yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: אפי שריר
    ממון • 10.02.2020
    היעד: מהגליל לחו"ל
    ד''ר זיאד דבור ובנו טארק רוצים להרחיב את חברת הקוסמטיקה הטבעית שהקים האב ולהפוך אותה לחברה בינלאומית • לצורך כך נפגשו עם בנקאי ועם מומחית לשיווק באינטרנט • איזה עצות הם קיבלו?
    נעם פרל

    שר שנים חלפו מאז שבתו של ד''ר זיאד דבור, פרמוקלוג, הרוקח הראשי של צה''ל לשעבר ומרצה בכיר במכללת צפת ובבית הספר לרפואה בצפת, סבלה מאסטמה של העור, והוא החליט שהוא מייצר קרם שיקל עליה. הקרם שייצר ד"ר דבור שילב בין המסורת של כפר בית ג'אן לבין הידע, הניסיון והטכנולוגיה שהיו ברשותו. מאז, יצרה החברה המשפחתית יותר מ־80 מוצרים, כולם טבעיים לחלוטין ומבוססים בעיקר על תמצית עלי הזית ופרח הסחלב הלבן.

     

    את המוצרים האקולוגיים, ברישיון משרד הבריאות וכל התקנים הרלוונטיים, ניתן למצוא בכפר בית ג'אן במרכז המבקרים, באתר האינטרנט של החברה, בבתי המרקחת של קופת חולים כללית, וגם במדינות רבות בעולם כמו רוסיה, ליטא, לטביה ועוד.

     

    החלום של המייסדים הוא להיות חברה בינלאומית, פורצת דרך בתחום הקוסמטיקה הטבעית. אמנם כבר כיום הם מוכרים בחו''ל אבל המטרה היא להגדיל את הכמויות ולבנות מותג־על בינלאומי.

     

    "אנחנו מעסיקים רק נשים, כולן מהמגזר הדרוזי, כאלה שהיה להן קשה להשתלב בשוק העבודה", מספר טארק, בנו של ד''ר דבור. "על מנת להעסיק כמה שיותר נשים, שזהו אחד העקרונות של העסק, אנחנו צריכים לצמוח ולהיות חברה תעשייתית גדולה מאוד".

     

    לצורך זה נפגשו טארק וזיאד עם איציק שועה, מנהל סניף כרמיאל של בנק הפועלים, וקיבלו טיפים לניהול נכון של העסק. "ראשית, יש להכין תוכנית עסקית שצריכה לכלול יעדים, הוצאות וצפי הכנסות", אומר שועה בפתח הפגישה. "כך נוכל לראות איך אנחנו עוזרים לכם להגשים את התוכנית העסקית על ידי מימון בדרך של הלוואות המתאימות לעסק בצמיחה. יש לכם שווקים מקומיים ואתם גם משווקים בעולם, מה שאומר שיש לכם הוצאות שאתם לא תמיד מכירים בהן כמו הוצאות שיווק, הוצאות רכישה, הוצאות מט''ח וכדומה. צריך להכין תזרים מזומנים ולקבוע תקציב לתוכנית ההשקעות שלכם כך שיהיה לכם קל בטוח ופשוט יותר".

     

    שועה מסביר שעל מנת להיכנס לעובי הקורה ולעזור לעסק להתפתח, הבנק חייב לראות דוחות כספיים. "העסק שלכם מרשים מאוד, אתם קיימים כבר עשר שנים והעשייה שלכם פנטסטית, אבל כדי לבנות את התוכנית העסקית המתאימה תוביל אתכם ליעד יש צורך לבחון את תזרים ההוצאות וההכנסות שלכם. אני משוכנע במאת האחוזים שבייעוץ נכון של ניהול תזרים המזומנים ותוכנית השקעות ומימון, תוכלו לצאת לדרך נכונה ולהתפתח כפי שאתם חושבים לנכון".

     

    אחד הקשיים שציין טארק הוא המשאב הכלכלי. "אין לנו תמיכה", אמר. "אנחנו עושים הכל עם הון עצמי ובעשר אצבעות. היינו רוצים לגייס משקיע בתנאים שמתאימים לנו ושישמרו על ה־DNA שלנו. חשוב לנו לא לתת אחוזים מהמפעל שלנו, כי מה שחשוב לנו זה המשפחתיות והעקרונות שלנו, כמו איכות התוצרים הבלתי מתפשרת".

     

    שועה התייחס גם לנושא הזה והסביר שחלק מהמימון צריך להגיע מהון עצמי, וחלק מהון חיצוני, הבנקים. "יש לכם מוניטין מצוין, ובליווי נכון תצליחו ותגיעו לאן שאתם מכוונים, ומעבר לזה", אמר שועה.

     

    לאחר מכן נפגשו השניים עם מירב שוורץ ויטס, מומחית למסחר מקוון ויועצת שיווקית, על מנת לקבל הכוונה למה שהם מגדירים כקושי הכי גדול שלהם – שיווק. "אנחנו חיים בעולם של הרבה מתחרים שמגדירים את עצמם טבעיים ויודעים לשווק את עצמם", אומר טארק. "לנו יש מוצר שהוא באמת זהב, המוצר טוב מאוד וכל מי שמנסה אותו חוזר. אבל השיווק מקשה עלינו להביא את המוצרים לתודעה, לגרום לאנשים לנסות אותו".

     

    ד''ר דבור הוסיף כי העסק צריך עזרה בפיתוח תוכנית שיווק שתעזור לעסק שיש לו חזון חברתי של העסקת נשים, בריאות הלקוחות ושימור הסביבה "כדי לגדול להתרחב לעולם הגדול".

     

    "בעידן הנוכחי הכל עובר להיות אונליין", אמרה שוורץ ויטס. "מכיוון שאתם עסק קטן ומצומצם מבחינת משאבים, תקציבים וכוח אדם, יש לנסות ולמצוא מהם הצעדים המרכזיים שבעזרת השקעה קטנה יחסית, יניבו תוצאות טובות ואפקטיביות".

     


    פרסום ראשון: 10.02.20 , 21:14
    yed660100