מרימים לגבה
עבות ודרמטיות או דקיקות ומסוגננות? לגבות שלנו יש היסטוריה, סטייל, משמעות ואמירה. מעצב הגבות רותם ללוש מדגים ומספר בעזרתן האדיבה של נטלי דדון, גל גברעם וליאל אלי
מתי בעצם נשים החלו לעצב את הגבות שלהן? כבר במצרים העתיקה, הגבות עוצבו כשהן טבעיות וארוכות במיוחד, כחלק מהמראה הפולחני של התקופה.
ומצד שני, היו זמנים שבהם ויתרנו על הגבות לגמרי? כן, בימי הביניים נשים היו מסירות לחלוטין את הגבות ואף את הריסים, כדי להעצים ולהדגיש את מראה הפנים.
ואז הן חזרו, אבל ממש בקטן. נכון, בשנות ה־20 של המאה ה־20 הגבות היו דקיקות וישרות, במראה של כוכבות הסרט האילם.
מה הקטע עם גבות במראה "מופתע"? זה קרה בשנות ה־30 עם המראה המעוגל, גבות דקות בצורת חצי עיגול בסגנון מרלן דיטריך וגרטה גרבו.
ומה זה מראה ה"שפיץ"? זו גבה דקה יחסית בעלת חוד בשיא גובהה, בנוסח מרילין מונרו, שהופיעה בסוף שנות ה־40 ותחילת ה־50.
אנחנו רגילים להתייחס לעיצוב הגבות כחלק מעולמות האיפור. אבל זה התחיל רק בסוף שנות ה־50 ותחילת ה־60 - אז התחיל טרנד עיצוב הגבות באמצעות איפור, צלליות ועפרונות, בסגנון אודרי הפבורן.
נכון שאי־אפשר לדבר על גבות בלי להזכיר את מדונה? לגמרי, מדונה שלטה למעשה על מראה שנות ה־80 (שהשפיעו על שנות ה־2000) - גבות שפיץ בעלות זווית קהה במיוחד, שנראות כמו כנפיים פתוחות לרווחה וארוכות, המקשטות את הפנים ומעניקות להן מסגרת ייחודית.
ומה קורה בעולם הגבות עכשיו? הטרנד החדש והמרענן בתחום הגבות מגיע מתוך הצורך בשינוי אידיאל היופי המסורתי והמיושן. הוא אמנם לא שולל לחלוטין שימוש בעזרים כמו פינצטה ושעווה, ומעודד מוצרי טיפוח חדשים המשדרגים את מראה הגבות, אבל המראה טבעי מאוד.
גבות מרילין מונרו: נטלי דדון
גבות "שפיץ" המכונות גם גבות "כנף", טרנד אלמותי ששרד את כל המהפכות והמגמות והגיע עד לימינו אנו.
גבות פרידה קאלו: ליאל אלי
כבוד לאמנית המקסיקנית בעלת הגבות המחוברות הפראיות והמפורסמות בהיסטוריה. בהשראתה נוצר טרנד חדש, שמשחרר את הנשים מהסידור המוקפד והאובססיבי של הגבות, ומאפשר להן להרגיש הכי יפות עם צמיחת השיער הטבעי שלהן.
גבות מדונה: גל גברעם
ה"מכוער" של שנות ה־ 80 הוא היפה של היום, עיצוב גבות טבעי באמצעות איפור, בשילוב טכניקות מיקרופיגמנטציה.
עיצוב גבות: רותם ללוש ודברת מסמי, סטיילינג: מעוז דהאן, ליאל אלי וגל גברעם, צילום: נוי ערקובי, איפור שיער: גילי אלגבי, נטלי דדון, צילום: משה אהרון, פאה: ערן ויצמן איפור: עידו רפאל.