מהפכת החינוך הגופני

רצים מהר? קופצים גבוה? • במשרד החינוך מבקשים דווקא לעודד את התלמידים לפעילות ספורטיבית ולאורח חיים בריא, ופחות לשים את הדגש על תוצאות והישגים • אם גילית יחס חיובי בשיעורים והתגברת על קשיים, אתה בדרך הנכונה לציון טוב בתעודה

העיקר ההשתתפות: 80 אחוזים מהציון בשיעורי חינוך גופני יוענקו לתלמידים על נוכחותם בשיעורים, עבודת צוות וידיעת החומר העיוני, ובהם עשרה אחוזים בונוס על פעילות ספורט בשעות הפנאי לאחר שעות הלימודים ורק 30 אחוזים יוענקו על הישגים בכושר גופני. תלמיד יוכל להגיע לציון של 110 .

 

משרד החינוך החליט באחרונה על שינויים בהרכב הציון במקצוע חינוך גופני בבתי הספר באופן שיאפשר לתלמידים לקבל ציון של 110 כולל בונוס עבור פעילות בשעות הפנאי, ובדגש על הישגים אישיים שנועדו לקרב את התלמידים לפעילות גופנית ומתוך מדיניות לפיה המטרה אינה לגדל ספורטאים, אלא לחנך לפעילות ספורטיבית ואורח חיים בריא. הציון בכושר גופני ייקבע באופן דיפרנציאלי להישגים האישיים של כל תלמיד ביחס לעצמו ולא ביחס לתלמידים אחרים.

 

המפקח הארצי על החינוך הגופני במשרד החינוך, גיא דגן, אמר כי מטרת־העל הינה לחבב על התלמידים את הפעילות הגופנית בבית הספר ומחוץ לבית הספר. "הערכת התלמידים מתבססת על התקדמות אישית ולא על השוואה לתלמידים אחרים. גם התלמידים שלא ירשו מתת אלוה של יכולת גופנית גבוהה, יכולים להתקדם, להשתפר ולחוות הצלחות בחינוך הגופני", הסביר דגן.

 

כך ייקבעו ההערכות בתעודות לתלמידים: 60 אחוזים – השתתפות בשיעור והתמדה, יחס חיובי למקצוע, שיתוף פעולה בעבודת צוות, מתן סיוע לתלמידים אחרים והתמודדות עם קשיים; 30 אחוזים ‑ הישגים גופניים המורכבים מ־10 אחוזים על הישגים בכושר גופני ו־20 אחוזים על הישגים במקצועות אישיים וקבוצתיים; 10 אחוזים – בונוס על פעילות בשעות הפנאי; 10 אחוזים – ידע והבנת התוכנית העיונית.

 

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי ישראל מהמדינות המובילות בעולם בשיעורי השמנה בקרב ילדם ומקום ראשון בלתי מכובד בהיעדר פעילות גופנית. "על רקע הממצאים האלה החלטנו לנקוט בשורה של פעולות כדי לשנות את המשוואה בדגש על פעילות גופנית", הסביר אבואב, "אנו מאמינים שבדרך זו נצליח לעודד את התלמידים לצאת מהמסכים ולפנות זמן לפעילות גופנית".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים