התוכנית: נסיעה זולה יותר בכביש 6
נוסעים בכביש 6? משרד התחבורה מתכנן להרחיב אותו ולהפחית את האגרות בשיעור של כ־50%
המדינה תממן את תכנון הרחבת כביש 6 ותאריך את זיכיון חברת "דרך ארץ" להפעלתו, זאת בתנאי שהחברה תפחית את אגרות הנסיעה בכביש בשיעור של כ־50%.
זה המתווה שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב במסגרת הדיונים על התוכנית להוסיף נתיב רביעי בכביש חוצה ישראל, בקטע העמוס שבין מחלף קסם שליד ראש־העין למחלף עירון שליד חריש.
נסיעה היום לאורך הכביש, עד יקנעם, עולה לנהג פרטי בין 26 ל־34 שקלים, תלוי בסוג המינוי שברשותו. נוסע מזדמן משלם את התעריף היקר ביותר. על הנסיעה בחלק הצפוני החדש בין יקנעם לצומת סומך, כביש 6 צפון, משלמים בנפרד ומחירה לא ישתנה במסגרת התוכנית החדשה.
הפחתה בתשלום אגרת הנסיעה תסייע בעיקר לתושבי הצפון המגיעים לעבודה במרכז, וגם לחברות שהמשאיות שלהן עושות את הדרך בתדירות רבה ונדרשות לשלם בין 78 ל־85 שקל לכל נסיעה באותו קטע.
כרגע נמצאת על השולחן תוכנית לפיה המדינה תממן את תכנון ההרחבה בסך 60 מיליון שקל, לאחר שכבר הסכימה לממן את העבודות עצמן בשווי של כ־2.5 מיליארד שקל. לפי תוכנית זו המדינה תאריך בשנתיים־שלוש את הזיכיון של חברת דרך ארץ, שמסתיים ב־2029. בתמורה להארכת הזיכיון תדרוש ממנה חברת "חוצה ישראל", הרגולטור של הכביש, להוזיל את אגרות הנסיעה.
מתי יוזלו המחירים בכביש? לא בעתיד הקרוב, שכן התוכנית רק בשלבים ראשונים.

