רוצים לקנות דירה חדשה בתל־אביב? אל תבנו על חניה פרטית בבניין

כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי ולהפחית פקקים, התוכניות החדשות למגורים שיובאו לאישור העירייה יכללו הפחתה דרמטית של תקן החניה - בעיקר במרכז תל־אביב

קונים דירה חדשה בתל־אביב? אל תבנו על חניה. כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי ולצמצם את הפקקים, יכללו התוכניות החדשות למגורים שיובאו מחרתיים לאישור עיריית תל־אביב את הפחתת תקן החניה בפרויקטים למגורים במרכז העיר מחניה אחת לכל דירה למקסימום של חצי חניה בלבד (חניה לכל שתי דירות). בשאר חלקי העיר יופחת התקן המקסימלי ל־0.8 חניות לדירה.

 

התקן המופחת יחול על תוכניות חדשות שיובאו לאישור העירייה, ולא על פרויקטים שכבר הוצא להם היתר בנייה. עם זאת, בעירייה מבהירים כי יפעלו בהקדם לאשר את התקן המופחת גם על היתרי בנייה שטרם מומשו. עוד מסבירים בעירייה כי מלבד הפחתת השימוש ברכב פרטי והעדפת השימוש בתחבורה ציבורית, גם מחיר הדירות צפוי להיות מוזל יותר בשל הפחתה משמעותית בעלויות בניית החניות המגולמות במחיר הדירות.

 

"לאור מדיניות תחבורתית עירונית השואפת לעודד את השימוש בתחבורה בת קיימא, ועל רקע פיתוח תשתית מערכות הסעת המונים והתחבורה הציבורית בעיר, מוצע מסמך מדיניות לתקני חניה מקסימליים בתוכניות חדשות למגורים בכל תחום העיר", נכתב בדברי ההסבר למסמך המדיניות שיובא לאישור הוועדה. "להפחתת תקן החניה השפעה על הפחתת היקף הנסיעות ברכב פרטי וכפועל יוצא על היבטים סביבתיים והיבטי מרחב ציבורי. בנוסף, הפחתת תקן החניה תאפשר להגדיל את הכדאיות הכלכלית להתחדשות עירונית וצפויה להוריד את יוקר הדיור בעיר".

 

מאחר שהתקן המוצע הוא תקן מקסימום, ניתן יהיה לקבוע בתוכנית תקן נמוך יותר עד לתקן 0. הוועדה המקומית תקבע את תקן החניה בתוכניות חדשות למגורים לפי שיקולים של רמת השירות בתחבורה ציבורית בסביבת התוכנית המוצעת, מאפייני יחידות הדיור בתוכנית כמו שטח דירות, בעלות או שכירות, וקונפליקטים בין כניסות לחניות לבין יתר המשתמשים בדרך - למשל תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל והשפעתם על המרחב הציבורי. הוועדה גם תהיה רשאית לאשר חניונים ציבוריים בבעלות פרטית במגרשי מגורים.

 

מנגד, קבלנים בעיר חוששים שהביקוש לפרויקטים וערכם יפחתו כל עוד מערכת הסעת ההמונים לא פועלת. במכתב ששיגר יו"ר ארגון הקבלנים בתל־אביב יהודה כתב לראש העירייה רון חולדאי, ציין כי "יש להציג פתרונות לנושא החניה שיאפשרו מצד אחד לצמצם את תקן החניה ומצד שני יאפשרו לקבלנים ויזמים הבונים בעיר להתארגן ולהתאים את הדרשות החדשות למציאות הקיימת בהסתייגות אחת: שעד שלא יופעלו קווי הרכבת הקלה השונים, האדום והירוק וכן המטרו שנמצא בתחילת הדרך, נמשיך לבנות מקומות חניה לפי התקן הקיים, ונוכל להסב אותם בעתיד לשטחים עיקריים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים