קבלן משלוחים נגד שופרסל: תובע על הפסקת התקשרות
קבלן משלוחים שעבודתו עם שופרסל הופסקה תובע את קמעונאית המזון ב־165 מיליון שקל. התובעת היא חברת שאול אליהו, שסיפקה לשופרסל שירותי משלוחים במשך כארבעה עשורים באמצעות קבלני משנה. בשנה החולפת שופרסל העבירה את קבלני המשנה לעבוד ישירות מולה, ובכך חיסלה את פעילות חברת המשלוחים.
התובעת טוענת שהיא הקימה, פיתחה ותיפעלה את מערך המשלוחים ששירת את שופרסל, וכן טוענת ששופרסל החליטה להפסיק את ההתקשרות עימה באופן חד־צדדי, ללא הודעה מוקדמת ותוך הפרת ההסכם והתחייבויותיה. שופרסל טרם הגישה את כתב הגנתה.
לפני כשנה שינתה שופרסל את מתכונת המשלוחים במטרה לשפר את השירות , וההערכות הן כי במסגרת זאת הופסקה ההתקשרות עם החברה התובעת. מכירות שופרסל אונליין ב־2019 עמדו על 15% מפעילותה והסתכמו בכ־1.8 מיליארד שקל. במארס האחרון נרשם זינוק בהזמנות האונליין, וההערכות הן שבשופרסל הגיעה הפעילות בתחום זה לכ־280 מיליון שקל (לעומת 150 מיליון שקל בממוצע בחודש).