לא נשארה מובטלת: קרן טרנר־אייל הופכת לאישה החזקה באוצר
אחרי שפוטרה על ידי השרה רגב בשיחת טלפון בשבוע שעבר, טרנר־אייל מונתה למנכ"לית האוצר • אמרה ל"ממון שישי" בעבר: "מעדיפה תפקיד מנכ"ל משרד התחבורה על האוצר"
תשע שנים אחרי שעזבה את משרד האוצר חוזרת אליו קרן טרנר־אייל כמנכ"לית, שם תעבוד לצידו של השר ישראל כץ, מי שמינה אותה לפני ארבע שנים כמנכ"לית הראשונה אי־פעם של משרד התחבורה. כץ אמר אתמול כי הוא משוכנע שטרנר אייל "ניחנה בכל הכישורים הנדרשים כדי למלא את התפקיד החשוב והמורכב". היא תחליף בתפקיד את שי באב"ד שיסיים קדנציה של 5 שנים ב־4 ביוני.
בשבוע שעבר עמדה טרנר־אייל במרכזה של סערה תקשורתית לאחר ששרת התחבורה מירי רגב פיטרה אותה בשיחת טלפון, עוד בטרם נכנסה לתפקידה ובזמן שטרנר־אייל בחופשת לידה. טרנר־אייל ציינה אז כי "הדיון בהגנה על זכויות נשים הוא חשוב ביותר, אבל במקרה הספציפי הזה חופשת הלידה אינה העניין. לא הוחלפתי במנכ"ל אחר בשל חופשת הלידה ולא הייתי רוצה להישאר מנכ"לית המשרד רק בשל ההגנה החשובה בחוק על יולדות".
טרנר־אייל סומנה כמועמדת המובילה לתפקיד מנכ"ל האוצר מהרגע שבו נודע כי ישראל כץ ימונה לשר האוצר. בריאיון למוסף "ממון שישי" לפני חצי שנה, טרנר־אייל נשמעה מעט אחרת: "מנכ"לית משרד התחבורה הוא התפקיד הכי טוב במשק. אני מעדיפה אותו אפילו על תפקיד של מנכ"לית משרד האוצר". במסגרת הראיון היא הביעה את רצונה להמשיך בשירות הציבורי אחרי סיום תפקידה במשרד התחבורה.
טרנר־אייל הפכה דומיננטית מאוד במשרד התחבורה אחרי עזיבת כץ למשרד החוץ, ותחת השר הזמני בצלאל סמוטריץ', שהרעיף עליה מחמאות בתום שנה של עבודה משותפת. היא הובילה את השקת תוכנית "נתיב פלוס" שעוררה את זעם הנהגים, אבל הייתה האמצעי להתמודד עם הפקקים, לצד ההשקעות בתחבורה הציבורית.
אחרי תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני במינהל עסקים באוניברסיטה העברית הגיעה טרנר־אייל לפני 15שנה לאוצר, שם הייתה רכזת צוות תחבורה באגף התקציבים. כץ התרשם ממנה בדיונים, בעיקר כשלא היססה להתעמת עם אנשי משרד התחבורה. ב־2011 הזמין אותה למשרדו, שם שימשה כסמנכ"לית בכירה לתשתיות וכמשנה למנכ"ל, ב־2016 מינה אותה למנכ"לית המשרד.
טרנר־אייל (41), נשואה ואם ל־3, גרה בעמק חפר. באוצר היא תמצא מכרים ותיקים, כמו ראש אגף התקציבים שאול מרידור, המקורב אליה. לצד ההתמודדות עם המשבר הכלכלי, היא תידרש להתמודד עם משבר התחבורה, הפעם מהצד התקציבי, ועם ההבנה שהכישלון הממשלתי לספק תחבורה יעילה הוא אחד הגורמים למשבר הנדל"ן.