שלישי 07 ביולי 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    יח"צ
    חדשות • 12.02.2020
    שוק החשמליות מתעורר: המכירות זינקו פי 9 מתחילת השנה
    כמעט 1,500 מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות עלו על כבישי הארץ מאז ינואר • החשמלית הנמכרת ביותר היא אאודי אי טרון, שמחירה רק מתחיל ב־430 אלף שקל • הנטענות תופסות 3% מכלל שוק הרכב
    אודי עציון ותומר הדר

    שוק המכוניות הנטענות - חשמליות והיברידיות פלאג־אין - רושם גידול דרמטי מתחילת השנה: עם מסירות של 1,469 מכוניות חשמליות והיברידיות, נתח השוק של המכוניות הנטענות חצה לראשונה את רף ה־3% משוק הרכב הישראלי.

    לפי נתוני משרד הרישוי, מתחילת 2020 עלו לכביש 381 מכוניות חשמליות לגמרי לעומת 42 בתקופה המקבילה אשתקד, ו־1,088 היברידיות נטענות לעומת 342 בתחילת 2019. מדובר על גידול של 177% במסירות דגמי הפלאג־אין, 810% בחשמליות, ובמשולב - 228%.

    הדגם החשמלי הנמכר ביותר היה אאודי אי טרון שמחירו מתחיל ב־430 אלף שקל, עם 187 מסירות, והדגם ההיברידי הנטען הפופולרי היה מיצובישי אאוטלנדר PHEV (185 מסירות), שמחירו מתחיל ב־195 אלף שקל.

    בניגוד לשנה שעברה אפשר לראות יותר חשמליות זולות יחסית, כמו הג'יפון החשמלי החדש של MG, ה־ZS EV, שמחירו מתחיל ב־139 אלף שקל, ורנו זואי, החשמלית הזולה בארץ שנמכרת במבצעים ב־125 אלף שקל.

     

    בשוק ההיברידיות הנטענות בלטו דגמי היוקרה. הפופולריים ביותר: רכב הקרוסאובר של וולוו XC60 T8, מכונית הסאלון 530e של ב־מ־וו, ומרצדס שמסרה 99 יחידות ראשונות של ה־C300h למנהלים. פורשה מסרה 27 יחידות מהפאנאמרה הנטענת, שמחירה מתחיל ב־998 אלף שקל.

    גם דגמים עממיים יותר עלו על הכביש: טויוטה כבר מסרה 31 מדגמי הפריוס הנטענת (165 אלף שקל) שהושקה רק לאחרונה, וקיה מסרה 14 יחידות של הנירו ההיברידית.

     

    הנטענות יתייקרו?

    המכוניות שעלו על הכבישים בשבועות הראשונים של השנה היו כאלה ששוחררו ממכס עוד בדצמבר, לפני עליית מס הקנייה על היברידיות נטענות מ־20% ל־25% תוך הגבלת ההנחה המרבית ל־60 אלף שקל. הנחת המס המרבית של חשמליות - שממשיכות לשלם רק 10% מס קנייה - הוגבלה גם היא, ל־75 אלף שקל. יחד עם זאת, אצל היבואנים שכבר פירסמו את המחירים שאחרי העלאת המסים ההתייקרות הייתה קטנה מהצפוי, לאחר שהיצרנים והיבואנים ספגו חלק מעליית המס, וחלקם השיקו גרסאות מוזלות, עם סוללה קטנה יותר.

    החשש הוא שבהמשך השנה יעלו היצרנים את מחירי המכוניות הנטענות בגלל הביקוש באירופה, שבה מחויבים היצרנים שממוצע פליטת המזהמים מהמכוניות לא יחרוג מ־95 גרם פחמן דו־חמצני לק"מ. לכן, היצרנים מתעדפים את ייצור המכוניות הנקיות לאירופה, ועלולים לייקר את המחיר למדינות שמחוץ ליבשת.

    ינואר הוא תמיד חודש המסירות החזק ביותר, וקצב המסירות של הנטענות יקטן יחד עם שאר השוק, אבל הוא עדיין צפוי להישאר גבוה יותר מבעבר. לובינסקי, יבואנית MG, למשל, מכרה כבר את כל המשלוח הראשון של 300 מכוניות ה־ZS EV, שיסופקו בשבועות הקרובים.

    בחודשים הבאים יושקו דגמים חשמליים זולים יחסית נוספים, כמו גרסאות חשמליות לאופל קורסה ולפיג'ו 208 ו־2008 החדשות, רנו זואי מחודשת, דגמי GAC הסינית, ועוד. זאת בנוסף להשקה המסחרית של טסלה שצפויה באמצע השנה, ועשויה לבדה להגיע למכירות של כמה מאות מכוניות כבר השנה.

     


    פרסום ראשון: 12.02.20 , 19:42