יש עוד זמן עד הטיסה
ישראל כבר הייתה בדרך להפוך ל"מדינה ירוקה", שיכולה לחתום על הסכמים הדדיים לחידוש טיסות עם מדינות אחרות שבהן יש תחלואת קורונה נמוכה, אבל העלייה במספר הנדבקים בשבועיים האחרונים עלולה לעכב את התוכניות.
מצבה של יוון טוב יותר. אפשר לומר שהיא הצליחה לבלום את הקורונה כדי לקיים שגרת תיירות, אבל ההחלטה לפתוח את שעריה לנופשים ישראלים לא תלויה רק בה, שכן היא נדרשת לציית להנחיית האיחוד האירופי בדבר איסור כניסת תיירים ממדינות שאינן חברות באיחוד לפחות עד אחד ביולי. גם אם תסיר את חובת הבידוד של 14 ימים בתחומה, הרי שעדיין תידרשו בבוא היום לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה שבו תנחתו, וגם לפני ההמראה חזרה ארצה.
יעד קרוב ופופולרי נוסף של הנופש הישראלי הוא קפריסין. אלון קצף, נשיא חברת "פאספורטקארד", אומר כי "בשבוע שעבר החליטו באי להוריד את ישראל מדירוג A, שפוטר מהצורך בבדיקות קורונה ובידוד, לקטגוריה B. על פי הסטטוס החדש, אנחנו יכולים להיכנס לקפריסין בהצגת בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה, ללא צורך בבידוד. אבל החלטות כאלה יכולות להשתנות ממש בזמן שנמצאים באוויר משום שמדובר באירוע מאוד דינמי".
מדינות באירופה כבר פותחות בהדרגה את השמיים לטיסות ביניהן, אבל ישראל עדיין רחוקה מהגעה ליעדים שונים ביבשת. במקביל, מספר חברות תעופה חידשו את הטיסות לנתב"ג והשיקו מבצעים שונים ליעדים באירופה, כמו וינה ולונדון, אבל במקרים אלה חובה להציג בדיקת קורונה בתוקף וכתובת לשהייה ביעד, שלא לדבר על בידוד. אין ספק, פרוצדורה מורכבת שבמקרים רבים לא עושה יותר מדי חשק להמריא.
גם בארץ לא קל. נסו להגיע לקופת חולים ולבקש בדיקת קורונה לצורך נסיעה לחו"ל. מי מבטיח לכם לקבל תוצאה במהירות כדי שתתאים לאישורים הנדרשים על ידי הרשויות? ולא לשכוח: נכון להיום, כל מי שחוזר לארץ עדיין מחויב להיכנס ל־14 ימי בידוד. שווה? אתם תחליטו.