דניאל נהרג על הקורקינט
מכת תאונות הכלים החשמליים נמשכת • דניאל כהן (13) מתל־אביב נהרג מפגיעת משאית בעת שירד לכביש עם קורקינט חשמלי שיתופי • שימוש בכלי מחייב הצגת תעודת זהות, ולא ברור כיצד הנער הצליח לשכור אותו
הכלים הדו־גלגליים החשמליים ממשיכים לגבות קורבנות: דניאל כהן, נער בן 13, נהרג אתמול מפגיעת משאית בעת שרכב על קורקינט חשמלי בתל־אביב.
התאונה התרחשה אחר הצהריים בשכונת התקווה. מצלמת אבטחה תיעדה את הנער רוכב על המדרכה בצומת הרחובות משה דיין וחיים בר־לב, יורד לכביש בסמוך למעבר חציה - ונפגע על ידי משאית מערבל בטון שפנתה ימינה. הנהג הפוגע עצר לסייע, ומחקירה ראשונית עולה שהוא לא הבחין ברוכב. הנער נפצע אנושות, הועבר על ידי מד"א מרחב דן למרכז הרפואי תל־השומר, שם נקבע מותו. אמש הובא דניאל ז"ל למנוחות.
מבדיקת המקרה עולה שהנער רכב על קורקינט שיתופי שמפעילה חברת "ליים". הרכיבה על קורקינט שכזה מותרת לפי החוק מגיל 16. לפני השכרת קורקינט שיתופי צריך המשתמש להזין, באפליקציה, פרטי כרטיס אשראי וצילום של תעודת זהות או של רישיון נהיגה. טרם ברור כיצד הצליח הנער, שבשל גילו הצעיר לא החזיק ברישיון או בתעודת זהות, לשכור את הקורקינט. בחברת "ליים" העדיפו שלא להגיב למקרה.
מנכ"לית הרלב"ד, רחלי טבת־ויזל, אמרה אתמול: "התרענו כבר לפני מספר חודשים בפני הרשויות המקומיות כי אין להכניס לתוך הערים מיזמים שיתופיים שלא נותנים מענה ברור לבדיקה בסיסית ששוכר הכלי הוא מעל גיל 16 ובעל הרשאה מתאימה. האסון הנוכחי מדגיש את חשיבות הפיקוח והאכיפה בהקשר של הכלים השיתופיים, קורקינטים ואופניים חשמליים". הקורקינטים השיתופיים מופעלים כרגע על ידי שלוש חברות. באחרונה נקטה עיריית תל־אביב כמה צעדים בניסיון להפוך את הנסיעה בהם ליותר בטוחה ומפוקחת. היא חייבה את החברות להציב על כל כלי מספר רישוי לצורכי זיהוי ודיווח במקרה של נסיעה פרועה או מסוכנת; נקבעו לקורקינטים מקומות חניה מוגדרים כדי שלא יחסמו מדרכות; נקבעה מהירות נסיעה נמוכה במקומות הומי אדם; נאסר על הפעלת צופר בשעות הלילה. נוסף לכך חויבו החברות להציב החל מחודש יוני קסדה על כל כלי לטובת ביטחונו של הרוכב. כמו כל קורקינט חשמלי, גם לשיתופיים אסור לנסוע על מדרכות אלא על שבילי אופניים בלבד, או בכביש.
בשנה שעברה נהרגו שלושה בני אדם בתאונות קורקינטים חשמליים. מנתוני המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה עולה כי במהלך 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים. במהלך שנה זו אושפזו כמעט פי שלושה יותר פצועים מתאונות עם קורקינט חשמלי שסבלו מפגיעות ראש, ופי חמישה יותר פצועים עם פגיעת ראש קשה, לעומת 2018. רבע מכלל המאושפזים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים ב־2019 נפצעו בתל־אביב, שבה תנועת הכלים החשמליים הדו־גלגליים גבוהה לאין שיעור מיתר חלקי הארץ.