המסרשמיט שוב בידינו
המבצע המותח והמרגש הסתיים בהצלחה • קבוצת אנשי חיל אוויר לשעבר, בסיוע המפקד הנוכחי של טייסת 101, רכשה חלק ממטוס הקרב הראשון של צה"ל, המסרשמיט המפורסם, שהוצע למכירה פומבית בבריטניה
"כשהפטיש בבית המכירות ירד והבנתי שהחלק בידינו, התרגשתי כאילו ששיחררתי את הכותל", מספר יהודה, שבעזרת קבוצת המתנדבים שאירגן, רכש במכירה פומבית בבריטניה חלק של מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר הישראלי ‑ המכונה מסרשמיט. במימון השתתף גם המפקד הנוכחי של טייסת 101, סא"ל גיא.
האוויה 199־S ("מסרשמיט"), הוא מטוס קרב צ'כי שהתבסס על מטוס המסרשמיט 109 הנאצי. שליחי הרכש של משרד הביטחון הצליחו לרכוש 25 מטוסים כאלה, שנשלחו מפורקים לארץ, בזמן שהטייסים הראשונים, ובהם עזר ויצמן, התאמנו על הטסתם בצ'כיה. המטוס, שקיבל את שם הקוד "סכין", לא התגלה כמציאה. "אווירון קרב גרוע ביותר מבחינת מהירות, תמרון, כח אש וקשיי ההטסה", הגדיר אותו ויצמן במהלך המלחמה. אבל לחיל האוויר הצעיר לא היו הרבה ברירות.
ב-29 במאי 1948 המריאה מבסיס עקרון (היום תל נוף) רביעיית אוויה 199־S שהוביל לו לנרט ז"ל לתקיפה הראשונה וההיסטורית על הכוח המצרי שהגיע לקרבת אשדוד של היום, והצליחה לבלום אותו בדרכו לתל־אביב. ארבעה ימים אחר כך הצליח מפקד הטייסת, מודי אלון ז"ל, להפיל עם המסרשמיט שלו שני מטוסי דקוטה מצריים שתקפו את תל־אביב, במה שהיו ההפלות הראשונות של החיל.
18 מתוך 23 מטוסי המסרשמיט הופלו או התרסקו, ובסוף המלחמה נותרו רק חמישה מטוסים שמישים, שהוצאו משירות. אחד מהם שרד עד היום ומוצג במוזיאון חיל האוויר בחצרים.
יהודה, ששירת 22 שנה במערך הטכני של חיל האוויר, אוסף כתחביב מזכרות צבאות, וכך גילה שבית מכירות בריטי מציע לקנייה חתיכה ממכסה המנוע של מסרשמיט ישראלי, עם סמל 101 עליו. "12 איש מימנו את הרכישה, כל אחד לפי יכולתו, היה מי שתרם 1,000 שקל ומי שתרם 50 שקל. המחיר ההתחלתי היה 460 ליש"ט, והדקה שבה נמשכה המכירה הייתה ארוכה מאוד, עד ששמעתי את הכרוז מכריז שהחלק שלנו", מספר יהודה. "בסך הכל נשלם 4,000 שקל. זה לא הרבה כסף עבור פיסת היסטוריה כזאת".
בעוד כמה שבועות יגיע החלק לארץ ויועבר לתצוגה בטייסת 101.

