאוצר, יש בשיטה הקלות נוספות לנהגים: המחירון הבין־עירוני יבוטל והנסיעות יבוצעו רק לפי מונה, מה שיפצה גם על פקקים בדרך; עדכוני מחירים במונה יבוצעו מרחוק, בלי להגיע לחברות המונים; ומשקלו של מחיר הדלק יקטן מ־30% ל־7% מסל עלויות הנסיעה, וכך אם הדלק יוזל, התעריף לא יצנח כבעבר. אך המדינה לא הצליחה לשכנע את הנהגים כי השיטה תיטיב עימם.

