מחאה נגד "עושק חברות המשלוחים"

מעבר למה שמשלמים הלקוחות על השליחות, נלקחת מהמסעדנים עמלה של 32% ממחיר המנה • "תקצצו", הם דורשים, "אנחנו קורסים"

ברשתות החברתיות נפתח אתמול קמפיין נגד מחירי העמלות שגובות חברות המשלוחים, בעיקר נגד "וולט" אך גם נגד "תן ביס" ו"סיבוס". זאת לאחר שאתמול פירסמה ב"ידיעות אחרונות" השפית רותי רוסו טור בנושא, שחשף את העלויות המטורפות שהן משיתות על המסעדות.

 

השף חיים כהן (מסעדת יפו–תל־אביב) הסביר: "אני כועס על מדיניות המחירים של 'וולט'. לדעתי הציבור בכלל לא מודע לזה שהם לוקחים סכומים גבוהים גם מאיתנו וגם מהלקוחות. העמלה של וולט מסתכמת בכ־32% ממחיר המנה. זה מעגל דמים, משום שהמסעדות שעובדות עם וולט מפסידות כסף אבל נשארות איתה כי הן רוצות את התזרים".

 

רימה אולברה, השפית והבעלים של מסעדת אואזיס, סיפרה: "אני מזמן הפסקתי לעבוד עם וולט. הבנתי שאם אמשיך איתם אתרסק כלכלית. זו נגיסה גדולה מדי ברווחים של מסעדן".

 

בן רינג, בעליה של מסעדת מלגו ומלבר, מוסיף: "עוד לפני הקורונה הבנו שלא נוכל לעמוד בעמלות כאלה, והייתי מצפה שבעיקר עכשיו לא ינסו לגזור עלינו קופון".

 

בעקבות המחאה פנה אתמול ח"כ רן בן־ברק (יש עתיד) בדרישה לשר הכלכלה, אלי כהן, להגביל את עמלת המשלוחים בתקופה זו ל־15% בלבד מערך העסקה.

 

מתן ביס ו־וולט לא נתקבלה תגובה עד סגירת הכתבה. מסיבוס נמסר: "למרות אי־הוודאות הכללית אשר פוגעת גם בלקוחותינו העסקיים, אנחנו נותנים שירות רציף לאלפי מסעדות ומתחייבים להעביר אליהן את התשלומים במועדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים