בעקבות מגבלות הקורונה: מעדיפים לקנות קרוב לבית
נבלמו חגיגות הקורונה ברשתות המזון. מנתוני סטורנקסט לסיכום חודש מאי עולה כי מכירות שוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח וניקיון) צמחו ב־4.2% לעומת מאי שעבר ל־4.4 מיליארד שקל. זו אמנם צמיחה גבוהה משיעור הצמיחה באוכלוסייה, אבל אפשר היה לצפות לעלייה גדולה יותר הן בשל עיתוי חג השבועות, שהשנה חל במאי, והן בשל הגבלות הקורונה: כל עוד אי־אפשר לצאת לחו"ל רובנו נשארים בבית ואמורים לצרוך יותר.
החשש מהקורונה הוביל לשינוי בהרגלי הצריכה. מגבלות גיאוגרפיות שהוטלו באפריל וקבעו כי ניתן לצאת לקניות בגבולות העיר יצרו העדפה צרכנית לחנויות השכונתיות, שרשמו את הצמיחה החדה ביותר ב־5 החודשים הראשונים השנה (11.2%).
חנויות הדיסקאונט, הכוללות גם את המכירות באונליין שזינקו, צמחו רק ב־9.2%. חנויות הנוחות, שנפגעו מהגבלת התנועה, ספגו ב־5 החודשים הראשונים ירידה של 1.8% במכירות.

