עשה ואל תעשה
עומר אדם הגזים בתוכן המסחרי בשיר החדש שלו, ומסכן את האמינות שלו מול הקהל
"יש דברים שלא עושים", שר עומר אדם בסינגל החדש שלו ומפרט: מלאכול לפני ששוטפים ידיים ועד "לא אשכחך ירושלים". אין הרמה להנחתה מתבקשת מזו. כי כלל מספר אחד בדברים שלא עושים הוא: לא מוציאים שיר שהוא פרסומת מובהקת עמוסה במסרים שיווקיים של חברה מסחרית.
לא צריך להיות צדקניים. אין טעם ואין סיבה להתנגד עקרונית לערבוב בין מוזיקה ופרסומת. לא רק ששיתופי פעולה כאלה הם חלק מהותי מתעשיית הפופ הישראלית, לעיתים קרובות השילוב נעשה בטוב טעם, נותן חיים חדשים לשירים ותיקים ועושה טוב גם למותגים, כמו במקרה של 'אצל הדודה והדוד' של נועה קירל ואגם בוחבוט ו'לעולם בעקבות השמש' של אדם. אדם, שהוא כבר פרזנטור מקצועי, אפילו הצליח להפוך את 'בוקר טוב' מ'עוץ לי גוץ לי' לשלו.
עם כל זה, המהלך של חברת הפרסום במקרה של 'יש דברים שלא עושים' הוא מאוד מובן, אבל משהו השתבש בניסיון להנדס שיר מקורי בתקווה שבעוד חודש כל היכל מנורה ישיר יחד על אופטומטריסטים ומשקפיים. במקרה הזה התוצאה היא כל כך בוטה שהיא כבר מהווה חציית גבול דרמטית. למפרסמים זה כנראה לא יפריע מאוד, אבל יש מותג אחד שכן ייפגע מזה: האמינות של אדם מול הקהל שלו.
אסור לאף זמר, מצליח ככל שיהיה, להאמין שהקהל שבוי בכיס שלו והוא יכול לשחק בו כרצונו, כי אף אחד, כולל המעריץ הגדול ביותר, לא רוצה להרגיש שהאמן עושה עליו סיבוב. והתסכול במקרה הזה הוא כפול - כי עם קצת יותר עדינות ואלגנטיות, לאדם היה יכול להיות אחלה להיט ביד. הלחן כיפי, המסר בטקסט אינטליגנטי. למעשה, זה היה יכול להיות הלהיט הכי גדול שלו מזה תקופה, בטח בהתחשב בעובדה שרק לאחרונה הוציא אלבום עם תשעה שירים חדשים שלא התרוממו. אבל במצב הנוכחי, פשוט אי־אפשר ליהנות מהשיר בלב שלם. המאזינים מרגישים שעוד שנייה מבקשים מהם להוציא אשראי, ובתחנות הרדיו הוא יוכל להתקיים רק בהפסקות הפרסומות.
עומר אדם הרוויח את אהדת הקהל שלו בצדק. מספיק לצפות בקטעי וידיאו ששיחרר מהמופעים האחרונים שלו, שבהם אירח את שרית חדד ועמיר בניון. הביצועים שלו שם הם בית ספר להגשה מוזיקלית שמוכיחים עד כמה הוא זמר אדיר. חבל שיאבד את כל הקרדיט שצבר בשביל עוד כמה שקלים בבנק.