שמיים ריקים: 70 חברות תעופה כבר ביטלו טיסות לסין - חלקן עד אפריל
ארגון התעופה העולמי מעריך שנגיף הקורונה יגרום לירידה של 5 מיליארד דולר בהכנסות חברות התעופה שטסות לסין
כשבעים חברות תעופה ביטלו את טיסותיהן לסין, ותנועת המטוסים בשמי סין הפכה דלילה במיוחד. למעשה, חלק ניכר מחברות התעופה הפועלות בסין צפויות לשוב לפעילות רק לקראת אפריל.
האמריקאים הם הזהירים ביותר: אמריקן איירליינס השעתה את הטיסות להונג־קונג עד 23 באפריל, ויונייטד איירליינס השעתה את טיסותיה עד 24 באפריל. טיסות בריטיש איירווייז, לופטהאנזה, טורקיש וחברות אחרות מושעות עד מארס, אך ההשעיה צפויה להתארך בהמשך. אל על הודיעה בשבוע שעבר שטיסותיה להונג־קונג מושעות עד 20 במארס ואילו הטיסות לסין מושעות עד 24 באפריל.
בשבוע שעבר פירסם ה־ICAO (ארגון התעופה העולמי) הערכה לפיה נגיף הקורונה צפוי לגרום ל"אובדן" של כ־20 מיליון מושבים בטיסות מסין - המיתרגמים לירידה של כ־5 מיליארד דולר בהכנסות חברות התעופה הטסות לסין.
לפני יומיים הודיעה לשכת התיירות של הונג־קונג כי בעוד שבינואר נכנסו לעיר מדי יום כ־100 אלף תיירים, בפברואר נכנסו מדי יום כ־3,000 מבקרים בלבד. בפועל, גם נתוני ינואר נחשבים עלובים למדי בהתחשב בעובדה שבמהלך מחציתה הראשונה של 2019 ביקרו בעיר מדי יום כ־200 אלף מבקרים - נתון שבעצמו מהווה ירידה של 14.9% ביחס לשנת 2018, שנגרמה עקב המחאות בהונג־קונג.
לפי נתוני הלשכה, כ־80% מהנכנסים הם סינים, שלא יכולים לנוע כעת בחופשיות. אחד הגורמים העיקריים שתרמו לסגירתה של הונג־קונג בפני מבקרים מסין היה סגירה של 9 מתוך 12 נקודות הביקורת במעברים שבין סין והונג־קונג. במקביל, גם טייוואן ביצעה מהלך מדורג של סגירת גבולות עם סין. טיסות פנימיות בין סין וטייוואן הופסקו ב־10 בפברואר, ומשרד הבריאות הטייוואני הודיע שנוסעים שהגיעו מסין, מהונג־קונג וממקאו יידרשו לשהות בביתם במשך 14 ימים בתנאי הסגר.

