66% מבעלי העסקים הקטנים שבעי רצון מהבנק שלהם
לפי סקר שערך הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שביעות הרצון הכללית בבנקים הבינוניים גבוהה יותר מאשר בבנקים הגדולים
מזרחי טפחות הוא הבנק המוביל מבין חמשת הבנקים הגדולים בישראל בשביעות הרצון של בעלי העסקים הקטנים, הזעירים והעצמאים. אחריו בדירוג נמצא הבנק הבינלאומי. שלושת הבנקים הגדולים ביותר, הפועלים, דיסקונט ולאומי, סוגרים את הרשימה עם שביעות רצון נמוכה יותר.
כך עולה מסקר שערך הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל במטרה לבחון את שביעות הרצון של בעלי עסקים מאיכות השירות שהם מקבלים מהבנק העיקרי שלהם. מהסקר עולה כי 66% מהמשיבים ציינו כי הם שבעי רצון מהבנק. הסיבות העיקריות לשביעות הרצון הן שירות טוב, יחס אישי, זמינות טלפונית, אפליקציה נוחה וניהול החשבון דרך האתר.
הסיבות העיקריות לחוסר שביעות הרצון הן עמלות, חוסר ביחס אישי, שירות לא מספיק טוב, בעיית זמינות ונגישות ובעיית זמינות טלפונית.
עוד עולה כי 75% מלקוחות בנק מזרחי טפחות הם שבעי רצון. בבנק הבינלאומי 71% מהלקוחות מרוצים, ואחריהם 64% מלקוחות בנק הפועלים, 63% מלקוחות דיסקונט ו־60% מהלקוחות העסקיים של בנק לאומי.
54% מהמשיבים היו ממליצים לחבר או לבן משפחה לנהל את החשבון העסקי בבנק שבו הם מנהלים את חשבונם. באופן כללי, 38% טוענים שהעמלות גבוהות מדי, 33% טוענים שאינם מקבלים יחס אישי, 27% מתלוננים על שירות גרוע, 23% טוענים שהזמינות והנגישות לאנשי הבנק נמוכה ו־16% אומרים שאין זמינות טלפונית. גם כאן מוביל מזרחי טפחות עם 67% ואחריו הבינלאומי עם 54%, דיסקונט והפועלים עם 52% ובנק לאומי עם 49%.
80% מלקוחות מזרחי טפחות מרוצים מאוד מהשירות בסניף, 71% מהבינלאומי, 67% מדיסקונט, 65% מלאומי ו־63% מהפועלים. באתר האינטרנט מובילים הפועלים והבינלאומי עם 88% שביעות רצון ודיסקונט עם 87%.
המפקחת על הבנקים, חדוה בר, אמרה אתמול כי מטרת הפיקוח על הבנקים בביצוע הסקר ופרסומו היא להגביר את התחרות בין הבנקים על שיפור השירות לבעלי העסקים.